ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА учнів ПІД ЧАС ВІЙНИ.

Про матеріал
Надати інформацію та інструменти для надання своєчасної психологічної підтримки учнів у таких кризових ситуаціях під час війни: - якщо дитина є постраждалою від гендерно зумовленого насильства; - якщо дитина втратила когось з батьків чи сиблінгів; - якщо дитина повертається з окупованих територій чи закордону; - якщо дитина проявляє самоушкоджуючу чи суїцидальну поведінку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА учнів ПІД ЧАС ВІЙНИ. Презентація Практичного психолога СЗШ № 31 Сокуренко С. С.(за матеріалами української психологині Світлани Ройз)

Номер слайду 2

Виклики сьогодення1. Порушення відчуття безпеки2. Постійна фонова тривога3. Страхи за себе та рідних. Що ми відчуваємо?

Номер слайду 3

Швидкі дії, як вплинути на спокій. Важливо спати і висипатися! 

Номер слайду 4

Швидкі дії, як вплинути на спокій. Пам’ятайте -  треба пити воду  Візьміть у ліву руку якийсь предмет і відчуйте який він на дотик

Номер слайду 5

Правила нашого часу Не підходити до вікон2. Контактуйте із сусідами Підтримуйте свої емоції Співайте, кричіть, говоріть голосно, слово «ПАУ»Слідкуйте за диханням. Дозвольте собі “потупити”Виконати дії, які мають хоч трохи контролю. Краще йти перехресно9. Турбуйтеся про себе. Запитайте себе: “ що я можу зараз для себе зробити?”

Номер слайду 6

РЕКОМЕНДАЦІЇЗдоров'язбережувальна складова Використання: Дихальних вправи. Вправи на розслаблення. Вправи на розпізнання емоцій,Вправи на зниження тривожності. Арт-терапевтичні вправи. Психологічні хвилинки

Номер слайду 7

Вправи на дихання. Здоров'язбережувальна складова

Номер слайду 8

Вправи на дихання. Здоров'язбережувальна складова

Номер слайду 9

Номер слайду 10

РЕКОМЕНДАЦІЇЗдоров'язбережувальна складова Швидка допомога «Техніка заземлення»(повернення свідомості і тіла в даний момент) 

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Здоров'язбережувальна складова Вправи-антистрес

Номер слайду 13

Здоров'язбережувальна складова Вправи-антистрес

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ПРАКТИКИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ СТАБІЛІЗУВАТИСЯ

Номер слайду 16

Контроль стоп, спини, очей і рук. Перше — це стопи. Подивіться зараз на ваші стопи. У той момент, коли ви чуєте інформацію, що вас лякає, постарайтеся одразу подивитися на свої стопи. Коли з’являється контакт із ногами, з’являється можливість рухатися.

Номер слайду 17

Контроль спини. Друге — спина. Якщо у вас є можливість на щось опиратися, зробіть це. У той момент, коли стає страшно, притуліться до стіни чи до спинки стільчика.

Номер слайду 18

Контроль очей. Третє — очі. Озирніться своєю кімнатою. Подивіться, що видно навкруги. Якщо поруч із вами хтось є, зустріньтеся з ним / нею поглядом. Коли страшно, ми говоримо “у мене в очах потемніло”, тобто виходимо із зорового контакту. А ще, коли стає страшно, у нас розширюються зіниці, щоб охопити поглядом більшу кількість об’єктів. Буває, усе “пливе” перед очима, а буває, в очах темніє. Тож спробуйте покліпати очима і знайти якусь яскраву точку навкруг, аби сфокусуватися.

Номер слайду 19

Контроль рук. Четверте — руки. Стисніть і розтисніть свої руки, потріть їх. У той момент, коли ми тремо руки, допомагаємо вийти собі з фази стресу. Далі обійміть себе. Коли нам страшно й ми потрапляємо у фазу сильного стресу, втрачаємо контакт зі своїм тілом. Ми буквально “вилітаємо” з нього. Але тільки тіло може витримати те напруження, з яким ми стикаємося. Якомога частіше замотуйтеся в плед. Покладіть ліву руку під праву пахву і праву руку — на плече. Порухайте лівою рукою, постукайте себе по правому плечу. Це допомагає повернути “контейнер” нашому тілу..

Номер слайду 20

.

Номер слайду 21

Точка екстреної допомоги під час паніки. Знайдіть точку між безіменним пальцем та мізинцем і надавіть на неї. Це точка, на яку ми впливаємо, коли стає страшно. Це допомагає заспокоїтися.

Номер слайду 22

Психотерапевтична практика. Простукуйте грудну клітину, з’єднуючи руки, наче пташки, з періодичністю один удар у секунду, чергуючи руки. А тепер проговоріть про себе чи вголос: “Я впораюся, ситуація справді складна, але я зроблю це”. Ця вправа допомагає повернути серцебиття в нормальний ритм. Тому важливо, щоби був саме один удар на секунду. Якщо робити це частіше, серцебиття пришвидшиться.

Номер слайду 23

Обов’язкова вправа «ПОТЯГУШКИ»Навіть якщо ви забудете про все інше, пам’ятайте про цю вправу. Як тільки з’являється можливість, зробіть “потягушки”, потягніться вверх. Якщо важко, ви перебуваєте в закритому просторі й не можете потягнутися, принаймні потягніть пальці рук, ніг, шию. Це допоможе повернути активність префронтальної кори, щоби думати і швидко реагувати.

Номер слайду 24

Гримаси. Скорчить гримасу. Уявіть, що ви хочете когось налякати, а ще постарайтеся видати дивний звук. Ця вправа значно серйозніша, ніж здається. Вона не тільки для того, щоби ви розсміялися. У той момент, коли ми рухаємо очима чи залучаємо міміку, впливаємо на черепно-мозкові нерви, які допомагають повернути спокій. Ми охолоджуємо напруженість нашої симпатичної системи

Номер слайду 25

Кондиціонер перевантаженої нервової системи. Подуйте на великий палець руки. А тепер уявіть, що ви дмухаєте на свічку: короткий вдих, а потім видих. Коли ми перебуваємо в стані стресу, перехоплює дихання. Щоби ввімкнути в роботу парасимпатичну нервову систему, що відповідає за заспокоєння та розслаблення, треба старатися робити видихи частіше, ніж вдихи.

Номер слайду 26

Очі в різні боки. Рухайте очима в різні боки: подивіться вверх, униз, прямо, а потім повільно праворуч до упору й затримайте погляд. Потім знову: вперед, ліворуч і затримайте в крайній точці. Тоді — знову прямо. Ця вправа залучатиме “блукаючий нерв”, аби ми розслабилися.

Номер слайду 27

Ввімкніть логіку. Аби ввімкнулася логіка, треба відповісти на запитання: Коли реагувати? (Треба реагувати на інформацію з перевірених джерел, якщо звучить сирена або слухати вчителів, батьків ). Як? Що робити? Слухаємо: батьків, вчителів, дорослих. Де мої речі й безпечні місця? У школі завжди слухаємо уважно вчителя, беремо свої речі і йдемо в укриття. Кому телефонувати, до кого можна звернутися за підтримкою?

Номер слайду 28

 Запам’ятайте: корабель не тоне на воді, він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Тому не так важливо, що ззовні, важливо — що ми впускаємо всередину. Опікуйтеся своїм психологічним здоров’ям.

Номер слайду 29

Вправи для зняття стресу та емоційної напруги. Корисні вправи від практичного психолога Оксани Гелетій

Номер слайду 30

Номер слайду 31

АРТ-ТЕРАПІЯ «Будинок під веселкою»

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
13 червня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку