«Психологія праці вчителя з основами ергономіки»

Про матеріал

Даний матеріал допоможе у вивченні особливостей професійної спрямованості вчителів, а саме стилю ставлення вчителя до учнів та його впливу на розвиток особистості учнів та міжособистісних стосунків у класних колективах.

Перегляд файлу

 

 «Психологія праці вчителя з основами ергономіки»

 

Мета: сформувати  вміння аналізувати ситуації, інтерпретувати психологічні висновки, виконувані практично роботу шкільного психолога з учителем.

Визначення ефективності уроку

Завдання полягає у вивченні особливостей професійної спрямованості вчителів, а саме стилю ставлення  вчителя до учнів та його впливу на розвиток особистості учнів та міжособистісних стосунків у класних колективах.

Схема визначення ефективності уроку

Кожний показних оцінюється за трибальною системою

2 — виявляється повністю;

1 — частково;

0 - не виявляється

Формула ефективності уроку (ЕУ):

Де:

ЕУ=85-100% - урок відмінний;

ЕУ=65-84% - урок на належному рівні;

ЕУ=45-64% - урок задовільний.

Висновок стосується спостереження за особливостями професійної діяльності вчителя на уроці.

Схема визначення ефективності уроку

Вимоги до діяльності вчителя

Вимоги до діяльності учнів

Організаційної (К1)

Навчальної (К2)

Виховної (КЗ)

(К4)

Виконання плану

1

Наочність

1

Моральна спрямованість

2

Пізнавальна активність

1

Ефективність ТЗН

1

Науковість

2

Формування трудових та навчальних умінь та навичок

2

Інтерес до предмета

1

Гігієна

2

Міцність усвідомленості ЗУНів

2

Економічне, екологічне виховання 2

Ступіньсамостійності

1

Зворотній зв'язок

1

Доступність, посильність

1

Розумове виховання 1

Актуалізація знань

2

Рівень педагогічної майстерності

2

Проблемність

0

Фізичне та гігієнічне виховання

1

Рівеньаналізу 2

Організація уроку

2

Зв'язок з життям,

практикою

2

Естетичний вплив

2

Розвиток мови

1

Якість мови вчителя

2

Оптимальність вибору завдань

1

Зв'язок і життям

2

Навички колективної праці         1

Раціональне використання часу

1

Оптимальність вибору методів 1

Оцінювання учнів

2

Уміння працювати з дошкою

1

Педагогічний такт

1

Рівень контролю вимог

1

Стиль роботи вчителя,

його

позиція

2

Організованість та дисциплінованість

2

Дотримання техніки безпеки

2

 

Обсяг домашніх завдань

2

Виховне значення діяльності вчителя    2

1

Зовнішній вигляд

1

К1= 15;

К2= 13;

К3= 18;

К4= 13


За формулою:
 

Визначаємо ЕУ:

ЕУ=(15+13+18+13)/80100%=73.5 (%) урок на належному рівні.

Висновки

Отже, оскільки ефективність дорівнює 73,5%, то урок проведено на належному рівні. Його було організовано з дотриманням  вимог (відповідність до навчальної програми та індивідуального плану роботи вчителя, наявність плану-конспекту, використання наочності тощо), але деяких вимог не вдалося досягти в ході уроку.

Урок проходив за планом вчителя, він вміло керував діяльністю учнів, спрямовуючи їх активність до того чи іншого виду діяльності. Протягом уроку вчитель проявляє належний рівень педагогічної майстерності,але не високий, застосовує різні методи і форми роботи(індивідуальне опитування, розповідь, робота з підручником), досить ефективно використовує час, розподіляючи його як на перевірку вже вивченого матеріалу, так і на подання та закріплення нового.

Вчитель пов'язує по можливості вивчення нового матеріалу з життям та практикою, це привертає увагу учнів, сприяє кращому запам'ятовуванню (логічному, а не механічному). Протягом уроку вчитель здійснює виховну діяльність у різних напрямках(екологічне, естетичне, розумове, моральне та інші).

Щодо учнів, то вони проявляють гарні знання по вивченню даного матеріалу, але вчителю потрібно чіткіше звертати увагу на даний предмет, наголошувати на тому, що предмет потрібно вчити, адже він пов'язаний з усім у житті. Та давати учням більше самим говорити, та висловлювати свої думки, щоб було цікавіше вивчати даний предмет.

По результатам ефективності уроку, бачимо, що урок проведено на належному рівні, тому потрібно звернути увагу вчителю на деякі недоліки, щоб предмет вивчався на високому методичному рівні.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 січня 2019
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку