Тренінг –семінар
Профілактика професійного вигорання педагогів.
Мета:Психопрофілактика психічного здоров’я педагогів ,розвиток самоусвідомлення саморефлексії,самоаналізу,як необхідних складових здоров’я педагога.
Завдання:
-інформування педагогів про наявні методи профілактики і боротьби із СЕВ (системним емоційним вигоранням);
-сприяння формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях;
-збагачення психологічної компетентності педагогів з даного питання.
Обладнання:клубок ниток, ,мак карти «COPE» «HABITAT» «Моя внутрішня дитина»,кульки з перловкою та гречкою ,ефірні масла : лимон,апельсин,розмарин,ялівець, лаванда, картина фарбами вечірня осінь ,силуети, співаюча чаша.
Хід роботи
Синдром професійного вигорання –це певний психічний стан ,що проявляється у відчутті спустошення, втоми від власної роботи й негативно позначається на трудовій діяльності.
Цей стан найчастіше трапляється у педагогів, лікарів, психологів і т.д.
Вправа : « Мене на роботі цінують за ……..(передаючи один одному м’ячик)
Мета: зняти емоційне напруження.
Вправа «Чарівний клубочок»
Мета: сприяти згуртованості педагогів, створити позитивну психологічну атмосферу.
Педагогам по черзі пропонується передавати ,намотуючи нитку собі на руку , називаючи своє ім’я ,висловлювати думки , асоціації стосовно того як вони почувають себе у колективі .
Висновок. Ця павутинка показує ,наскільки ми пов’язані одне з одним .І коли хтось один або кілька осіб тягнуть нитку ,змотують її біля себе ,це відчуває весь колектив і на кожного це справляє певний вплив. Кожен реагує по- своєму ,залежно від того ,як ми в цей час почуваємося в групі .Хтось реагує негативно, хтось позитивно ,хтось байдуже ,але від кожного з нас залежить наше індивідуальне самопочуття в колективі ,яке впливає на виконання професійних обов’язків.
Вправа «Довіра своїм відчуттям»
Зорова сенсорика – картина .
Слухова сенсорика – співаюча чаша.
Нюхова сенсорика – ефірні масла
Тактильна сенсорика – кульки з гречкою та перловкою..
Самодіагностика і саморефлексія: працюємо з своєю підсвідомістю за допомогою МАК карт COPE та HABITAT . Вибираємо відкриті карти ,які асоціюються у вас з дітьми , батьками , колегами , адміністрацією . Обговорюємо . Потім вибираємо закриті картки «Моя внутрішня дитина» -що нам не вистачає для гармонізації мого внутрішнього світу .Обговорюємо.
Рефлексія. Учасникам пропонується поділитися враженнями щодо проведеного тренінгу за допомогою маленького м’ячика.