Психофізичні вправи на розвиток акторських здібностей для дітей середнього та старшого шкільного віку

Про матеріал
Ігри та ігрові акторські вправи рекомендуються багатьма дослідниками як важливий метод психофізичного тренування і корекції. Вони можуть бути використані з метою розвитку емоційної сфери, виразності рухів, зняття психоемоційного і фізичного напруження, стимулюють входження дитини в образ, а отже і активне використання не лише рухових дій, а й жестів, міміки, пантоміміки. Психофізичні тренінги, розвивають такі потрібні актору професійні складові, як творча уява, увага, пам’ять, взаємодія (навички комунікації) та командоутворення.
Перегляд файлу

Психофізичні вправи на розвиток акторських здібностей для дітей середнього та старшого шкільного віку

 

  1. «Предмет». Вправа на розвиток уяви, фантазії та пам'яті.

Мета : навчитися самостійно створювати образи.

     Учні беруть в руки будь-який предмет (ключ, годинник, книжку, тощо), оглянути його уважно протягом 30 секунд. Після цього, заплющивши очі, спробувати якомога точніше відтворити його за допомогою  тіла та жестів.

 

2. «Дерево». Вправа на розвиток спостережливості .

     Мета: навчитися помічати в предметах та явищах малопомітні деталі, ознаки, властивості.

     Учні показують життя дерева: маленьке дерево починає рости, реагує на прояви погоди, змінюється в різні пори року, та замирає.

 

3. «Групове оповідання» Вправа на розвиток уяви, уваги, мовлення.

     Один учень починає придумувати і розповідати будь яку історію, казку… За сигналом вчителя він припиняє розповідь і його оповідання чи казку продовжує інший і т.д. Учні повинні дотримуватися логіки поведінки персонажів і послідовності дій, які ведуть до кінцевої мети оповідання.

 

4. «Потяг». Вправа на довіру.

     Мета:навчитися довіряти партнеру по сцені, вміти відчувати свого партнера: його настрій, фізичні відчуття.

     Всі учні стоять в колоні,  поклавши руки на плечі один одного. Очі заплющені у всіх, окрім першого, який веде групу через різні перешкоди, він може попереджати про перешкоди розповідаючи вголос.

 

 

 

5. «Шафа» Вправа на спілкування.

     Мета: навчитися спілкуватися з партнером по сцені не тільки за допомогою мови.

     Учні грають роль якоїсь речі в шафі: капелюх, спідниця, штани… Завдання – придумати діалог між ними, якусь конфліктну ситуацію та її вирішення.

 

6. «Показуха» Вправа на спілкування.

     Мета: навчитися спілкуватися з партнером по сцені не тільки за допомогою мови.

     До спини одного учня кріпиться аркуш з написаною скоромовкою. Весь клас показує те, що написано на аркуші, а учень, «носій аркуша», відгадує.

 

7. «Смаки» Вправа на розвиток уваги.

     Мета: навчитися на сцені дивитися і бачити, слухати і чути.

     Згадати та уявити смак солоного, гіркого, терпкого, нудно-солодкого;  згадувати смак апельсину, лимону, печені, кетчупу, гірчиці…

 

8. «Перевтілення» Вправи на розвиток уяви, фантазії, пам’яті.

Мета : навчитися самостійно створювати образ.

    Всі учні можуть перевтілюватися у що завгодно,  але не за допомогою слів, а за допомогою сценічної дії. Кімната, сцена перевтілюються в ліс: учні стають деревами, квітами, тваринами, птахами…

Вокзал – учні: валіза, потяг, пасажири.

Лікарня – учні: лікарі, пацієнти, уколи…

 

9. «Обличчя» Вправи на спостережливість.

Мета: навчитися помічати в предметах та явищах малопомітні деталі, ознаки, властивості.

 

     Учні по черзі уявляють обличчя людини, яку часто бачать (когось із батьків, знайомих тощо).

Спробувати його детально описати.

 

11. «Де ми?» Вправи на довіру.

Мета: навчитися довіряти партнеру по сцені, вміти відчувати свого партнера: його настрій, фізичні відчуття.

     Учні діляться на дві групи. Кожна група обирає для себе обставини, в яких потрібно діяти(наприклад група учнів уявляє себе в автобусі, тролейбусі, потязі тощо). Кожна з груп розігрує придуману ситуацію та показує різноманітні характери та образи людей в даних обставинах. Завдання для кожної з груп - зрозуміти про що розповідає опонент.

 

12. «Колінця» Вправи на довіру.

Мета: навчитися довіряти партнеру по сцені, вміти відчувати свого партнера: його настрій, фізичні відчуття.

     Учні сідають по колу. Кожен  учень кладе свої руки на коліна сусідам. Треба хлопати руками по колінам так, щоб хлопки були по черзі. Якщо хтось збився, то забирає руку яка не вірно хлопнула. Вправа продовжується доки не залишиться один учасник.

 

12. «Партнерство» Вправи на довіру.

Мета: навчитися довіряти партнеру по сцені, вміти відчувати свого партнера: його настрій, фізичні відчуття.

     Учні  розподіляються по парах. Один учень з пари  заплющує очі, інший, тримаючи свого партнера за руки, водить його по запропонованому простору (кімнаті, сцені). Водити потрібно обережно, не зіткнувшись з іншою парою. Партнери можуть змінюватися.

 

13.  «Життя речей» Вправи на спілкування.

Мета: навчитися спілкуватися з партнером по сцені не тільки за допомогою мови.

     Учні повинні вигадати розповідь, в основі якої має бути «життя речей», а потім пластично показати, наприклад «життя парасольки»:

« Я дуже гарна парасолька, живу на вітрині в супермаркеті, але мене ніхто не хотів купувати, тому що я дуже дорого коштувала. Дивлячись на покупців, мені було прикро, і я відчувала себе самотньо. Одного разу якась модна дамочка все ж таки купила мене! Я була така щаслива! Нарешті я комусь потрібна! Я захищала мою господарку від дощу, снігу, сонця. Але одного  разу від сильного вітру, я зламалась. Мені було дуже боляче! Моя господиня викинула мене на смітник…Не розумію, навіщо вона так зробила? Мабуть, вона тепер купує собі іншу парасольку, кращу за мене. Тепер я знов самотня, як сумно…І ніхто не знав, що саме тут я можу бути щасливою по-справжньому: в мене з’явились друзі  - дірява каструля  та старий порваний черевик. Нам тепер гарно разом!»

За таким принципом можна робити інші вправи на теми: «Я - газета», «Я - холодильник», «Я - стілець», «Я - лампа».

 

14.«Раз, два» Вправи на спілкування.

Мета: навчитися спілкуватися з партнером по сцені не тільки за допомогою мови.

     Всі учні стають у коло. На рахунок «РАЗ» кожен, залишаючись на своєму місці і не кажучи ані  слова, знаходить собі пару. На рахунок «ДВА», пари починають робити однакові дії. Знову на рахунок «РАЗ» кожен підбирає собі нову пару і т.д.

 

15. «Найуважніші» Вправи на розвиток уваги.

Мета: навчитися на сцені дивитися і бачити, слухати і чути.

     Учні діляться на дві групи. З кожної групи обирається по одному  читцю. Одночасно кожен з читців починає  вголос читати текст. Кожна з груп слухає свого читця, а потім переказує почутий текст.  

 

16.«Пози» Вправи на розвиток уваги.

Мета: навчитися на сцені дивитися і бачити, слухати і чути.

      Кілька учнів приймають різні пози. Заходить інший учасник. Він секунд 5 дивиться і виходить. Учні змінюють пози. Учень, який виходив, має відновити попередню картину.

 

17.«Будь уважним» Вправи на розвиток уваги.

Мета: навчитися на сцені дивитися і бачити, слухати і чути.

     Один учень стає спиною до інших. Вчитель задає  питання: «В чому одягнений Олександр? Яке взуття у Марини? В кого на голові є прикраси Якого кольору светр у Світлани?» тощо.

 

18.«Летючі м’ячики» Вправи на розвиток уваги.

Мета: навчитися на сцені дивитися і бачити, слухати і чути.

    Учні стають у коло. У вчителя три м’ячі. Вони різні за кольором і розміром. Вчитель роз’яснює, що потрібно робити, вловивши той або інший м’ячик. Наприклад: червоний м’ячик – підкинути вгору, хлопнути в долоні і кинути наступному гравцю; великий білий м’ячик – назвати іменник на літеру «Б»; маленький м’ячик – прокричати: « Ой-хо-хо!», і кинути м’яч  далі. Учні перекидають м’ячі по колу, намагаючись виконувати завдання.

 

19. «Товстий і тонкий» Вправи на розвиток характерності.

Мета: навчитися перевтілюватися в різні сценічні образи.

     Учні об’єднуються в пари та перевтілюються: один – в товстого, другій -  в  тонкого. Всі вони виконують однакове завдання, при цьому кожен знаходиться в своєму образі .

 ЗАВДАННЯ:

  • Збирати у лісі гриби;
  • Зривати з дерева яблука;
  • Замітати підлогу;
  • Робити фізичні вправи.

Після виконання вправи учні  міняються ролями і ще раз виконують вправу.

 

20. «Тварини» Вправи на розвиток характерності.

Мета: навчитися перевтілюватися в різні сценічні образи.

     Учні відтворюють характерність певної тварини. Тобто характерні риси, притаманні саме  тій чи іншій тварині: коту, собаці, мавпі, слону тощо.

 

  21.«Хода» Вправи на розвиток характерності.

Мета: навчитися перевтілюватися в різні сценічні образи.

     Учні спостерігають за людською ходою і відтворюють  пластику ходи різних людей, різної статі, віку, темпераменту…

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Старостинський Великобубнівський
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
568
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку