Психологічні особливості мотивації студентів.
Проблеми мотивації відносяться до найважливіших аспектів психологічного знання, оскільки їх вивчення допомагає краще зрозуміти сутність тих чи інших вчинків особистості, механізми і причини її діяльності.
Мотивація - це внутрішня енергія, що включає активність людини і в повсякденному житті, і на роботі. Вона ґрунтується на мотивах, які змушують особистість діяти і здійснювати вчинки. Мотив є основним чинником у свідомій і цілеспрямованій діяльності та відіграє роль важливого показника морального становлення особистості. Із різноманіття усіх можливостей, дій, якими володіє людина в цій ситуації, виділяється та, яка визначає мотив, як особливий вид стимулу поведінки людини. Феноменом мотивації є один із найбільш розроблених психологічних чинників, що вивчаються в руслі загально - психологічного, психолого - педагогічного та соціально-психологічного знання. Незважаючи на велику кількість підходів, визначають поведінку та діяльність людини. Якщо ж говорити про мотивацію студентів, то вона являє собою процеси, методи і засоби їх заохочення до діяльності, пов’язаної з пізнанням, всебічним розвитком та освоєнням саме змісту освіти.
Мотивація для студентів є найбільш ефективним способом покращити процес та результати навчання. Мотиви є рушійними силами процесу навчання і опанування матеріалом. Навчальна мотивація досить непростий і неоднозначний процес зміни ставлення особистості, як до окремого предмету вивчення, так і до всього навчального процесу. Мотивація є головною рушійною силою у поведінці людини її діяльності людини та у процесі формування майбутнього професіонала. Тому надважливим стає питання про стимули і мотиви навчально-професійної діяльності студентів , у яких у процесі навчання виробляється стійка внутрішня мотивація. Вона є джерелом резерву, наявного в ранній юності і може надавати позитивний вплив на самоорганізацію навчальної діяльності. Якість досягнень і наполегливість у навчанні залежать від індивідуальних особливостей студентів, їх інтересів, вибору мотиву. Мотивація навчання у виші носить двоїстий характер. Процес отримання нових знань є самостійною діяльністю, що має внутрішню мотивацію, тобто мотивацію, направлену на пізнання, оскільки у процесі навчання студент зіштовхується з низкою проблем психолого-педагогічного аспекту, який принципово відрізняється від шкільної формами та методами організації учбового процесу. Ця новизна та пов’язані з нею труднощі створюють свого роду дидактичний бар’єр, який повинен бути подоланий. Отже, у розвитку особистості майбутнього фахівця важливе значення має формування позитивних мотивів та дійсних цілей, оскільки вони є мегаважливими детермінантами діяльності.