Заняття з елементами тренінгу для опікунських родин «Творимо разом Світ безпечний для дитини»

Про матеріал
діти проявляють підвищену зацікавленість до всього нового, яскравого, незвичайного, вони найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища, більш допитливі, ніж дорослі, і використовують Інтернет у якості одного з універсальних способів дослідження і пізнання навколишнього середовища. Проте такі психологічні особливості, як недостатня розвиненість саморегулятивних механізмів, слабкий вольовий і емоційний контроль, імпульсивність поведінки, роблять дітей найбільш вразливими для інформаційних і програмно-технічних загроз. Тому увага батьків (опікунів) до Інтернет-безпеки дітей є дуже важливою.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для опікунських родин

«Творимо разом Світ безпечний для дитини»

 

Виховувати не значить тільки вигодовувати

 і доглядати … але і дати напрям серцю і розуму.

 

           Бєлінський

Актуальність: діти проявляють підвищену зацікавленість до всього нового, яскравого, незвичайного, вони найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища, більш допитливі, ніж дорослі, і використовують Інтернет у якості одного з універсальних способів дослідження і пізнання навколишнього середовища. Проте такі психологічні особливості, як недостатня розвиненість саморегулятивних механізмів, слабкий вольовий і емоційний контроль, імпульсивність поведінки, роблять дітей найбільш вразливими для інформаційних і програмно-технічних загроз. Тому увага батьків (опікунів) до Інтернет-безпеки дітей є дуже важливою.

Мета:познайомити батьків з небезпеками, які можуть чекати на дітей при користуванні Інтернетом, а також показати переваги Інтернуту та як можна контролювати користування дітьми Інтернетом; познайомити  з таким поняттям, як «Інтернет – залежність»; створити колаж на тему: «Правила безпеки дітей в Інтернеті»; створення позитивного клімату,  емоційному зближенню опікунів та дітей.

Обладнання: класна кімната, дошка, кольорові олівці, фломастери, аркуші паперу А-4, «Дерево сподівань», аудізапис музики для релаксійної вправи, маркери, цитати, поради для батьків (Додаток 4).

Форма проведення: заняття з елементами тренінгу для молодших підлітків та їх опікунів.

Тривалістьзаняття: 2 год.

  1.               Всупне слово (3 хв.)

— Добрий день, шановна дорога родино! Хочу запропонувати вам сучасну форму спілкування – тренінг. Тема нашого тренінгу: «Творимо разом Світ безпечний для дитини»,  сьогодні  ми поговоримо  про мережу Інтернет та наших дітей.

 Сьогоднішні темпи комп'ютеризації перевищують темпи розвитку всіх інших галузей. Комп'ютери стрімко впроваджуються в людське життя, займаючи своє місце в нашій свідомості, а ми часто не розуміємо того, що починаємо залежатиме від їх працездатності і можливостей. На сьогоднішній день 90% підлітків користуються Інтернетом, та половина з них проводить в Інтернеті 3-4 години щодня. Але не всі користувачі, особливо діти, знають всі ризики і небезпеки, які їх чатують в мережі Інтернет.

 

  1.               Знайомство (10хв.)

Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи, представити можливість самопрезентації.

Батькам и учням пропонується назвати себе та продовжити речення:«Я ціную своє життя за…»

  1.               Правила (5 хв.)

Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи.

Однією з умов тренінгу є дотримання правил для всіх, хто бере участь в ньому. Для нашого приємного спілкування хочу вам запропонувати свої правила:

Правила можуть бути такими: 

  •       вимкнути мобільні телефони; 
  •       правило «тут і зараз»; 
  •       правило «піднятої руки»; 
  •       правило добровільної активності; 
  •       говорити по черзі й коротко; 
  •       не критикувати; 
  •       бути  толерантними; 
  •       дотримуватись конфіденційності; 
  •       правило «вільної ноги». 
  1.               Очікування «Дерево сподівань» (10 хв.)

Мета: одержати інформацію, що стосується сподівань учасників тренінгу.

Учасники на аркушах записують свої очікування від заняття.

  1.               Інформаційний блок (5хв.)

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернеті вже не здаєтьсяУкраїні такою далекою. Ніхто не може за перечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. 

В рамках програми Microsoft «Партнерство в навчанні» кафедрою превентивної роботи та соціальної політики ЮНЕСКО в Україні було проведено Всеукраїнське широкомасштабне дослідження «Рівень обізнаності українців щодо питань безпеки дітей в Інтернеті».

Ключові результати:

З 96% дітей-користувачів Інтернету віком від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі. 52% дітей виходять в Інтернет передусім для спілкування у соціальних мережах, де залишають свій номер мобільного телефону (46%), домашнюю адресу (36%), особисті фото (51%).44% дітей знаходяться у потенційній зоні ризику (розміщують особисту інформацію) і 24,3% вже були в ризикованих ситуаціях (ходили на зустріч звіртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник досягає 60,3%.72,5% дітей хочуть отримувати більше інформації про те, як убезпечити себе в Інтернеті. 77% батьків також висловили бажання більше дізнатися про безпеку Інтернету для дітей.             

  1. Вправа «Сонячне коло» (10 хв.)

Мета: формування адекватної самооцінки, почуття довіри один до одного, згуртування групи.

 - Станьте в коло, візьміться за руки, підніміть руки вгору і утворіть сонце. Уявіть його: воно тепле і ніжне, лагідно торкається ваших рук і викликає приємні відчуття.  (Роздати стікери). Перетворіть ці стікери в сонце. В центрі напишіть своє ім’я. Намалюйте багато променів і на трьох напишіть три свої найкращі риси характеру. Потім учасники приклеюють стікер зі своїм сонцем один одному на спину. Під музику, рухаючись по класу, підходять один до одного, домальовують промені і підписують їх гарними рисами або якостями, не називаючи їх. Вправа закінчується після закінчення музики. Тренер  допомагає учасникам відкріпити стікери із сонечками, які залишаються їм на згадку.

Обговорення:

- Розкажіть про свої відчуття в той момент, коли вам підсували промінці.

- Чи приємні сонечка у вас утворилися?

  1.               Мозковийштурм «Небезпека в Інтернеті»(20 хв.)

Мета: обговорення основної теми тренінгу.

- Назвіть причини, за якими Ви заходите в Інтернет?

- Чивважаєте Ви, щоІнтернет – цевільний простір, в якому на свій розсуд можна робити все, що забажаєш?

- Чиспілкуєтеся Ви з незнайомцями?

Обговорення ситуації «Дві подруги».

Катя: - Олю, ти не уявляєшсобі, як мені пощастило. Я тільки що стала мільйонером!!! 
Оля: - Як? Що ти таке вигадала? 

Катя: - Та ні, це не вигадки. Ось, дивись. Це повідомлення я щойно отримала на свою електронну пошту. 

Оля (читає): - „Доброго дня, маємо честь привітати Вас з перемогою у щорічній Британській лотереї на честь королеви Єлизавети. Ви отримали 1 000 000 євро. Для того, щоб отримати винагороду, надішліть нам тільки свої паспортні данні, ідентифікаційний код та повну домашню адресу. Покваптеся, у Вас є три доби на відповідь. В іншому разі, Ваш приз переходить наступному учаснику.З повагою, Джон Сміт”

(здивовано): - Оцетак!... А як ти дізналася про цю лотерею, і що треба було зробити для участі? 

Катя (посміхаючись): - Та нічого, це фортуна. Мабуть моя електронна адреса якось попала до розіграшу, чи ще щось. Та це не головне. Зараз треба не гаяти часу і терміново відправити необхідні дані. Але є одна проблема: у мене ще немає паспорту. Що ж робити? 

Оля: - Я знаю вихід. Давай надішлемо паспортні дані твоєї матусі, організатори лотереї все одно не знаютьтвоєім’я. 

Катя (радісно): - Олю, ти геній! 

Звучить „СТОП”. Запитання для обговорення:

- Читраплялася така ситуація з Вами?

- На Ваш погляд як можна вийти з цієї ситуації?

- Чи можна поширювати паспортні дані своїх родичів? Чи просто надавати конфедеційну інформацію про себе та своїх близьких?

- А якщо і Ви  потрапили в таку ситуацію, то яким чином можна із неї виїти?

Висновок:  перш за все, якщо ви  потрапляєте в якусь небезпечну ситуацію повідомте про це своїх батьків. Вони  перші люди, які прийдуть вам на допомогу. Своїм мовчанням ви можете показати свою недовіру їм, та попасти в скрутне становище виходу з якого ви самі знайти не в змозі.

  1.               Вправа «Моя сім’я – моя фортеця». (на кожного) (10 хв.)

Мета: створити умови для позитивного емоційного відчуття учасниками цінності сім’ї.

Тренер пропонує учасникам  написати про свою сім’ю …

Моясімя  - це________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Для мене моя сімя____________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Найкращий день у моїй сім’ї __________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Моя сімя дарує мені__________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Без мене моя сімя____________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

У моїй сім’ї цінують __________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Я вдячний (а) своєї сім’ї за ____________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Висновки:Дуже важливо, щоб усі члени родини розуміли цінність сім’ї, розуміли особливості своїх рольових функцій у ній. А вміння збалансувати і співвіднести можливості, потреби та обовязки кожного в сім’ї так,щоб у підсумку розкрились й вповній мірі  реалізувалися усі найкращі риси рідних людей, що робить сімейне життя по – справжньому щасливим.

  1.               Робота в групах. «Переваги та недоліки Інтернета»(20 хв.)

Мета:розкрити основну ідею тренінгу.

Хідроботи: учасники у групах переваги та недоліки (загрози) користування Інтернетом для дітей.

До уваги тренера: необхідно звернути увагу на симптоми Інтернет – залежності  (Додаток 3)

Висновки: Соціальні мережі неймовірно розширюють людські можливості спілкування, однак слід пам’ятати, що тепло справжнього дружнього спілкування у реальності не замінить навіть найкраща віртуальна дружба.

Саме тому Інтернет іноді порівнюють з морем, в якому можна втопитися, тобто захопитися тим, що Вам запропонували. А допомогти в цьому можуть тільки близькі найдорожчі люди, які знаходяться поруч та яким не байдуже ваше життя.

Ви маєте нагоду максимально захистити дитинувід негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

  1.          Вправа «Створення колажу» (20 хв.)

Мета: виявити, наскільки актуальна тема безпеки дітей в Інтернеті

Учасникам пропонують зробити колаж на тему: «Правила безпеки дітей в Інтернеті» (Додаток 1)

Можна обговорити про встановлення батьківського контролю. (Додаток 2)

  1.          Релаксаційна вправа «Водоспад» (7 хв.)

Мета: зняття психоемоційної напруги.

Сідайтезручно, закрийте очі. Зробіть глибокий вдих і видих… Уявіть собі, що ви стоїте біля водоспаду, але це незвичайний водоспад. Замість води в ньомупадає до низу м’якебілесвітло. Теперуявітьсобі, що ви стоїте під цим водоспадом і відчуйте, як це ласкаве біле світло повільно ллється по вашій голові… Ви відчуваєте, як розслаблюються м’язи обличчя, шиї. Біле світло тече по ваших плечах, спині і допомагає їм  стати м’якими і розслабленими. Біле світло тече по вашому тулубу…, по руках по долонях ви відчуваєте себе дуже розслаблено і приємно. Світло тече по ногах і спускається до ступенів. Ви відчуваєте як вони стають м’якими і розслабленими. Цей чарівний водоспад з білого світла ніжно торкається всього вашого тіла, вивідчуваєте себе цілкомспокійно і безтурботно, і з кожним новим вдихом і видихом ви все глибше розслабляєтеся і наповнюєтеся новими свіжими силами. Постійте біля водоспаду стільки, скільки хочеться і потім повільно відкрийте очі. 

  1.          Рефлексія (5 хв.)
  • Що видумаєте про заняття?
  • Що для вас було важливим?
  • Що вам сподобалось?
  • Чому ви навчилися?

Висновок: Виховання дітей у родині не завжди йде гладко. Виховувати дитину нелегко, але перевиховувати — ще важче. Найкращий спадок для дітей — не золото та маєтки, а гарне виховання та навчання, що є найбільшим багатством, головною запорукою життєвих успіхів. Саме ця ідея закладена в народній притчі: «Якщо ви дасте своїй дитині одну рибину, то вона буде сита один день. Якщо дасте дві рибини, то вона будесита два дні. А якщо ви навчите дитину ловити рибу, то вона буде сита протягом усього життя».(Вручення батькам «Пам'ятки для батьків».

 

ЛІТЕРАТУРА:

  1. І.В.Литовченко, С. Д. Максименко «Дитина в Інтернеті»– К.: Видавництво: ТОВ «Видавничий Будинок “Аванпост-Прим”, 2010.– с. –48. (Посібник для батьків).
  2. Туріщева Л.В. Робота шкільного психолога з батьками / Навч.-мет. посібник для вчителя. – Х.:  Вид.група «Основа», 2009. – 128 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ДОДАТОК 1

Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків

     Ніколи не давайте приватноїінформаціїпро себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволубатьків.

     Якщохтось говорить вам, надсилає вам, абовисамівіднайшли у мережіщось, щобентежить вас, не намагайтесярозібратися в цьомусамостійно. Зверніться до батьківабовчителів – вони знають, що треба робити.

     Зустрічі у реальному життііззнайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дужерізними у електронномуспілкуванні і при реальнійзустрічі. Якщо ж ви все ж хочетезустрітися з ними, повідомте про цебатьків, і нехай вони підутьна першузустріч разом з вами.

     Не відкривайтелистиелектронноїпошти, файлиабоWeb-сторінки, отриманівід людей, якихви реально не знаєтеабо не довіряєте.

     Нікому не давайте свій пароль, за виключеннямдорослихвашоїродини.

     Завждидотримуйтесьсімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щобвипочували себе комфортно і безпечно у мережі.

     Ніколи не робіть того, щоможекоштувати грошей вашійродині, окрімвипадків, коли поруч з вами батьки.

     Завжди будьте ввічливими у електронномулистуванні, і вашікореспондентибудутьввічливими з вами.

     У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – цесприймається у мережі як крик, і можеприкровразитивашогоспіврозмовника.

     Не надсилайте у листіінформації великого обсягу (картинки, фотографіїтощо) без попередньоїдомовленості з вашим співрозмовником.

     Не розсилайтелисти з будь-якоюінформацієюнезнайомим людям без їхньогопрохання – цесприймається як “спам”, і звичайнозасмучуєкористувачівмережі.

ДОДАТОК 2

Батьківський контроль для ПК

Встановлюйте спеціальні програми батьківського контролю,  що пропонують розробники. Наприклад:

  •                 NetNanny http://www.netnanny.com/,
  •                 SafeEyes http://www.internetsafety.com/safe-eyes-parental-control-software.php,
  •                 CrawlerParentalControl http://www.crawlerparental.com/,
  •                 CCT InternetFilterHome http://www.controlchaostech.com/

index2.php?menuid=20&prodid=53,

Онлайн-ігри

• Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина і слідкуйте за іграми, в які вона грає. Рольові ігри справляють найбільш сильний вплив на психіку. Надмірне захоплення рольовими іграми може негативно позначитися на формуванні особистості дитини, її соціалізації та рольовій ідентифікації. Тому не дозволяйте їй тривалий час грати в одну гру.

• Якщо дитина любить грати в комп’ютерні ігри, можна запропонувати їй цікаві навчальні та розвиваючі програми. У випадку, коли інтерес дитини зосереджено на рольових іграх, можна привабити її участю в шкільних театральних виставах або психологічних тренінгах для підлітків.

• Коли дитина продовжує надмірно захоплюватися комп’ютерними іграми та інтернетом і ви не в змозі самостійно впоратися з проблемою, зверніться до спеціаліста-психолога.

Електронна гаряча лінія з протидії дитячої порнографії в інтернеті «Ла Страда-Україна».

  •                 Повідомити про випадки дитячої порнографії в інтернеті можна за допомогою

форми на головній сторінці www.internetbezpeka.org.ua

  •                 Головною метою роботи ресурсу є блокування розповсюдження дитячої порнографії, особливо на серверах українських інтернет -  провайдерів. Гаряча лінія функціонує на базі Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда-Україна».
  •                 Національна «гаряча лінія» з питань протидії домашньому насильству і захисту прав дітей.

Звернувшись на гарячу лінію за телефоном 0 800 500 335 (безкоштовно длядзвінків із стаціонарних телефонів на території України), або 386 (безкоштовно для дзвінків з телефонів мобільних операторів «Київстар» і «МТС») чи електронною поштою на info@lastrada.org.ua, onlandia@live.com, можна одержати такі консультації:

• Правила безпечної поведінки дітей під час користування інтернетом.

• Поради батькам з безпечної роботи дітей в інтернеті.

• Попередження комп’ютерної залежності і можливість отримання психологічної допомоги.

• Юридичні консультації стосовно злочинів проти дітей в інтернеті.

• Допомога у випадках або підозрах загрози дітям через інтернет.

Телефон Довіри МВС України

Телефон довіри Департаменту МВС: (+380 44) 254-76-04.

Повідомити про веб-сайти, що пропагують насильство і жорстокість або розпалюють ненависть, расову дискримінацію, займаються створенням чи розповсюдженням дитячої порнографії можна в Департамент боротьби зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми МВС України.

Дізнайтеся більше: корисні ресурси

Відвідайте українські та закордонні сайти для батьків з онлайн-безпеки:

1. http://online-bezpeka.kyivstar.ua/ «Безпека дітей в інтернеті» – спеціальний розділ сайту «Київстар»

2. http://www.onlandia.org.ua/ Портал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті».

3. http://www.detionline.ru/ «Дитина в Мережі»

4.http://www.icmec.org/ Міжнародний центр захисту дітей від експлуатації та викрадення.

5. http://www.lastrada.org.ua/ Міжнародний жіночий правозахистий центр «Ла Страда-Україна»

6.  http://www.teachtoday.eu/ TeachToday (англійською мовою)

7. http://www.make-it-safe.net/ Make-IT-safeCampaign (англійською мовою)

Для безпеки дітей в Інтернеті за допомогою комп’ютерних програм можна: 

• Фільтрувати небажаний веб-контент (ресурси еротичного, екстремістського змісту і ресурси, що пропагують насильство); 

• Є функція "безпечного пошуку” в більшості популярних пошукових системах. 

• Можливістьблокувати доступ дитини до конкретних веб-сайтів. 

• Можливістьблокувати доступ дитини до груп для дорослих у соціальних мережах. 

• Можливість відстежувати листування дитини в соціальних мережах і IM-чатах (IM-чати – це служби миттєвих повідомлень (Instant Messaging Service, IMS) і програми-клієнти (InstantMessenger, IM) для обміну повідомленнями в реальному часі через Інтернет обмежувати спілкування з підозрілими кореспондентами). 

• Можливість встановити заборону на пересилку будь-яких персональнихданих в соціальних мережах і IM-чатах.

Рішення для захистувід спаму.

Для того, щоб відстежувати інтернет-зв’язок дітей, потрібно встановити спеціальний додаток, що буде зберігати всю переписку і дії дитини в Інтернет.

ДОДАТОК 3

СИМПТОМИ ІНТЕРНЕТ ЗАЛЕЖНОСТІ

ПСИХОЛОГІЧНІ СИМПТОМИ:

  • гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп’ютером;
  • неможливість зупинитися;
  • постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті;
  • зневага родиною і друзями;
  • відчуття спустошення, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
  • брехня про свою діяльність своїм близьким;
  • проблеми з навчанням.

ФІЗИЧНІ СИМПТОМИ:

  • біль в області зап’ястя через тривалу перенапругу м’язів;
  • сухість в очах;
  • головний біль;
  • біль у спині;
  • нерегулярне харчування;
  • зневага особистою гігієною;
  • порушення сну.

НЕБЕЗПЕЧНІ СИГНАЛИ  ПЕРЕДВІСНИКИ

ІНТЕРНЕТ ЗАЛЕЖНОСТІ:

  • нав’язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;
  • очікування чергового сеансу он-лайн;
  • збільшення часу, проведеного он-лайн;
  • зростання витрат на Інтернет - послуги.

 

ОЗНАКАМИ  ІНТЕРНЕТ ЗАЛЕЖНОСТІЄ:

  • повне поглинання Інтернетом;
  • потреба у збільшенні часу он-лайн - сеансів;
  • наявність неодноразових, малоефективних спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;
  • виникнення проблем з оточуючим середовищем (однолітками, членами родини, друзями);
  • намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;
  • залежність настрою від використання Інтернету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав’язливими розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет, вільними чи несвідомими рухами пальців, що нагадує друкування на клавіатурі).

Як виявити ознаки Інтернет-залежності у дитини?

  • Оцініть, скільки часу дитина проводить у мережі, чи не нехтуєчерез роботу за комп'ютером своїми домашніми обов'язками, виконаннямуроків, сном, повноцінним харчуванням, прогулянками.
  • Поговоріть з дитиною про те, чим займається в Інтернеті. Соціальнімережі створюють ілюзію повної зайнятості – чим більше дитина спілкується,тим більше у неї друзів, тим більший обсяг інформації їй потрібно охопити –відповісти на всі повідомлення, простежити за всіма подіями, показати себе.
  • З'ясуйте, чи підтримується інтерес вашої дитини реальними захопленнями, абож вона просто намагається нічого не пропустити і стежить за оновленнямизаради самого процесу. Постарайтеся дізнатися, наскільки важливо для дитиниспілкування в мережі і чи не замінює воно реальне спілкування з друзями.
  • Спостерігайте за зміною настрою і поведінкою вашої дитини післявиходу з Інтернету. Можливо, ви помітите прояв таких психічних симптомів якпригніченість, дратівливість, неспокій, небажання спілкуватися. З числафізичних симптомів можна виокремити головні болі, болі в спині, розлади сну,зниження фізичної активності, втрата апетиту та інші.

Якщо були виявлені можливі симптоми Інтернет-залежності у своєїдитини, необхідно дотримуватися наступного алгоритму дій:

1. Спробуйте налагодити контакт з дитиною. Дізнайтеся, що їй цікаво,що турбує і так далі.

2. Не  забороняйте  користуватися  Інтернетом,  але  постарайтесявстановити регламент (кількість часу, які дитина може проводити он-лайн,заборона на мережу до виконання домашніх уроків та інше). Для цього можнавикористовувати спеціальні програми батьківського контролю, що обмежуютьчас в мережі.

3. Обмежте можливість доступу до Інтернету тільки своїм комп'ютеромабо комп'ютером, що знаходяться в загальній кімнаті, – це дозволить легшеконтролювати діяльність дитини в мережі. Слідкуйте за тим, які сайти відвідує.

4. Попросіть дитину протягом тижня детально записувати, на що витрачається час, що проводиться в Інтернеті. Це допоможе наочно побачити і усвідомити проблему, а також позбутися деяких нав'язливих дій, наприклад,бездумного поновлення сторіночки в очікуванні нових повідомлень.

5. Запропонуйте своїй дитині зайнятися чимось разом, постарайтеся чимось захопити. Спробуйте перенести кібердіяльність в реальне життя. Наприклад, для багатьох комп'ютерних ігор існують аналогічні настільні ігри, в які можна грати всією сім'єю або з друзями, при цьому спілкуючись один з одним наживо. Важливо, щоб у дитини були не зв'язані з Інтернетом захоплення, яким би вона присвячувала свій вільний час.

6. Діти з Інтернет -  залежністю суб'єктивно відчувають неможливість обходитися без мережі. Постарайтеся тактовно поговорити про це з дитиною. Обговоріть ситуацію, коли в силу якихось причин вона була змушена обходитися без Інтернету. Важливо, щоб дитина зрозуміла – нічого не станеться, якщо на деякий час «вийти» з життя Інтернет -спільноти.

7. У разі серйозних проблем зверніться за допомогою до фахівця. Поради батьків, які працюють в компанії Google. Розташуйте комп'ютер вашої дитини в місці загальної доступності: їдальні або вітальні. Так вам буде простіше стежити за тим, що роблять діти в

Інтернеті.

 

 

ДОДАТОК 4

Поради для дітей:

1.     Довіряйте своїм батькам – вони самі близькі вам люди, вони можуть вам допомогти, дати добру пораду.

2.     Розповідайте їм про свої проблеми, невдачі.

3.     Ділитися своїми радощами.

4.     Піклуйтеся про батьків: в них багато труднощів.

5.     Намагайтеся їм допомагати, розуміти їх.

6.     Не засмучуйте не ображайте їх даремно.

7.     Знайомте батьків зі своїми друзями, розказуйте про них.

8.     Запитуйте у батьків про їх дитинство.

Заповіді для дорослих від дітей:

  • Слухай мене, щоб я вмів слухати;
  • Поважай мене, щоб я  поважав інших;
  • Вір мені, щоб я повірив;
  • Не принижуй мене, щоб я не принижував;
  • Розмовляй зі мною, щоб я вмів спілкуватися;
  • Вибачай мені, щоб я вмів вибачити інших;
  • Допомагай мені, щоб я став помічником;
  • Не насміхайся з мене…
  • Не ігноруй мене…
  • Почуй мене, щоб я це відчув;
  • Люби мене, щоб я вмів любити.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку