Психологічний супровід. Дітей-сиріт та дітей, позбавлених. Батьківського піклування. Підготувала: Практичний психолог. КГ №39 КМРЧерниш Анастасія Психологічний супровіддітей-сиріт. Підготувала: Практичний психолог. КГ №39 КМРЧерниш Анастасія
Номер слайду 2
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти.
Номер слайду 3
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Водночас робота з дітьми-сиротами має свою специфіку. Зазвичай психологи обмежуються лише діагностикою дітей або корекцією поведінки, але, на мою думку, цього недостатньо для психологічної допомоги дітям даної категорії. Тому я прописала найбільш значимі, на мій погляд, форми роботи практичного психолога, що можуть суттєво покращити емоційний стан дітей.
Номер слайду 4
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Організацію роботи з дитиною я спрямувала в основних напрямках :
Номер слайду 5
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Вивчення особистості дитини. Вивчення особової справи дитини. Проведення індивідуальної бесіди з дитиною-сиротою. Проведення індивідуальної бесіди з опікуном. Спостереження. Анкетування. Методи психолого-педагогічних досліджень.
Номер слайду 6
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Налагодження діалогічного спілкування та взаєморозуміння. Для налагодження контакту з дитиною, я обирала такі теми:“ Подорож у світ добра, любові і дружби ”;“ Я маю право на життя, я гідно мушу жити!”;“ Я в суспільстві ”;“ Профілактика тривожності та страху”;“Я хочу сказати слово…”.
Номер слайду 7
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Організація взаємодії з опікунами для досягненя спільної виховної мети.Індивідуальні бесіди;Анкетування;Консультації.
Номер слайду 8
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Сприяння соціальній адаптації особистості дитини в колективі. Одним з важливих принципів роботи з дітьми цієї категорії – це виховання через колектив: Плідна співпраця з класним керівником;Мікроклімат у колективі (спостереження, відвідування уроків з метою дослідження взаємодії вчителя і дитини);Проведення ігор в класному колективі;Залучення дитини до шкільних та позашкільних заходів.
Номер слайду 9
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Психологічні методи та релаксаційні вправи. Проведення діагностичної роботи: Методика дослідження творчої уяви, В. Маценко Психологія пізнавальних процесів;Методика “ Творча оригінальність ” А. Симоновський Система психологічних методів та релаксаційних вправ.
Номер слайду 10
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Подолання можливих труднощів у навчанні. Безпосередньо для виявлення можливих труднощів у навчанні потрібно бути у тісній співпраці з класним керівником. Робимо акцент на: Виконання домашнього завдання;Активності на уроці;Відношення дитини до окремого предмета.
Номер слайду 11
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти.
Номер слайду 12
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти.
Номер слайду 13
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти. Практичні поради у роботі з дітьми-сиротами.1. Ніколи не спілкуйтеся, перебуваючи в поганому настрої.2. Давайте дитині можливість вибору. Краще не підказуйте головного рішення, а вкажіть шляхи до нього й час від часу аналізуйте разом з нею правильні та помилкові кроки до мети.3. Не пропустіть моменту успіху дитини.4. Роблячи зауваження, оцінюйте при цьому вчинок, а не особистість.5. Умійте слухати, довіряти і викликати довіру до себе.
Номер слайду 14
Дитина-сирота – це дитина, яка вимагає чи не найбільшої уваги не тільки від класного керівника, але й від психолога. З одного боку, дитина-сирота більш замкнута в собі, не звикла до небайдужого ставлення, а з іншого боку, – це дитина, відкрита до добрих, щирих людей, які цікавляться її життям і прагнуть їй допомогти.