Стрімко змінюється світ. В освіті відбувається реформування, впроваджуються сучасні інновації технології. Сьогодні на вершину освітньої реформи виводиться початкова освіта, бо саме з неї починається народження Нової української школи. Однією зі складових формули Нової української школи є педагогіка партнерства. Успішність освітнього процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Педагогіка партнерства є одним із ключових компонентів концепції Нової української школи, що грунтується на партнерській взаємодії та співпраці між учителем, учнем і батьками.
Психологічний дайджест: Позитивне батьківство на засадах педагогіки партнерства як необхідна умова успішної адаптації першокласників в НУШ
Час і батькам, і вчителям глибоко усвідомлювати, що ані школа без сім’ї, ані сім’я без школи не можуть упоратися з найтоншими, найскладнішими завданнями становлення людини. Василь Сухомлинський
Стрімко змінюється світ. В освіті відбувається реформування, впроваджуються сучасні інновації технології. Сьогодні на вершину освітньої реформи виводиться початкова освіта, бо саме з неї починається народження Нової української школи. Однією зі складових формули Нової української школи є педагогіка партнерства. Успішність освітнього процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Педагогіка партнерства є одним із ключових компонентів концепції Нової української школи, що грунтується на партнерській взаємодії та співпраці між учителем, учнем і батьками.
Ключову роль у здійсненні якісної співпраці освітньої установи з батьками на засадах педагогіки партнерства відіграє психологічна служба освітнього закладу. Психолог в Новій українській школі стає посередником між закладом освіти та батьками, місією якого є налагодження позитивної взаємодії між ними.
У системі відносин «батьки-діти» батьки є провідною ланкою і від них у більшій мірі залежить, як складаються ці відносини.
Світова практика психологічної допомоги дітям та їх батькам показала, що навіть дуже важкі проблеми виховання цілком вирішуються, якщо вдається відновити сприятливий стиль спілкування в сім’ї.
Становлення особистості не може протікати спокійно. У процесі навчання у школі дитина переходить через ті чи інші кризові етапи, кожний з яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків, психологів.
Особлива роль в організації допомоги першокласникам, в тому, щоб зробити процес адаптації якомога безболіснішим, відводиться батькам.
Безумовно, найкращим для дитини в цей час буде батьківська підтримка і спільне зі школою надання допомоги своїй дитині. Підтримка заснована на тому, щоб дитина відчувала свою потрібність і турботу з боку батьків. Найважливіший результат такої підтримки – це створення у дитини позитивного ставлення до шкільного життя, до всіх осіб, які беруть участь в освітньому процесі.
Саме в силах батьків обрати найефективніший стиль спілкування, створити в родині «позитивну модель» виховання, яка не тільки підготує дитину до успішної адаптації і навчання в школі, але й дозволить їй зайняти гідне місце серед однокласників, відчувати себе в школі комфортно.
Корисні поради батькам:
Шановні батьки, Вам випала чудова можливість знову пережити те, що залишилося далеко позаду, - ваше дитинство! Скористайтеся нею і зробіть все, щоб воно було ще краще, ніж ваше власне.
І, як би не просувалися об’єктивні успіхи вашої дитини в школі, намагайтеся створювати здоровий настрій, при якому вона б прагнула до знань, не боялася поганих оцінок і була впевнена в тому, що, не дивлячись на навчальні досягнення, вона все одно для вас найкраща, найулюбленіша!!!