Психічне здоров’я – основа душевного комфорту.
Не можна лікувати тіло, не лікуючи душу
Сократ
Соціально – психологічна служба у нашому закладі функціонує як єдина система, яка сприяє створенню умов для інтелектуального і соціального розвитку здобувачів освіти збереження психічного здоров’я та надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу.
Мета соціально – психологічної служби:
Для створення здорового психологічного клімату в закладі освіти, соціально – психологічна служба надає психологічну допомогу всім учасникам освітнього процесу, а комплекс наданих актуальних психологічних послуг у подальшому забезпечує психологічну здоровість як окремої особистості так і освітньої системи.
В Калинівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів практичний психолог Світлана Гриньків та соціальний педагог Альона Кучманич у своїй роботі використовують метод арт-терапії, а саме:
казкотерапія – використовує метафору для створення зв’язків між казковими подіями і поведінкою у реальному житті. Завдяки казкотерапії відбувається усвідомлення внутрішньої сутності
пісочна терапія – пов’язана із використання природніх матеріалів: води, піску, камінців, ракушок, рослин. Вона передбачає глибинну роботу з почуттями і переживаннями людини;
нейрографіка - це графічний метод трансформації свого ставлення до проблеми. Це арт-терапія, яка з'єднує нас з глибинами свідомості, щоб почути свій внутрішній голос.
лялькотерапія – як метод заснований на процесах ідентифікації дитини з улюбленим героєм мультфільму, казки і з улюбленою іграшкою
тканинна терапія – терапевтична робота, в якій людина створює композиції з допомогою різних типів тканин.
мандалотерапія – один з методів арт-терапії, у якому за допомогою циркулярних круглих зображень, створених у довільному порядку чи за інструкцією психолога, діагностується та досліджується внутрішній світ особистості
Використання у навчально-виховному процесі школи засобів арт-терапії має неабияке значення для збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу; подолання різного плану труднощів: навчальних, комунікативних, емоційних, сімейних, перед якими почуваєш себе слабким і незахищеним. Тому для соціально-психологічної служби закладу це дуже ефективний метод роботи під час тренінгів, інтерактивних занять, індивідуальних та групових консультацій.
Використані джерела:
1. Навчально – методичний посібник «Практикум з арт-терапії» 2020 рік, Львів ДВУС, автори: Н. Калька, З. Ковальчук;
2. Науковий вісник Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського 2018 р. №3 (122), автори: Б.Т. Долинський, О.Муниця ;
3. Книга «Практикум по арт-терапії» 2020 р., автор А.І. Копитін