ПРЗМ.Замітка до газети дискусійного характеру

Про матеріал

Урок з розвитку зв"язного мовлення забирає багато часу,бо крім його проведення,треба перевірити кожну роботу,проаналізувати. Розроблений матеріал допоможе подати тему ,використовуючи підібрані тексти з повторення вивченого про стилі мовлення.Пояснення нового спирається на журналістику,оскільки це основа публіцистичного стилю,тут є вказані жанри журналістики.Якщо учні не працювали над заміткою раніше,то можна провести словникову роботу.

Перегляд файлу

Тема. РЗМ. Замітка до газети дискусійного характеру

Мета. Повторити стилі й типи мовлення. Ознайомити учнів з жанрами журналістики, особливостями написання замітки дискусійного характеру та лексичними особливостями  даного жанру. Розвивати творче мислення,цікавість до ЗМІ та дискусії, сприяти виявленню чіткої життєвої позиції,а в майбутньому громадянської в суспільстві.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

Обладнання. Таблиці,зразки текстів різних стилів,словники,презентаційні матеріали

 

Перебіг уроку

  1. Організаційна частина.

Визначення  емоційної готовності учнів до уроку.

« Мікрофон».Обмін побажаннями.

 

Вступне слово.

Ми живемо в інформаційному  світі, стрімкому й шаленому  в павутині Інтернету. Уже забуваємо,що таке листи,телеграми,а натомість ММS, SMS. Ми навчилися гортати сторінки в соціальних мережах і вкрай рідко беремо до рук різні видання: газети,журнали, книги, не відчуваємо запах свіжовидрукуваного паперу й чорнил. А ще зовсім недавно з нетерпінням у селі й місті всі чекали листоношу,щоби прочитати новини у передових статтях,репортажі,спортивні чи інші огляди, інтерв’ю, коментарі,гуморески,фейлетони. Хоча,можливо,тема уроку теж старіє,але ми сьогодні станемо журналістами і будемо готувати статтю-замітку.

 

2. Повідомлення теми уроку,мети,завдань уроку і мотивація навчальної діяльності

 

Запис теми,повідомлення мети.

Бесіда

Що відомо вам про професію журналіста?

Презентація « Журналістика. ЗМІ»( можна замінити довідкою )

Опитування «Мікрофон» про очікувані результати від уроку.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Робота в парах

  За таблицею «Стилі мовлення» діти повторюють сферу вживання кожного,мовні засоби,ознаки.

Практична вправа

 

 Прослухавши текст,з'ясувати його приналежність до певного стилю, типу мовлення,озвучити ознаки, сферу вживання,мовні засоби.

 

  1. Тканину листка утворюють клітини. У них є видимі для ока людини зернятка хлорофілу. Вони поглинають енергію Сонця і виробляють поживу для усієї рослини. Цей процес наз. фотосинтезом. Це найважливіший процес на Землі за всі віки.

 

(Відповідь :Науковий, підручник з біології,точність,послідовність,логічність,сухість мовлення,абстрактність,тип мовлення - розповідь)

  1. Світ рослин – це перша аптека. Лікарські трави застосовують у народній медицині здавна,але зараз вони на грані знищення. Друзі! Кожен з нас несе відповідальність за долю зеленого друга. Бережімо це багатство кольорів! Квіти і трави – це вбрання землі,то обличчя людської гідності.
  2.  Оголошення

9.03.2019 у приміщенні будинку культури відбудеться концертний звіт художніх колективів.

Чекаємо охочих переглянути виступи о 19 годині.

  1. Початок березня. Сивий ранок стоїть ,ніби молоком облитий. Вчора і позавчора падав сніг,тепер пухнасті шапки лежать на сосновому гіллі. Пташині пісні чи літають,чи сідають собі на гіллі й душа мимоволі сама тягнеться до них,наче на світло.
  2. Перед уроками ми молимося. До якого із стилів належать молитви,церковні тексти
  3. Дорогий воїне!

Я учень 4 класу Сокальської спецшколи. Мій братик Юрчик іде в перший клас. Він розповів мені про свої бажання. Їх я хочу роповісти тобі.

Найперше бажання братика ,щоб татко повернувся додому з війни і жив з нами,щоб не їхав більше на війну. Друге бажання – це аби закінчилася війна й щоби не гинули люди. А третє,щоб настав спокій скрізь. Братик дуже добре знає,що таке мир. Хочу признатися,що ці бажання не тільки мого братика Юрчика,а всіх дітей.

Тож повертайся живим і з миром.

7 Творче конструювання. Скласти діалог « Розмова по телефону»

Який стиль?

Бесіда

1.Отож,які сфери обслуговує публіцистичний стиль?

2.Які видання знаєте?читаєте?

3. Мовні особливості стилю?

4.Чи розумієте значення слів,котрі чули на початку уроку : «новини у передових статтях,репортажі,спортивні чи інші огляди, інтерв’ю, коментарі,гуморески,фейлетони» ?

 

  1. Вивчення нового.

     Ознайомлення з таблицею «Групи жанрів журналістики»

 

Групи жанрів журналістики

 

Інформаційні                           Аналітичні                      Художньо-публіцистичні

Замітка                                    коментар                                     фейлетон

Інтерв’ю                                  передова стаття                        нарис

Репортаж                                 огляд

 

Повторення.Замітка – жанр ,що стисло і виразно повідомляє про конкретні факти,події,явища. (Що сталося? Коли? Де? )

 

Словникова робота Що таке дискусія?

Замітка дискусійного характеру спонукає до роздумів,викликає бажання посперечатися. Таких заміток у ЗМІ зараз дуже багато. Вони близькі за особливостями побудови до коментаря (Чому?), тому взаємодіють. Тому запитання замітки дискусійного характеру

Що сталося? Коли? Де? Чому?

Робота з підручником. Розгляд зразків заміток. Аналіз текстів ( Повторення побудови роздуму)

  1. Узагальнення і систематизація знань.

Робота в групах

Створення власних заміток. Учні об’єднуються в групи. Пригадують за допомогою таблиць роботу в групі.

Картка1.Група1

Створити текст замітки « Домашня праця приносить радість», але чітко відобразити в ній протилежні погляди.

Картка 2. Група 2. « Справжній друг - це той,що не зрадить»

Картка3. Група3.   « Діалектизми засмічують мову»

 

Презентація результатів роботи. Оцінки

  1. Підбиття підсумків уроку і пояснення домашнього завдання.

Бесіда:

  1. Чи досягли мети уроку?
  2. Чи отримали задоволення працюючи?
  3. Чи відчули трудність журналістської професії?
  4. Чи з'явилося бажання оволодіти нею?

Вдома підготуйтесь до конкурсу заміток: « Книга чи комп’ютер?» Переможець матиме змогу опублікувати замітку в газеті « Голос громади»

 

 

 

 

doc
Додано
12 січня 2019
Переглядів
3235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку