Психологічна гра "Дім наших стосунків"

Про матеріал
Психологічна гра на згуртованість колективу Завдання: • Розширення знань дітей про одне одного; • Активізація роздумів учнів про значущість безконфліктного спілкування в класі;; • Формування ресурсів для підтримки позитивного мікроклімату в колективі; • Розвиток у школярів гордості за свій колектив; • Розвиток самопізнання.
Перегляд файлу

Дім наших стосунків

Психологічна гра на згуртованість колективу

Мета: згуртованість колективу.

Завдання:

  • Розширення знань дітей про одне одного;
  • Активізація роздумів учнів про значущість безконфліктного спілкування в класі;;
  • Формування ресурсів для підтримки позитивного мікроклімату в колективі;
  • Розвиток у школярів гордості за свій колектив;
  • Розвиток самопізнання;
  • Розвиток мови, збагачення словникового запасу.

Обладнання:

  1.                     2 шаблони будинків, виконані з картону ( розмір 50х 70 см).
  2.                     Схематичне зображення очей (для вікон).
  3.                     Картки (характеристики сприятливого клімату в колективі)
  4.                     Чисті листи паперу, фломастери, пластелін.

Хід заняття

1. Організаційний момент

 Сьогодні  заняття присвячене вам, одному класу, однокласникам і кожному із вас кожному. Результатом нашого заняття повинен стати побудований ДІМ.

2. Інформація 

Наш дім це не тільки наша фортеця, але і наш внутрішній світ. Це,  з одного боку наш благоустрій, а з іншого боку це матеріалізація наших уявлень  про затишок та комфорт, інтересів та захоплень звичок та смаків. Кажуть, що у власному домі і стіни лікують. Але вони не тільки лікують – вони передусім вселяють в людину відчуття впевненості, навівають відчуття стабільності. Знайома обстановка, звична ситуація – дуже важливі для людини. дім - не тільки місце, де людина живе, працює та відпочиває, це і місце спілкування. І кожна людина ставиться до спілкування по своєму. Про це ми сьогодні  поговоримо.

3. Основна частина

- З яких матеріалів будують будинки?

Відповіді дітей: дерево, шлакоблок, каміння, бетон, цегла..

Будівництво дому

1. Фундамент

Психолог. Будівництво будинку  розпочинається з закладки фундаменту. Від фундаменту залежить міцність будівлі. В  житті для фундаменту використовуються бетон, каміння, камінні блоки, а ми для будівництва нашого дому розуміння і дружби будемо використовувати пісок (пісок насипається на шаблон будинку, який змащений клеєм)

-   Діти, що можна вважати фундаментом гарних відносин в колективі?

Відповіді узагальнюються, психолог підводить до того, що в основі «будівництва» міцних стосунків й сприятливого клімату в колективі можна вважати спільні інтереси, захоплення, схожі людські якості.

Завдання: в групах визначте що вас об’єднує, що є спільного та запишіть на картки  (потім приклейте ці картки на фундамент вашого будинку). Таким чином, створюється «фундамент»: каміння з приклеєними карточками.

2. Стіни

Молодці, ви добре виконали перше завдання, тепер нам треба буде побудувати каркас нашого дому: стіни, дах. Яку функцію виконують стіни і дах в будинку? Вірно, захищають від вітрів, ураганів, словом від руйнування. Що може зруйнувати хороші стосунки в колективі.

Відповіді дітей: образи, сварки, плітки, лихослів’я, образи, обмова. плітки,брехня і т д.

Завдання: викласти зображення рук з написом якостей характеру по контуру будинку,називаючи якості характеру або особливості поведінки, які допоможуть зберегти комфорт, спокій в колективі. Наприклад, дружелюбність, толерантність, терпимість, усмішка, привітання, уміння прощати, привітність, пам’ятати добро, розум.

3. Вікна

Ви прекрасно виконали таке важке, але важливе завдання, але чогось все таки в будинку не вистачає.

Відповіді дітей: не вистачає вікон та дверей

Вікна – це очі. Діти, щоб зрозуміти інших людей, щоб вони були для нас цікаві, необхідно зрозуміти власну індивідуальність, унікальність, бути самому собі цікавим. І  зараз ми з вами поговоримо про те, чим кожен з вас цікавий, в чому ваша неповторність: це може бути ваше хобі, якісь риси характеру, ваші таланти, здібності. ( викладаєте на шаблон будинку два вікна – теж шаблони: квадрати з паперу можна намалювати штори, квіти).

Завдання: на образах очей пишете ту рису чи особливість, яка відрізняє вас від інших, тобто проговорити, в чому ви індивідуальні і наклеюєте на шаблон вікна.

Завдання виконує кожна дитина, коли вікна «створені», психолог звертає увагу дітей на те, що вийшло дуже гарно.

 4. Двері

Молодці, але наш дім все ще не закінчений. У нас не вистачає ще дверей.

Двері – це наші контакти. Через двері входять і виходять гості зі своїми радощами та неприємностями. В шкільному житті  ви спілкуєтесь не тільки зі своїми однокласниками, але й з вчителями, дітьми з інших класів, можливо з  батьками своїх однокласників та іншими людьми. В  процесі спілкування можуть виникнути різні ситуації: конфліктні і неконфліктні.

Завдання: на фігурах людей надписуєте ваша позиція у спілкуванні, ваш стиль вирішення конфліктів і приклеюєте у відчинені двері. Можете «одягнути» свою фігурку – розфарбувати її.

5. Горище

Психолог. Діти, зверніть увагу на той простір, який у нас незаповнений – це місце між стелею та дахом, яке називають горищем. Що в реальному житті звичайно знаходиться на горищі? Люди тримають там речі, якими уже не користуються, але викинути шкода, тому, що вони зберігають пам'ять, тепло і можливо надію на краще. Ці речі пов’язують людей які живуть в домі з минулим, майбутнім та теперішнім. У стосунках між людьми також існують невидимі нитки – правила, які дозволяють зберігати шанобливе ставлення один до одного та сприятливу атмосферу в колективі..

Завдання: психолог роздає дітям картки з описом позитивного, сприятливого мікроклімату (характеристика). Дитина  читає в слух та кладе картку на місце будинку, де знаходиться горище.

 Характеристики:

  • В колективі переважає бадьорий, життєрадісний настрій.
  • Членам колективу подобається брати участь в спільних справах, разом проводити вільний час
  • стосунки будуються на принципі   співробітництва;
  • стосунки будуються на принципі   взаємодопомоги;
  • стосунки будуються на принципі   доброзичливості;
  • стосунки будуються на принципі   схвалення та підтримки
  • Критика висловлюється з добрими побажаннями
  • Допомога  новачкам!
  • члени колективу уміють  працювати разом, швидко, ініціативно, якісно
  • гордість за спільні досягнення,
  • гордість за індивідуальні досягнення.
  • Всі співпереживають у випадку невдач.
  • В  стосунках між групами в середині колективу існує розуміння, співпраця.
  • Група відкрита – готова спілкуватися та взаємодіяти з іншими

6. Димар та піч.

Продовжуємо будувати дім

Діти, а яку роль виконує димар в домі? Вірно, через нього виходить дим, шкідливий для життя та здоров’я людини. В  домі є піч, яка зігріває жителів цього будинку,тепло залишається в приміщенні, рядом з людьми, а все шкідливе (угарний газ) виходить назовні. У стосунках з людьми можна побачити схоже: гарне ми зберігаємо, а все погане, негативне відкидаємо, забуваємо, прощаємо. (викладаємо димар (вирізаний з кольорового паперу) з прикріпленою стрічкою сірого кольору, стрічку розкладаємо «кілечками»)

 7. Тепло каменя

Які емоції, думки виникли у вас в ході гри.

Висновок: ось до чого ми прагнули, будуючи наш дім, ось до чого повинні прагнути вибудовуючи стосунки у колективі.

Діти, тепло у ваших долонях ще збереглось, давайте візьмемо один одного за руки та «передамо» його по колу.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
19 травня 2021
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку