Тренінг «Коло друзів»(для дітей з особливими освітніми потребами,з проблемами комунікації та соціалізації,для згуртування дитячого колективу.Вік від 4 до 16 років)
1 заняття
Мета :НАЛАГОДИТИ СПІЛКУВАННЯ З ФОКУСНОЮ ДИТИНОЮ У КОЛІ ДРУЗІВ.
Тема: «Знайомство в країні сонячних зайчиків»
КОМАНДИ : «Промінчик» та «Сонечко»
Матеріали: м’ячик, бейджики сонечка і промінчика,стілець,ватман,олівці,гра «Мозаїка»,мультик «Просто так».
Вправа 1 «Знайомство» .
Передаємо м’ячик по колу кожній дитині, яка про себе розказує (Ім’я, що любить, який у неї зараз настрій, що не любить)
Вправа 2. «ЧАРІВНИЙ СТІЛЕЦЬ»
На «Чарівний стілець» запрошується фокусна дитина із учасників гри, як тільки він сідає, «висвітлюються» і стають явними всі його достоїнства. Дається установка: називати позитивні сторони дитини, та негативні. Записати на папері(ватман)олівцями позитивні та негативні риси фокусної дитини. Малюємо сонечко і в промінчики вписуємо хороші і погані риси фокусної дитини. Підвести дітей до того , що потрібно подружитись з фокусною дитиною, допомогти. Діти по черзі розповідають про свої хороші риси і ні.
Гра з мозаїкою . Скласти букет квітів за зразком по командах.
Подивитись мультик «Просто так».
Проаналізувати його , про що цей мультик. Що сподобалось. Що таке дружба?
Рефлексія . Що сподобалось у занятті ,а що ні. Домовитись про наступну зустріч.
2 заняття
Мета : зрозуміти поняття «дружба» у колі друзів.
Тема: «Дружба у країні сонячних зайчиків»
КОМАНДИ : «Промінчик» та «Сонечко»
Матеріали: бейджики сонечка і промінчика, фото на А4 коло дружби,фотоапарат або смартфон,фарби,ватман,мультик «Кіт Леопольд».
Вправа 1 . Розминка:розповідь про пройдений тиждень у класі з фокусною дитиною .
Вправа 2 . Розповідь учасників про дружбу, як вони уміють дружити .Як вони подружились з фокусною дитиною?
Гра 1 : зроби коло дружби руками. На А4 фото ,які треба відтворити дітям і сфотографувати.
Гра 2:
На ватмані намалювати руками коло дружби фарбами.
Подивитись мультик «Кіт Леопольд»
Проаналізувати його , про що цей мультик. Що сподобалось.
Рефлексія . Що сподобалось у занятті,а що ні. Домовитись про наступну зустріч.
3 заняття
Мета :Закріпити поняття «У колі друзів народжується доброта »
Тема: «Доброта у країні сонячних зайчиків»
КОМАНДИ : «Промінчик» та «Сонечко»
Матеріали: бейджики сонечка і промінчика цеглинка ,конструктор із цеглинок,ватман з малюнком дерева,олівці,клей,листочки,відео «Про соловейка з одним крилом».
Вправа 1.Зробити коло «Презентація свого настрою »перший учасник називає своє ім’я і дає характеристику свого настрою трьома фразами: встали в коло взяли цеглинку передали по колу:
Наприклад «Я- Олег ,у мене гарний настрій,я хочу щоб…. Наступний учасник «Це –Олег, у нього гарний настрій ,він хоче щоб ……»
2.Вправа. Встали в коло взяли цеглинки передали по колу вправо, вліво, повернулись направо і написали на спині :день, пора року, погоду, настрій.
Подивитись мультик «Про соловейка з одним крилом»
Проаналізувати його , про що цей мультик. Що сподобалось.
3.Вправа . Наклеїти листочки доброти на дерево.
Гра 1:Побудувати будиночок доброти з конструктора разом.
Рефлексія .Що сподобалось у занятті ,а що ні.