Психологічна готовність до школи (майб.першокласники)

Про матеріал
Для батьків, чиї діти підуть в перший клас було розроблене практичне заняття з елементами арттерапії та нейропсихології.
Перегляд файлу

Психологічна готовність до школи

Заняття для батьків майбутніх першокласників

Одразу хочу сказати, що я дипломований психолог, маю досвід роботи більше 10 років, практикую в Психологічній Майстерні «Інсайт» і сьогодні буду в деякій мірі використовувати епістолярний жанр (приклади для кращого запам’ятовування).

  1. Знайомство за допомогою Метафоричних кульок: ім’я, асоціація з кулькою.
  2. МАК «Психологія виховання». Вправа «Ідентифікація»

Мета: ідентифікація своєї внутрішньої дитини.

Кожному учаснику пропонується відкрито взяти з колоди картку, що схожа на Ваш портрет в дитинстві, котрий має схожість з дитячими спогадами. Робота по колу.

Запитання для обговорення:

  • Чим відкликнулась ця карта?
  • Що є схожим з Вашим дитинством?
  • Чи важко було Вам активізувати ресурси з дитинства?
  1. Для того, щоб досягти бажаного результату у вихованні, варто знати деякі особливості розвитку дитини. Нейропсихологія (+презентація).
  2. Малювання обома руками-розвиток обох півкуль головного мозку для гармонізації міжпівкульної взаємодії. Для розігріву вправи на міжпівкульну взаємодію: червячок,  вухо-ніс, дуля-лайк.
  3. Так, як зараз у ваших діток домінує провідна діяльність – рольова гра—давайте пограємо. Складіть казку «Про щасливе дитинство» за допомогою Кубиків історій.
  4. Рефлексія. Кілька слів про інсайти, сенсорні відчуття за допомогою «ОРБІЗ».

 

 

Нейропсихологія.

Вищі психічні функції забезпечують процес навчання, ми можемо їх розвивати і контролювати.

Це сприйняття, уява, пам'ять, мислення, мова.

ВПФ не є вродженими, вони є набуті під час життя. І справа не в генетиці, а в стилі виховання.

ВПФ формуються в процесі спілкування з дорослим (мама без телефона, спілкуйтеся з дитиною).

Три етапи формування нової навички:

  • Те, чого ми хочемо навчити дитину, ми робимо разом- дорослий керує, дитина виконує (інтерпсихічний етап);
  • Дитина самостійно проговорює вголос те, що має зараз зробити – дитина віддає собі команди і сама їх виконує (екстрапсихічний етап);
  • І потім вже самостйно планує образ того, що вона хоче зробити – дитина розмірковує, що треба зробити і робить це (інтрапсихічний етап).

На ІІ етапі дитина ніби надиктовує собі, що буде робити. НЕ ЗАТУЛЯЙТЕ РОТ дитині. Як же вона перейде І до ІІІ етапу, коли не пройде ІІ етап (коли кажуть «сиди мовчки»).

Вищі психічні функції формуються у взаємодії із оточуючим світом та формується провідна діяльність.

 

 

 

 

 

Провідна діяльність дитини до року є спілкування з близьким дорослим – важливо брати на руки, гойдати, розмовляти, стимулювати повзання. Тісне тілесне спілкування розвиває сприйняття власного тіла, що є основою розвитку мови.

Дитина 1-3 років має гратися.

Провідна психічна функція: сприйняття.

Провідна діяльність: проста сюжетна гра, предметно-маніпулятивна діяльність.

Дитина 3-7 років—гра з однолітками.

Провідна психічна функція: пам'ять.

Провідна діяльність: творча рольова гра. Коли дитина грає з однолітками, вона вчиться співпрацювати, спостерігати за іншими, приймати правила, сприймати думку іншого, яка навіть може відрізнятися. Цей важливий процес називається ДЕЦЕНТРАЦІЯ – здатність подолати свій егоцентризм, прийняти в рахунок інші можливі точки зору.

Дитина 7-11 років – формується внутрішня позиція школяра.

Провідна психічна функція: мислення.

Провідна діяльність: навчально-пізнавальна.

ЗОНИ МОЗКУ

Вищі психічні функції спираються на складну систему зон мозку, наприклад будинок.

Будинок починаємо будувати з фундаменту, він має бути міцним , витримувати навантаження. Так і наш мозок, починається з фундаменту, з І блоку «Мені хочеться» -- несвідомі, непідвладні контролю, але дуже важливі процеси. Він дає корі головного мозку необхідну для навчання енергію (енергетичний блок). Закладається під час вагітності та протягом першого року життя, а різні негаразди, екологія впливають на його розвиток.

І блок – це інстинкти, афекти, адаптація, тонус. Якщо ви слухаєте лекцію і пузіхаєте, починаєте засинати – свідчить про зниження активності І блоку мозку. Спробуйте потягнутися, напружитися і розслабитися, гарно пузіхнути і відчуйте як енергія знову починає підживлювати кору головного мозку, фізичні активності повернуть тонус (фізкультхвилинка). Частіше провітрюйте приміщення, аби вистачало свіжого повітря (може голова боліти).

ІІ блок «Я можу». Основні функції блоку - це стіни нашого будинку ЛІВА і ПРАВА півкуля головного мозку – автоматизація навичок навчання. Найголовніше це взаємодія обох півкуль, це запорука успішності в навчанні.

ІІІ блок «Я повинен» – дах. Формується з моменту запліднення і до останнього подиху людини, але при умові постійного розвитку. Повністю третій блок сформовується до 21 року, тоді людина може сама вирішувати свої питання.

На слабкому фундаменті міцні стіни та гарний дах не побудуєш.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічна готовність до школи. Практичний психолог Краузе А. М. М. Кропивницький2019 р.

Номер слайду 2

Вищі психічні функціїуявасприйняттямовамислення. Пам’ять

Номер слайду 3

Три етапи формування нової навичкиІнтерпсихічний етап. Екстрапсихічний етапІнтрапсихічний етап

Номер слайду 4

Провідна діяльність Дитина до року- спілкування з близьким дорослим

Номер слайду 5

Провідна діяльність. Дитина 1-3 років- проста сюжетна гра

Номер слайду 6

Провідна діяльність. Дитина 3-7 років- гра з однолітками

Номер слайду 7

Провідна діяльність. Дитина 7-11 років- формується внутрішня позиція школяра

Номер слайду 8

Зони мозку

Номер слайду 9

«Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися»Венгер Л. А.

zip
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку