Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа I-III ступенів №7 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»
Психологічна година
«Я у світі професій»
Підготувала: практичний психолог,
Бешенцева Н.О.
м. Тернівка
ПСИХОЛОГІЧНА ГОДИНА «Я У СВІТІ ПРОФЕСІЙ»
Підготувала: практичний психолог ЗЗСО № 7, м.Тернівка
Бешенцева Наталія Олександрівна
Мета: формування ціннісного ставлення дітей до праці, розуміння її ролі в житті людини та суспільстві.
Завдання:
Учасники: Учні 2-х – 3-х класів.
Матеріали та обладнання: картки із завданням до гри «Професійний брейн-ринг», профорієнтаційне лото.
Час проведення: 45 хв.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Професій багато на світі –
усіх їх не перелічити.
І кожна робота в пошані:
пожежника і артиста,
геолога і машиніста.
Вчителя, кухара і пілота –
у кожного з них – важлива робота.
Психолог. Діти! Ви добре знаєте, що кожна людина на землі повинна працювати. Кожній людині рано чи пізно доводиться вибирати професію. Сьогодні ви учні. Навчання – теж праця і праця не проста. Швидко пролетять шкільні роки. Ви подорослішаєте і перед вами стане питання «Ким бути?». А щоб вибір був правильним, ви повинні орієнтуватися у світі професій, знати свої особливості, нахили та здібності.
Сьогодні на нашому занятті ми поговоримо про різноманітний та цікавий світ професій. Але давайте зараз поміркуємо, що таке професія?
Вправа «Асоціація»
Хід вправи: доберіть вільні асоціації до слово «професія». (Відповіді дітей)
Професія - це вид праці, який вимагає від людини певної підготовки, знань і умінь. Кожна професія – це вміння добре виконувати певну роботу, створювати різні речі, надавати послуги тощо.
А зараз відгадайте, про які професії йдеться у наступних віршах?
Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає.
Для рослинок – чарівник,
Любить землю… Садівник.
Він з комп’ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер… Програміст.
В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік
Добрий дядечко… Сантехнік.
Психолог. Молодці! А зараз, я вам пропоную переглянути мультфільм «Азбука професій». (Перегляд мультфільму)
Обговорення:
Психолог. Усі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен приносить користь іншим людям. Адже люди не можуть обійтися без лікаря, коли хворіють, будуть голодні, якщо пекарі не спечуть хліб, людям не буде де жити, якщо будівельники не побудують нові будинки.
Давайте ми з вами перевіримо, як ви орієнтуєтесь у світі професій? Я вам пропоную гру «Професійний брейн-ринг».
ГРА «ПРОФЕСІЙНИЙ БРЕЙН-РИНГ»
Мета: закріпити знання дітей про професії, розвивати мислення, увагу, пам'ять, вчити працювати колективно.
Хід проведення: діти діляться на п'ять команд (по 5-6 учнів). Гра проходить у три тури. Грають усі команди одночасно. Переможцем стає та команда, яка набрала максимальну кількість балів за три тури.
І ТУР
1. «Най-най».
Хід: назвати та записати ті професії, які, на вашу думку, найбільше пасують характеристиці.
1 команда. Найсолодша професія — це... (пекар, кондитер тощо).
2 команда. Найсмішніша професія — це... (клоун, гуморист тощо).
3 команда. Грошова професія — це... (банкір, бізнесмен, фабрикант тощо).
4 команда. Дитяча професія — це... (вчитель, вихователь, няня, гувернантка, дитячий лікар тощо).
5 команда. Найвища професія — це... (льотчик, космонавт, електромонтер, будівельник, кранівник тощо).
Результат: за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
2. «Все про професії».
Хід: швидко дати відповідь на такі запитання:
1 команда. Які люди носять білі халати? (лікарі, пекарі, кухари, ветеринари).
2 команда. Які професії пов’язані з небом? (космонавт, пілот, стюардеса).
3 команда. Людям яких професій потрібен молоток? (столяр, будівельник).
4 команда. Які професії пов’язані з тваринами? (ветеринар, фермер, дресирувальник).
5 команда. Які професії пов’язані з музикою? (музикант, співак, артист, актор, композитор).
Результат: за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
ІІ ТУР
3. «Атрибути професії».
Хід гри: кожній команді потрібно підібрати належні атрибути до наданої професії.
Результат: перемагає та команда, яка найшвидше та правильно викладе картки до наданої професії.
ІІІ ТУР
4. «Назви предмети».
Хід гри: назвати три предмети, які стосуються цієї професії.
1 команда. Художник – картина, фарби, пензлик…;
2 команда. Льотчик – штурвал, літак, аеропорт…;
3 команда. Кравець – голка, тканина, нитки…;
4 команда. Двірник – тротуар, двір, мітла…;
5 команда. Перукар – ножиці, гребінець, фен, дзеркало…;
Результат: за кожне правильне слово нараховується 1 бал.
5. «Назви професію».
1 команда. Машина, руль, дорога – водій.
2 команда. Покупець, ціна, товари – продавець.
3 команда. Вогнегасник, шланг, пожежа – пожежник.
4 команда. Тканина, ножиці, голка – швець.
5 команда. Указка, крейда, журнал – вчитель.
Результат: за правильну відповідь нараховується 1 бал.
6. «Закінчи речення»
1 команда. Виступає в театрі ….
2 команда. Літає в космос ….
3 команда. Ловить рибу ….
4 команда. Лікує душі ….
5 команда. Водить судно …
Результат: за правильну відповідь нараховується 1 бал.
Психолог. Молодці діти! Ви добре впоралися із завданнями! (Оголошується команда переможців).
А зараз, я вам пропоную трохи відпочити!
Психоемоційний етюд «Професії».
Мета: емоційне розвантаження, позитивна співпраця.
Хід вправи: під веселу музику діти показують професійні рухи заданих професій (двірник, спортсмен, лісоруб, будівельник, танцюрист, співак, кочегар тощо).
Рефлексія
Психолог. Сьогодні ви дізналися чимало нового про професії. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її на совість.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар -
Всі називають головною
Одну професію - школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.
(А. Костецький)
Використані джерела