Психологічні умови створення сприятливого мікроклімату у педагогічному колективі

Про матеріал
Уміння працювати в команді- вимога сьогодення і невід′ємна складова життєвого успіху особистості
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО МІКРОКЛІМАТУ У ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІЧервоноградська загальноосвітня школа І ступеня №11 Підготувалапрактичний психолог. Галина Притулка

Номер слайду 2

Уміння працювати в команді- вимога сьогодення і невід′ємна складова життєвого успіху особистості

Номер слайду 3

Особа, зливаючись з колективом, не втрачає себе. Навпаки, вона досягає в колективі вищого рівнясвідомості і вдосконалення. А. Барбюс. Яка величезна сила – колективне відчуття ласкиі доброти, колективної доброзичливості. Воно, як бурхливий потік, захоплює найбайдужіших. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

В одному кліматі рослинка може розквітнути, в іншому — зав'янути. Те ж саме можна сказати і про психологічний клімат: в одних умовах людина почуває себе некомфортно, прагне покинути колектив, проводити в ньому якнайменше часу, в інших — колектив функціонує оптимально і його члени отримують можливість максимально повно реалізувати свій потенціал. Третина свідомого життя людини проходить на роботі. І те, в яких умовах протікає трудова діяльність, яка загальна психологічна обстановка в колективі, якими є ділові та особисті взаємини, має великий вплив на результати праці і життя людини.

Номер слайду 5

ФАКТОРИ, що впливають на взаємовідносини в колективі

Номер слайду 6

МАКРОСЕРЕДОВИЩЕ - (соціально – економічні відносини в державі; діяльність керівних органів; цінності суспільства); МІКРОСЕРЕДОВИЩЕ - (оточення особистості; вид відносин у колективі; ціннісні орієнтації; норми, правила, традиції) ОСОБИСТІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЧЛЕНІВ КОЛЕКТИВУ-(власна думка; настрій; поведінка; індивідуальний внесок; мотиви взаємовідносин: ділові, емоційні; характер і темперамент; стать; воля)КЕРІВНИЦТВО КОЛЕКТИВОМ - (стиль взаємовідносин; єдність основних прагнень; техніка слухання; здатність до переконання; спрямованість на розуміння)

Номер слайду 7

Досвід доводить, що успіх є там, де працюють креативні і фахові команди. Наявність такої команди – необхідна умова успіху. В наш час у всіх напрямках людської діяльності зростає роль саме командних зусиль, співпраці в команді. Тому одним із стратегічних пріоритетів управлінської діяльності вважають формування успішних, креативних команд. Толерантність, вміння почути іншого, виваженість, готовність підтримати і прийти на допомогу колезі по команді – це ті риси особистості, які є невід′ємними складовими для досягнення успіху в житті кожного із нас.

Номер слайду 8

Новий Закон України «Про освіту» спільними для всіх компетентностей визначає вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв′язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно, – один із ключових компонентів формули Нової української школи. Саме тому ми постійно працюємо над створенням умов для забезпечення зростання професійної компетентності педагогів нашої школи.

Номер слайду 9

Психологічний клімат, або психологічна атмосфера – це стиль, емоційне забарвлення спілкування і взаємодії людей, яке впливає на їхню спільну діяльність; це відносно стійкий емоційний настрій людей в колективі. Він визначається настроями людей, їх душевними переживаннями і хвилюваннями, ставленням один до одного, до роботи, до оточуючих подій.

Номер слайду 10

Функції створення спрятливого психологічного мікроклімату у колективі:-консолідуюча (згуртування колективу, об'єднання зусиль для розв'язання освітніх завдань);-стимулююча (реалізація емоційного потенціалу, життєвої енергії колективу); -стабілізуюча (забезпечення стійкості внутрішньоколективних відносин, створення передумов для успішної адаптації нових учасників);- регулююча (утвердження норм взаємин, етичного оцінювання поведінки індивідів) .

Номер слайду 11

Психологічний клімат може бути сприятливим чи несприятливим.

Номер слайду 12

У психолого-педагогічних джерелах сформульовано основні ознаки сприятливого психологічного мікроклімату, які охоплюють:- довіру і високу вимогливість членів колективу одне до одного;- доброзичливу й ділову критику;-вільне висловлення власної думки під час обговорення нагальних проблем;- відсутність тиску керівника на підлеглих;-достатню поінформованість членів колективу про завдання і поточний стан справ;- високий ступінь емоційності та взаємодопомоги;-прийняття кожним членом колективу відповідальності за стан справ

Номер слайду 13

До складових несприятливого психологічного клімату варто віднести :ворожість, страх, недовіру, почуття незадоволеності, пригніченості, самотності, обмеженості, дискримінації та інше.

Номер слайду 14

Дослідження показують, що сприятлива атмосфера в колективі залежить від того, наскільки задоволені основні потреби членів колективу. З урахуванням цього виділяють три види потреб, а саме:- соціальні;- потреби в повазі;- потреби у самовираженні. Виходячи з цього, варто висловити певні припущення про задоволення кожного виду потреб.

Номер слайду 15

Для задоволення соціальних потреб необхідно:- пропонувати членам колективу такий вид роботи, який давав би їм змогу спілкуватися;- формувати на робочих місцях дух єдиної команди (корпоративний дух);- проводити з членами колективу періодичні наради, збори;- не руйнувати існуючі неформальні групи, якщо вони не завдають колективу реальної шкоди;- створювати сприятливі умови для виявлення соціальної активності членів колективу поза його межами.

Номер слайду 16

- пропонувати педагогам різноманітну за змістом роботу;- оцінювати і заохочувати досягнуті підлеглими результати;- залучати членів колективу до формулювання мети і вироблення конструктивних рішень;- забезпечувати умови для самоосвіти і передпідготовки, що суттєво підвищують рівень професійної компетентності. Для задоволення потреби у повазі рекомендується:

Номер слайду 17

- забезпечувати вчителям сприятливі умови для самоосвіти і саморозвитку, що дало б змогу сповна використовувати їхній потенціал;- залучати до такого виду діяльності, яка потребує від співробітників повної віддачі;- заохочувати і розвивати творчі здібностіДля задоволення потреб у самовираженні необхідно:

Номер слайду 18

На взаємовідносини людей мають великий вплив особисті якості керівника, характерологічні особливості, професійна підготовка і компетентність. Своїм стилем роботи, особистою поведінкою, ставленням до людей, піклуванням про них – керівник впливає на формування сприятливого мікроклімату у педагогічному колективі. Керівник повинен створювати здоровий психологічний клімат у колективі, як важливу умову підвищення ефективності його оптимальної діяльності. Досить важливо враховувати індивідуально - психологічні властивості його членів.

Номер слайду 19

1. Сприятливий психологічний клімат і гармонійний розвиток особистості - поняття, які тісно пов’язані між собою.2. Чим краще сформований психологічний клімат у колективі, тим яскравішими є його окремі особистості.3. Формування сприятливого психологічного клімату в колективі - справа непроста, проте доступна для тих педагогів, які бажають прикласти до цього зусилля. ВИСНОВОК

Номер слайду 20

Формування сприятливого психологічного клімату у педагогічному колективі є одним із головних завдань навчального закладу. Це пояснюється його впливом як на професійну діяльність педагогів, так і на ефективність освітнього процесу в цілому.

Номер слайду 21

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
29 травня 2019
Переглядів
3191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку