«Психологічна підтримка професійного зростання»

Про матеріал
Тренінгове заняття для практичних психологів та соціальних педагогів «Психологічна підтримка професійного зростання» Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити наявність проблемних зон у професійній сфері, сприяти підвищенню мотивації вчителів до саморозвитку, формувати навички групового співробітництва.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття для практичних психологів та соціальних педагогів

«Психологічна підтримка професійного зростання»

 

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити наявність проблемних зон у професійній сфері, сприяти підвищенню мотивації вчителів до саморозвитку, формувати навички групового співробітництва.

Завдання:

-         розвиток адекватного самосприйняття;

-         визначення проблемних зон у професійній сфері;

-         сприяння формуванню навичок кооперативної взаємодії.

 

Хід заняття

  1. Привітання. Вправа « Ініціали» (5 хв)

Кожен учасник тренінгу презентує себе, називаючи прізвище, ім’я, по батькові, а потім – свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Усі представляються по колу.

  1. Визначення очікувань учасників від заняття (5 хв)

Тренер просить учасників на стікерах – «човниках» написати, чого вони очікують від заняття. Після цього кожен учасник зачитує свої очікування та приклеює «човник» на «Берег надій».

  1. Вправа «Колесо життя» (7 хв)

Для того, щоб підвищити мотивацію активної участі в тренінгу, учасникам пропонується побудувати так зване колесо життя.

Учасники знаходять і позначають на кожній спиці місце, яке найбільшою мірою відповідає їхньому стану на сучасному життєвому етапі. Потім поєднують ці відмітки суцільною лінією.

Тренер:

Зверніть увагу:

-         Чи утворилося коло з проведеної вами лінії?

-         У якому з аспектів свого життя ви найбільш благополучні?

-         Які сфери життєдіяльності ви хотіли б удосконалити?

Коментар психолога:

-         Кожна зі спиць утримує наше колесо в рівновазі. Кожна вимагає нашої уваги. Нам необхідно постійно розвивати в собі зазначені якості, щоб наше життя було гармонійним.

  1. Об’єднання у групи (за кольором вибраного кружечка)

Групи займають свої місця за столами.

  1. Вправа «Колаж» (10 хв)

Перед собою ви бачите матеріали та знаряддя праці. Ваше завдання – виконати колаж на тему «Яким повинен бути ідеальний вчитель».

Колаж повинен розкривати все те, що допомагає самореалізації сучасного вчителя. Свої ілюстрації можна доповнювати написами.

Після завершення роботи команди обмінюються своїми колажами та складають критичні зауваження до роботи сусідньої команди.

  1. Презентація та захист виконаних робіт (10 хв)

Один учасник від команди виконавців захищає роботу, а учасник від іншої команди вносить критичні зауваження.

  1. Інформаційне повідомлення «Синдром емоційного згоряння вчителів»

За даними багатьох досліджень, педагоги є професійною групою, що особливо піддається дезадаптивним тенденціям.

73% вчителів помічають у себе порушення в емоційній сфері, що виявляється у погіршеннях настрою, дратівливості, підвищеній вразливості, труднощах у регуляції емоційного стану. У 52% учителів простежується порушення пам’яті, уваги, у 43% погіршується розумова та фізична працездатність, інтелектуальні функції в цілому.

Одним із проявів професійної дезадаптації може бути розвиток у них синдрому «емоційного згоряння».

Вчений Шваб стверджує, що цей синдром виникає у професіоналів, утягнутих у тривалий, тісний та емоційно напружений контакт з іншими людьми.

Христина Маслач виділила 3 аспекти у симптоматиці синдрому:

  1. Почуття емоційного виснаження.
  2. Тенденція розвивати негативне ставлення до учнів.
  3. Розвиток негативного ставлення до себе і до своєї роботи.

Існують різні способи подолання таких станів. Ми хочемо вам запропонувати медитативну техніку. Даний метод є найбільш ефективним в ситуації, яка вимагає зняття психологічної напруги та досягнення спокою, звільнення від гнітючої та непотрібної інформації, що автоматично веде до розслаблення, очищення думок та накопичення енергії.

Такі техніки можуть застосовуватися як в груповій роботі, так і індивідуально в моменти відпочинку. Музичний супровід та ароматерапія посилюють ефект впливу.

  1. Медитація-візуалізація «Гірська вершина» (5 хв)

– Сядьте якомога зручніше, заплющте очі. Уявіть, що ви стоїте біля підніжжя високої гори. З усіх сторін вас оточують кам’яні брили. Десь вгорі, гублячись у хмарах, пливуть засніжені вершини гір. Як прекрасно, мабуть, там, нагорі! Вам хотілося б опинитися там. І вам не потрібно добиратися до вершини по крутим схилам, тому що ви … можете літати! Подивіться вгору: на фоні неба чітко видно темний хрестик, що повільно рухається. Це орел над скелями у небі. І тепер ви самі стаєте цим орлом. Розправивши свої могутні крила, ви легко ловите потоки повітря і вільно рухаєтеся у них … Ви бачите хмари, що пливуть під вами …

Далеко внизу – іграшкові сади, мініатюрні будинки, люди …

Ваш орлиний зір здатний розпізнати найдрібніші деталі картини світу. Вдивіться у неї уважно …

Ви чуєте неголосний свист вітру, різкі крики птахів, що пролітають мимо.

Ви відчуваєте прохолоду та ніжну пружність повітря, яке тримає вас у вишині. Яке прекрасне відчуття вільного польоту, незалежності та сили! Насолодіться ним!

Якими крихітними та незначними здаються звідси ваші проблеми!

Оцініть – чи варті вони зусиль і переживань, які ви відчуваєте!

Спокій, дарований висотою та силою, наділяє вас здібністю розуміти та помічати те, що було недосяжним там, внизу. Звідси, з висоти, вам легко побачити шляхи вирішення ваших проблем.

Нехай це незрівнянне відчуття польоту надовго запам’ятається вам!

А тепер знову повертаємося в це приміщення.

Дякую за увагу!

Я бажаю вам, щоб відчуття польоту надовго залишається з вами!

 

  1. Легенда-побажання

За однією східною легендою, одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Вони створили зірки, сонце, місяць,  моря, гори, квіти. Потім вони створили людину. І нарешті, вони створили Істину.

Однак виникло питання: куди слід сховати Істину, щоб людину не змогла її відшукати? Їм хотілося подовжити шлях цього пошуку.

-         Давайте помістимо її на найвищу гірську вершину,- сказав один.

-         Давайте сховаємо її на далекій зірці, - запропонував інший.

-         Давайте покладемо її на дно найтемнішого і найглибшого провалля.

-         Давайте сховаємо її на оберненому боці Місяця.

Нарешті, наймудріший бог сказав:

-         Ні. Ми сховаємо Істину в серці людини. Так він буде шукати її по всьому Всесвіту, не знаючи, що носить її постійно в собі.

Ми бажаємо вам, щоб ви відшукали Істину у своєму серці та щоб вона допомагала вам  на вашому життєвому та професійному шляху.

  1.  «Берег здійснених мрій»

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 березня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку