Психологічні особливості мотивації студентів.

Про матеріал
Мотивація допомагає студентам та сучасній молоді засвоїти найсуттєвіші ознаки щодо формування особистості, розвивати навички психологічного аналізу особистості зокрема, адже індивідуальність - це поєднання психологічних особливостей людини та домінуючих рис характеру, умінь, навичок.
Перегляд файлу

              Психологічні особливості  мотивації студентів.

    Проблеми мотивації відносяться до найважливіших аспектів психологічного знання, оскільки їх вивчення допомагає краще зрозуміти сутність тих чи інших вчинків особистості, механізми і причини її діяльності.

    Мотивація - це внутрішня енергія, що включає активність людини і в повсякденному  житті, і на роботі. Вона ґрунтується на мотивах, які змушують особистість діяти і здійснювати вчинки. Мотив є основним чинником у свідомій і цілеспрямованій діяльності та відіграє роль важливого показника морального становлення особистості. Із різноманіття усіх можливостей, дій, якими володіє людина в  цій ситуації, виділяється та, яка визначає мотив, як особливий вид стимулу поведінки людини. Феноменом  мотивації є один із найбільш розроблених психологічних чинників, що вивчаються в руслі загально - психологічного, психолого - педагогічного та соціально-психологічного знання. Незважаючи на велику кількість підходів, визначають поведінку та діяльність людини. Якщо ж  говорити про мотивацію студентів, то вона являє собою процеси, методи і засоби їх заохочення до діяльності, пов’язаної з пізнанням, всебічним  розвитком та освоєнням саме змісту освіти.

      Мотивація для студентів є найбільш ефективним способом покращити процес та результати навчання. Мотиви є рушійними силами процесу навчання і опанування матеріалом. Навчальна мотивація досить непростий і неоднозначний процес зміни ставлення особистості, як до окремого предмету вивчення, так і до всього навчального процесу. Мотивація є головною рушійною силою у поведінці людини її діяльності людини та у процесі формування майбутнього професіонала. Тому надважливим стає питання про стимули і мотиви навчально-професійної діяльності студентів , у яких у  процесі навчання виробляється стійка внутрішня мотивація. Вона є джерелом резерву, наявного в ранній юності і може надавати позитивний вплив на самоорганізацію навчальної діяльності. Якість досягнень і наполегливість у навчанні залежать від індивідуальних особливостей студентів, їх інтересів, вибору мотиву. Мотивація навчання у виші носить двоїстий характер. Процес отримання нових знань є самостійною діяльністю, що має внутрішню мотивацію, тобто мотивацію, направлену на пізнання, оскільки у процесі навчання студент зіштовхується з низкою проблем психолого-педагогічного аспекту, який принципово відрізняється від шкільної формами та методами організації учбового процесу. Ця новизна та пов’язані з нею труднощі створюють свого роду дидактичний бар’єр, який повинен бути подоланий. Отже, у розвитку особистості майбутнього фахівця важливе значення має формування позитивних мотивів та дійсних цілей, оскільки вони є мегаважливими детермінантами діяльності.

docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку