Вчимося розуміти один одного
(година психолога в 2 класі)
Мета: Згуртувати колектив учнів другого класу та створити позитивний психологічний клімат, а також сприяти подолання бар'єрів у міжособистісних стосунках, розвиток комунікативних навичок.
Завдання:
1. Розвивати толерантне ставлення один до одного.
2. Розвивати вміння розуміти почуття інших.
3. Продовжити роботу над вдосконаленням комунікативних навичок.
Учасники: учні другого класу початкової школи.
Хід проведення.
Гра "Привіт, мій друже!".
Психолог ділить всіх учасників на дві однакові команди. Одна команда утворює внутрішнє коло, а інша – зовнішнє. Діти у внутрішньому колі стають обличчям до учнів, які утворили зовнішнє коло і утворюють пари. Потім вони повторюють жестами наступні слова.
-Привіт, друже! (рукостискання).
- Як справи? (дотик правою рукою до лівого плеча співрозмовника).
- Де ти був? (легенько потискає вухо).
- Я скучив за тобою! (обидві руки зчеплені перед грудьми).
- Ось ти де! (розводить руки в обидва боки).
- Молодець! (обіймають).
Діти в зовнішньому колі відходять у бік і таким чином міняються партнерами. Потім вони знову вимовляють слово, щоб поєднати його з дією. І так дотих пір,поки перша пара знову неопиниться разом.
Вправа"На що схожий наш клас?"
Ви навчаєтесь разом вже цілий рік. За цей час ви потоваришували і познайомилися ближче один з одним. Ваш клас - це маленька сім'я у великій шкільній родині. Якими словами ви можете описати своїх однокласників? Якою людиною є ти сам?
(На дошці намальоване коло з написом «МИ» і запропоновані варіанти відповідей. Також є можливість сказати "Я").
Після кожної відповіді діти наводять приклади з життя класу, щоб довести свою думку: "Наш клас дружній,тому що ми завжди граємо разом і любимо розмовляти один з одним".
"Наш клас дружній, тому що ми завжди граємо разом і любимо розмовляти один з одним".
Якщо діти говорять слова, які негативно характеризують клас, наприклад, "конфліктний", обговоріть цю характеристику.
Вправа "Зрозумій мене!"
Діти діляться на пари. Вирішіть, хто буде пояснювати, а хто візуалізувати почуте. Одному з учасників пари дається зображення простої геометричної фігури різних кольорів і розмірів. Інша дитина в парі не бачить малюнка. Перший учень описуємалюнок, наприклад, "У правому верхньому куті є маленький синій кружечок", а другий малює на папері те, що він/вона почув(ла). Коли робота закінчена, малюнки кладуть поруч і оцінюють вміння пояснювати та розуміти співрозмовника. За бажанням, можна показати інший малюнок і попросити дітей помінятися місцями.
Діти, як ви думаєте, чого ви навчилися в цій грі?
Гра "Продовж схему".
Психолог малює на аркуші паперу частину тіла тварини і роздає аркуші командам. Кожен член команди продовжує малюнок і передає його іншому члену команди. Цей процес триває доти, доки малюнок не буде завершений. Закінчені малюнки повертаються психологу і порівнюються, щоб зрозуміти, чи відповідають вони бажанням психолога.
Вправа "Малювання на папері".
Матеріали: Папір формату А4,олівці.
Діти мають домовитися і разом намалювати малюнок на папері. Обговорення малюнка.
2.Підбиття підсумків.
-Діти,чи сподобався вам сьогоднішній урок?
- Яка гра вам сподобалася найбільше?
- Що було для вас складніше: розуміти свого друга чи пояснювати?
- Чи навчилися ви краще розуміти один одного?
- Що б ви хотіли від своїх однокласників?
Ви всі чудово попрацювали! Тепер, будь ласка, знову станьте в коло. Візьміть один одного за руки. Чи відчуваєте ви тепло один одного?
- Я сподіваюся, що з кожним днем, тижнем, місяцем клас буде ставати все більш згуртованим, і ви будете по-справжньому поважати один одного, допомагати один одному і не залишати своїх друзів у біді.
-Живіть дружно і діліться своїми хорошими якостями з іншими.
Дякую за вашу зацікавленість!