Психологічний тренінг для класних керівників. «Я- Класний класний керівник!»

Про матеріал
Мета: шляхом колективної роботи вчителів з’ясувати, яким має бути класний керівник у сучасній школі; надати допомогу педагогам з питання формування творчого працездатного учнівського колективу; визначити елементи педагогічної майстерності сучасного клас. керівника, розвивати творчий потенціал класних керівників; вчити здійснювати пошук шляхів розвитку класних колективів за рахунок впровадження нових методик, будувати модель взаємодії з колективом класу
Перегляд файлу

Психологічний тренінг для класних керівників.

«Я- Класний класний керівник!»

(розробила практичний психолог Продун Т. В.)

Мета:  шляхом колективної роботи  вчителів з’ясувати, яким має бути класний керівник у сучасній школі; надати допомогу педагогам з питання формування творчого працездатного учнівського колективу; визначити елементи педагогічної майстерності сучасного клас. керівника,  розвивати творчий потенціал класних керівників; вчити здійснювати пошук шляхів розвитку класних колективів за рахунок впровадження нових методик, будувати модель взаємодії з колективом класу

 

Обладнання: матеріали  для тренінгу («Правила роботи», «Очікування»), вислови до теми, картки для роботи вчителів, інформаційний матеріал, скотч, кольорові стікери, фломастери, плакати.

«Кожна людина народжується для якогось діла.»
  Е. Гемінґвей 

Тренінг – це дуже цікавий процес. Він допомагає пізнавати себе й навколишній світ, змінювати своє «Я» через спілкування, перебуваючи в неформальних і довірливих умовах. Одночасно з отриманням нової інформації на тренінгу можна обговорити незрозумілі моменти, задавати питання, формувати навички поведінки, тобто накопичувати власний досвід, чим ми і будемо з вами сьогодні займатися. 

Назва нашого тренінга : «Я- Класний класний керівник»

Тисячі професій народжуються і вмирають. Але й досі живуть найдавніші з них: хлібороб, будівельник, лікар, учитель. Змінюються умови, форми й засоби навчання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною.

Стати справжнім вчителем, духовним наставником своїх вихованців, чудовим класоводом чи класним керівником, дуже нелегко. Діяльність учителя як організатора учнівського колективу багатогранна, коло обов’язків дуже широке, прикрощів і невдач набагато більше, ніж радощів і перемог. Але водночас – це радість спілкування,  це бажання бути потрібним кожному своєму учневі, це досягнення маленьких чи  великих перемог у навчанні та вихованні. Кожен  намагається відшукати свої шляхи вирішення, здавалося б, одних і тих же завдань. І чим вища майстерність вчителя, тим результативнішим є процес навчання і виховання: менше конфліктів, більше доброти і взаєморозуміння у відносинах між педагогом та його учнями.

 

 

 

1. Вправа «Очікування »

Учителям пропонують висловитись,що вони очікують від данного тренінгу.

Вправа «Знайомство» - «Я – повідомлення»  класного керівника»

  • Мене звати…..
  • Я( назвати якомога більше своїх «Я»-жінка, мама, педагог і тд.)
  • Найцікавіше мені з моїми учнями …
  • Гірше всього я почуваюсь, коли …
  • Із всіх обов’язків класного керівника мені найбільше не подобається …

3.Вправа «Правила».

На ватмані записані правила роботи під час тренінга.

4. Вправа «Мозковий штурм» - навіщо потрібний класний керівник?

(Учасники висловлюють свої думки.)

5. Інформаційний блок «Модель класного керівника»  

Класний керівник – особистість із вдумливістю психолога, з організаторськими та комунікативними здібностями, з оптимізмом та життєвою мудрістю, з достатнім багажем знань.

Хоча досвід приходить з роками, існує багато способів оволодіти різними педагогічними особливостями навіть в самому початку професійного шляху. Як стверджують самі вчителі, одного лише стажу далеко недостатньо, щоб налагодити контакт з учнями. Кожне нове покоління хоч чимось, але помітно відрізняється від попереднього. Тому педагог, навіть дуже досвідчений, може відчувати деякі труднощі у відносинах з школярами. Можливо, це теж місія вчителя – бути в світі дитини «своїм».

  1. Сьогоднішній сучасний класний керівник намагається не стояти на місці, а йти в ногу з часом. Він психологічно і методично підкований, володіє необхідними знаннями з методики та теорії виховної роботи, розбирається в трудовому законодавстві, вміє орієнтуватися у важливих нормативних документах.
  2. Крім того, класний керівник цікавиться питаннями, які хвилюють молодь, а також вивчає новинки сучасних інформаційних технологій. Він має уявлення про психологічні особливості віку учнів, особливо свого класу,розуміючи, що вони — діти сьогоднішнього над технологічного часу. Школярі все більше спілкуються в режимі онлайн, вони мають більше доступу до різноманітної інформації, що може мати і позитивний, і негативний відгук. Чудово, коли учні бачать вчителя людини сучасного, це підвищує його авторитет і довіру до нього.
  3. Сучасний класний керівник регулярно підвищує свою кваліфікацію, періодично відвідуючи тематичні лекції, конференції та семінари. Він завжди відкритий для всього нового, націлений на свій професійний і особистісний саморозвиток. Також добре, коли педагог орієнтується в інфраструктурі міста, де він працює і живе, це дозволяє краще організовувати позакласну роботу.
  4. Сучасному вчителю дуже важливо вміти правильно спілкуватися з батьками учнів, у нього повинен бути з ними постійний контакт. Сьогодні з’явилося дуже багато способів для спілкування: персональна сторінка вчителя або навіть сайт, електронний журнал і пошта. Класний керівник може завести сторінку і в популярних соціальних мережах, де часто проводять вільний час сучасні діти і підлітки.
  5. При проектуванні виховної системи класу класний керівник повинен враховувати інтереси, здібності та побажання дітей. Дуже корисно влаштовувати спільні перегляди різних актуальних фільмів, а потім їх обговорювати разом з учнями. На класних годинах варто піднімати теми, які сьогодні важливі для хлопців.
  6. Особливу увагу класному керівникові слід приділити мотивованим і важким учням. Часто такі діти залишаються без уваги вчителів. Завдання педагога — розкрити потенціал учнів. У бесіді з дітьми йому потрібно бути відвертим, очікуючи відповідного відкликання. Необхідно проявляти тактовність і делікатність, цінувати унікальність особистості кожної дитини. Ну і, звичайно, потрібно любити дітей. Без цієї умови не вийде стати хорошим класним керівником.

 

6.Вправа- енергізатор  «Встав слово»

 Всі стоять в колі і кидають м’яч один одному. Той хто кидає  - називає колір, той хто ловить – іменник. Наприклад: жовте- сонце, зелена- трава…..

7.Вирішення конфліктних ситуацій. Робота в групах. Всі діляться за кольорами на картках. Кожні групі дається певна ситуація, ватман і фломастери. Завдання групи знайти шляхи вирішення конфліктної ситуації і презентувати свій проект.

Ситуація 1. „Важкий учень”

Конфлікт відбувся між молодою вчителькою музики і учнем 6-го класу Ігорем, важким, запальним хлопчиком із неблагополучної сім’ї, який не користується в класі авторитетом. Тривав урок музики, учителька оголосила оцінки за вікторину, проведену на минулому уроці. Ігорю здалося, що вчителька занизила йому оцінку. Він грубо обізвав її та вийшов із класу. Вчителька веліла переказати Ігорю, щоб до неї на урок він більше не приходив. Як установити нормальні взаємини між учнем і вчителем музики?

Ситуація 2. „Пустун”

Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий хлопчик, постійно дратує вчительку своїм базіканням в вертлявістю. Не допомогло пересаджування на першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: „Наступного разу без батька або матері на урок не з’являйся!” Засмучений хлопець кулею вилетів із класу. Чи можна вважати поведінку школяра конфліктною? Чи конструктивна педагогічна тактика, обрана вчителькою? Який би вихід з цієї ситуації запропонували ви?

 

Ситуація 3. „Стілець”

Учителька працює в школі перший рік. Вона класний керівник 4-го класу. У цьому класі в неї починається урок. Коли вона хотіла сісти на стілець, учень, що стояв за її спиною, відсунув стілець – і вчителька впала... Як їй діяти далі?

 

Ситуація 4. „Порушник тиші”

У 3-му класі –урок читання.Учитель читає учням вірш. Тишу порушує якийсь скрип. Учитель помічає, що Іванко навмисне розгойдується на стільці, привертаючи до себе увагу всього класу. Учні вже не слухають учителя, а деякі наслідують приклад Іванка. Ваші дії?

 

8.Вправа  «Зворотній зв'язок – Мікрофон»

  • Ваші відчуття під час заняття?Чи справдились очікування?

(Кожен учасник по черзі промовляє вголос свої відповіді)

 

   Я вважаю, що кожному вчителю слід заглянути самому в душу, запитати своє серце: «Чи можу я?», «Чи знаю я?», «Чи можу я запалити вогонь в серці «дитини?, «Чи хочу?». І дати собі відповідь, чесну, а значить, і правильну. Якщо учитель володіє знаннями, він повинен навчити інших. Нашою метою і повинна стати ідея - запалити душі наших дітей! Дати їм можливість розвиватися  з нашою допомогою, зберігаючи в душі тепло від нашого вогню.

9. Притча «Урок метелика»

Одного разу у коконі з’явилася маленька щілина. Людина, яка випадково проходила повз, досить довгий час стояла і спостерігала, як через цю маленьку щілину намагається вилізти метелик. Пройшло багато часу, метелик начебто покинув свої зусилля, а щілина залишалася усе такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що сил у нього більше не залишилося.

Тоді людина вирішила допомогти метелику, і взявши ножа, розрізала кокон. Метелик у той же час вийшов з нього, але його тільце було слабке та немічне, а крила були прозорими й ледь рухалися.

Людина продовжувала спостерігати, очікуючи, що ось-ось крила метелика розправляться й зміцніють, і він полетить. Але цього не сталося!

Решту життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої не розправлені крила. Він так і не зміг літати.

А все через те, що людина, бажаючи йому допомогти, не зрозуміла того, що зусилля, які необхідно докласти, щоб вийти через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові, щоб рідина з тіла перейшла в крила й щоб він зміг літати. Життя змушувало метелика із зусиллями залишати оболонку, щоб надалі він міг рости й розвиватися.

Іноді саме зусилля необхідне нам у житті. Якби нам дозволено було б жити, не зустрічаючись із труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, якими є зараз. Ми ніколи не змогли б літати.

 

 Якими ж якостями володіє кл. керівник? За допомогою чого він запалює очі дітей?  Цікавістю. Душі - добром, серця - щедрістю.
Головна якість - це любов до життя взагалі. Любові Вам ,  колеги!!

 

10. Вправа-побажання «Твій вибір» (вчителі обирають метеликів різного кольору: синього, зеленого, червоного,жовтого.)                             

- Для ацтеків метелик був символом бога води. Ацтеки вважали, що тільки сині метелики мали доступ до небесних володінь і могли сповіщати бога про необхідність життєдайних дощів на землі.

Для тих, хто вибрав метелика синього кольору, він гарантує життєлюбство.

 

- У Японії метелик – символ щастя. У кожній японській оселі має бути зображення метелика. Коли до помешкання залітає метелик, його мешканці страшенно радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить.

Ті, хто вибрав метелик зеленого кольору, будуть відчувати себе щасливими.

 

- Північноамериканські індіанці черокі вірили, що метелики – це духи вогню, які народжуються в полум’ї і йдуть у полум’я.

Якщо ваш вибір – червоний метелик, на вас очікують нові почуття та враження.

 

- У Китаї одним із найулюбленіших танців є „Танок метеликів“. Китайці вірять, що саме метелики приносять людям гарні сни.

Якщо у вас жовтий метелик, очікуйте здійснення хоча б одного завітного бажання.

 

  Дякую за співпрацю!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Supyk Luba
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
2629
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку