Заняття з елементами тренінгу «Життя-найбільша цінність»
Мета: формування активного усвідомлення учасниками широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації; виховання усвідомлення взаємозв'язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні духовні цінності та їх вплив на життя; підвищення самооцінки, формування життєвих цінностей.
Мета: створити невимушену довірливу атмосферу, сприяти самоусвідомленню та підвищенню самооцінки.
Учасники по колу говорять прізвище ім’я та по батькові але асоціаціями
зі своїми гарними якостями.
Наприклад: Б - бадьора
О - оптимістична
В - ввічлива
Мета: розвиток уміння відчувати іншу людину.
Група розбивається на пари. Піднімають руки спілкуються з закритими очима. Обов’язково з закритими очима і не обговорюючи ні чого між собою «познайомитись», «посваритися», «помиритися», «почубитися», «потанцювати», «попрощатися».
Обговорення про отриманий досвід, що сподобалось, що не сподобалось?
Кожен учасник отримує листочок та записує очікування від зустрічі.
Йдуть пустелею 2 верблюди. Втомилися. Зупинилися. Один верблюд дивиться на іншого, а потім як плюне на нього.
- За що? За що ти на мене плюнув? За те, що я кожен день працюю без води, без їжі? Плюю на себе, тягаю вантажі… і за це ти на мене плюнув? – сказав постраждалий верблюд.
- Ти на себе плюєш - і іншим хочеться.
Обговорення.
Те, якої думки людина про себе, залежить від того, наскільки вона себе приймає, вірить у себе та свої можливості. Люди, які почуваються щасливими, вважають, що їх люблять, що вони потрібні, що до них добре ставляться інші, що вони здібні й їх цінують. Вони мислять позитивно.
Ти можеш почуватися щасливим, будувати гарні стосунки з іншими людьми, якщо навчишся поважати себе.
Ті люди, які навчилися себе поважати, як правило, приймають й інших. Тобто, якщо ти гарної думки про себе, то будеш добре думати про інших, і навпаки.
Людина, що не цінує себе, підсвідомо налаштовується на те, що інші не будуть її цінувати, і внаслідок цього поводиться таким чином, що, дійсно, її немає за що цінувати. Люди починають відвертатися від неї. З іншого боку, людина, що приймає себе, налаштовується на те, що інші теж до неї добре ставляться.
Той, хто не любить себе, не може щиро любити інших.
Мета: пошук внутрішніх та зовнішніх ресурсів
Психолог пропонує на папері формату А4 намалювати велике дерево. На стовбурі – написати 3-5 ситуацій, з яких ви вийшли для себе переможцем (нехай це невеликі перемоги, але це те, чого не очікувала від себе). На коріннях дерева прописати свої якості та риси характеру які вам допомогли вийти з даної ситуації. На кроні – прописати імена людей, які є для Вас важливими, в яких ви впевнені, що вони завжди Вам допоможуть.
Після виконання обов’язково похвалити та обговорити її роботу.
Тіло
(режим сну, харчування, здоров’я,
відношення до свого тіла, спорт,самопочуття)
Сенс Діяльність
(плани на майбутнє,мета,) (робота, навчання,кар'єра)
сенс життя,фантазії,мрії,
духовне самопочуття)
Контакти
(спілкування, родичі, сім’я, друзі)
Подумайте, скільки часу сил, енергії, ви витрачаєте на кожну із 4-х сфер вашого життя, виходячи з того, що на все у вас 100%
Тіло/здоров’я -?%
Діяльність досягнення - ?%
Контакти/спілкування - ?%
Сенс/майбутнє/мрії - ?%
Що найбільше вам запам’яталося?
Що не сподобалося?