Психологічний супровід НМТ незалежного оцінювання

Про матеріал
Іспити , як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічний супровід НМТ незалежного оцінюванняІспити , як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими витратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху і безсонних ночей.

Номер слайду 2

Готуючись до тестування, старшокласникам важливо відчувати…допомогу з боку дорослих;це може бути як підтримка інформаційного характеру стосовно питань проходження процедури НМТ; або опрацювання навчального матеріалу, так і психологічна настанова, переконання в тому, що за умови серйозної підготовки й виявлення ґрунтовних знань випускник може сподіватися на гарні результати.

Номер слайду 3

НМТ - шлях до успіху До кого ж приходить успіх у житті?Я мрямую до НМТ Я після НМТ

Номер слайду 4

Здаємо іспит на зрілость

Номер слайду 5

Психологічна підготовка. Основне завдання психологічної підготовки учнів до НМТ – це забезпечення оптимальної реалізації психічних можливостей та проявлення у максимальній ступені отриманих знань, умінь та навичок під час незалежного тестування.

Номер слайду 6

НМТ: погляд старшекласніків. Підсумкові іспити, що змушують старшокласників нервувати. Зараз ми почуємо думки учнів старших класів із різних місць країни щодо тестувань.

Номер слайду 7

НМТ: погляд старшекласніків1. До НМТ я готувалася з 10 класу…2. Я зовсім не готувався, якщо чесно…3. Окрім обов’язкового іспиту з укр. мови та літератури я ще готую…4. Я впевнена, що добре…5. Мабуть не скажу…6. Для кращого запам’ятування…7. НМТ , як підсумковий іспит…

Номер слайду 8

НМТ: погляд старшокласників8. Я мабуть нічим не виділюсь, якщо скажу…9. До НМТ готуюся за допомогою репетиторів…10. Деяки предмети я готую сама , а деякі з …11. Я дуже хвилююся за іспити, бо готуюся ще з 10 класу і хочу скласти іспити на « відмінно». Хто хоче висловитися по цьому питанні?

Номер слайду 9

Психологічний супровід до НМТ-1Іспити , як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими витратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху і безсонних ночей

Номер слайду 10

Психологічний супровід - 2 Найоптимальний варіант підготовки до складання іспитів та проходження тестового періоду є такий: раціональне харчування (мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти). Нормальний здоровий сон та відпочинок.

Номер слайду 11

Біоритмологічні особливості Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова”, неефективно працює о 6-8год “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 години ночіРівень біологічної активності знижений із 17 до 18 годин для всіх хто працює розумово

Номер слайду 12

Правильна організація вивчення навчального матеріалу. Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 40 питань за 4 дні, перші 2 дні вивчається 70% інформації, третього дня – решта, а четвертого дня повторюють вивчене.

Номер слайду 13

Психологічні особливості-11.«Ефект краю» Найкраще запам’ятовується інформація, вкладена на початку й наприкінці тексту. Повторювати матеріал теж слід вдумливо, оскільки після “завантаження в мозок” не повторити цю інформацію, 20-30% її втрачається впродовж перших 10 годин.

Номер слайду 14

Психологічні особливості-22. Щоб цього не сталося слід працювати з текстом так: спочатку прочитати його, потім повторити вдруге, через 20 хвилин – утретє, а через 8-10 годин – учетверте, і ще раз – через добу.3. Можна вивчати матеріал зорово, можна проговорювати його вголос, іноді шпаргалка може допомогти.4. Аутогенне тренування налаштують учнів на оптимізм іспитом

Номер слайду 15

Віру в дитину«Ти можеш це зробити!». Батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне: забути про минулі невдачі своєї дитини;допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він (вона) справляться із тим чи іншим завданням;пам’ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок. «Знаючи тебе, ми батьки, впевнені, що ти все зробиш добре».«Ти знаєш це дуже добре»  

Номер слайду 16

Важливою в підготовці учнів до НМТ є Оптимальний режим підготовки необхідні перерви в заняттях, фізкульпаузи, включати дихальні вправи і вправи для очей. Єфективним є глибоке дихання. Вправи для очей „вліво – вправо”, „вгору – вниз”, кругових рухів і переведення очей з близьких предметів.

Номер слайду 17

Поради вчителя учню Вмити знайти помилки, перевірити результати виконаних завдань основний принцип, яким потрібно керуватися: «Зробив – перевір, якщо є час – перевір ще раз». Розвивати навички самостійного оцінювання своєї роботи, контролю, навички самоперевірки:

Номер слайду 18

Учень до вчителя. Випускники у процесі підготовки до НМТ, шукають і сподіваються отримати від вчителя психологічну підтримку, що проявляється у вербальних позитивних оцінках або позитивних підкріпленнях в ситуаціях тривоги та хвилювань.

Номер слайду 19

. Причиною хвилювання можуть бути сумніви у повноті та міцності знань, у власних здібностях логічному мисленні, вмінні аналізувати, можливостях уваги та пам’яті. Стрес у незнайомій ситуації, стрес через відповідальність перед батьками і школою посилює хвилювання і додає тривоги.

Номер слайду 20

Вправи для подолання стресу. Для того, щоб подолати стресовий стан, який може виникнути під час підготовки, або складання НМТ, існують багато різних справ, які можуть понизити стрес учня Ось наступні вправи:1. Опонент2. Робочий експеримент3. Рейтинг справ4. Подолання долі5. Зниження психічної напруги та інши.

Номер слайду 21

Вправа «Опонент»Завдання складається з двох етапів. I – етап. Візьміть аркуш і розділіть його на дві половини. Напишіть на одній половині позитивні моменти НМТ, а на другій – негативні. Коли всі завершили, переходимо до наступного етапу. II етап – обговорення. Виписані негативні моменти НМТ потрібно перетворити на позитивні або нейтральні.

Номер слайду 22

Стресовий стан. Стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори, якими треба пройти: швидше, повільніше, важче, чи легше. Однак пройти їх усе одно до – ве – де – ть -ся.

Номер слайду 23

Подоланя стресу під час тестування. Під час іспиту, особливо в незнайомому приміщенні, особливо при можливих «оглядах», абсолютно закономірний викид гормону стресу - кортизолу. Коли нам страшно, блокується доступ до нашого центру «думання». Щоб подолати цей вплив стресу важливо:1. Взяти з собою воду (прозора пляшка з водою дозволена правилами).

Номер слайду 24

Крило янгола. Зроби собі масаж зап'ястя між кісточками, що розділяють четвертий і п'ятий пальці - це зона, яка відповідає за реакцію на стрес, страх, тривогу. Приготуй заздалегідь свій «якір уваги» - приший на одяг яскравий ґудзик або одягни браслет. Погляд на цю річ повертатиме тебе у «реальність» під час тестування.

Номер слайду 25

Крило янголаупражнение помогает сосредоточиться, способствует совместной работе левого и правого полушария головного мозга, интегрирует все психические процессы в одно целое. Помогает настроиться на достижение цели.

Номер слайду 26

Крюки Деннисона знимає стрес. У такому положенні 1-2 хв., або до того, поки з’явиться глибокий і м’ягкий вдихі- видохі, або з’явиться «зевота», чи «отрижка» - це показник прийняття енергії.

Номер слайду 27

Робочий єксперімент. Вправа має відтворити реальну ситуацію тестування. За 5 хв. відповісти на 5 завдань в тестовій формі і напишить міні-твір Вам треба написати міні-твір «Мої рецепти успіху», в якому має бути відповідь на наступні запитання:– Чи складно було впоратися із завданням?– Що заважало?– Чи помітно було тих, хто намагався списати?«Хто хоче зачитати свій невеличкий твір і поділитися з усіма своїми рецептами успіху?».

Номер слайду 28

Рейтинг справ. В житті безлич справ, але не варто витрачати свій час на дрібниці. Вправа «Рейтинг справ». Вам потрібно зауважити на те, що часто скаржитися на нестачу часу. Складіть самостійно список справ, які ви робите протягом дня, розподіліть їх за важливістю у порядку спадання. Потім запишить на стікерах три перші справи і прикріпить на видне місце (почнемо зараз).

Номер слайду 29

Зниження психічної напруги. Якщо ж виконуєте його вчасно, у вас знизиться почуття тривоги. Випередження графіка зумовлює широку гаму позитивних емоцій: радості; успіху; впевненості у своїх силах. У системі психологічної підготовки учнів до ЗНО варто використовувати прості релаксаційні вправи із візуалізацією символів, що знімають психічну напругу, наприклад:

Номер слайду 30

Вправа “ Зниження психічної напруги”Встати із заплющеними очима, руки вздовж тіла, ноги на ширині плечей, розслабитись. Уявіть, що у вашому сонячному сплетінні є згусток енергії, що випромінює яскраве світло. Визначте для себе його колір. Уявіть собі,… що

Номер слайду 31

Вправа «Програмування долі». Напишіть свій власний лозунг. Почніть так: «Щодо моєї участі в НМТ, то я хотів(ла) би, щоб…». Продовжіть цей рядок. Неодмінно закінчіть словами: «І я можу це зробити!» Перечитуйте це гасло кожного разу перед сном. Повірте у свої сили.

Номер слайду 32

Поради психолога Ніколи не порівнюйте себе з iншими людьми. Покращення може бути помітним лише в порівнянні з самім собою

Номер слайду 33

Методичні поради учням1. Тренуйтеся 2. Поспішайте 3. Випробуйте 4. Пропускайте 5. Вгадуйте 6. Виключайте

Номер слайду 34

Як можна УСЕ ВСТИГНУТИ1. Плануйте завтрашній день2. Не дивіться багато часу телевізор3. Навчіться відпочивати4. Переводьте увагу з одного заняття на інше.5. Визначте пріоритети6. Вчіться керувати своїми емоціями. 7. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. 8. Не забувайте хвалити себе щоразу.9. Живіть активно.

Номер слайду 35

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНОПочинайте готуватися до НМТ заздалегідь;спробуйте запам’ятати спочатку найлегше, а потім складного матеріалу; щодня виконуйте вправи. Чергуйте розумову і фізичну працю. Розповідайте самому собі вивчений матеріал, начебто ви робите це на іспиті. «Спокій і тільки спокій!» —так завжди повинно буди в екстремальних ситуаціях. казав Карлсон. 

Номер слайду 36

 ЯК ЛЕГШЕ ЗАПАМ’ЯТОВУВАТИ1. Запам’ятати легше те, що розумієш2. Чи допомагає хвилювання впоратися із ситуацією3. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. 4. Пам’ятайте: занепокоєння — це емоція, а не метод вирішення проблем.5. Повторювати слід не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті6. Яким чином можна найкраще все запам’ятати? 7. Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і в кінці тексту8. Приділіть особліву увагу середини тексту

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Орієнтир у світ професії

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
10 січня
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку