Мета тренінгу:
- створити позитивну атмосферу, зокрема, в групі;
- розвивати почуття чуйності до інших, а також здібності групової взаємодії.
ТРЕНІНГ МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
Цілі та завдання тренінгу:
- Розвиток комунікативних навичок;
- Розвиток невербальних способів спілкування та вираження емоцій;
- Допомога у саморозвитку;
- Поліпшення суб'єктивного самопочуття й зміцнення психічного здоров'я;
- Вивчення психологічних закономірностей, механізмів і ефективних способів міжособистісної взаємодії для створення основи більш ефективного і гармонійного спілкування з людьми;
- Сприяння процесу особистісного розвитку, реалізації творчого потенціалу, досягненню оптимального рівня життєдіяльності й відчуття щастя й успіху.
Структура тренінгового заняття:
1. Привітання
- Сьогодні наша з вами зустріч буде проходити нестандартно, - у формі тренінгу.
- Що ж являє собою тренінг?
Тренінг - метод активного навчання і групового психологічного впливу з метою розвитку компетентності у сфері спілкування, взаємодії між собою.
Тренінгові робота допомагає відкрити значущість зворотнього зв’язку у міжособистісному спілкуванні.
Тема нашого тренінгу: «Розвиток навичок міжгрупової взаємодії».
Мета тренінгу:
- створити позитивну атмосферу, зокрема, в групі;
- розвивати почуття чуйності до інших, а також здібності групової взаємодії.
2. Знайомство
Вправа «Сніжний ком»
- Я пропоную нашу роботу почати у такій формі:
- Назвіть своє ім’я, так як би ви хотіли, щоб до вас зверталися саме в цій групі, а також одну якість, яка найбільше вас характеризує в цей момент ( наприклад: цікавість, активність, пунктуальність, оптимізм, пасивність, байдужість).
3. Правила роботи в групі
Чи згодні ви та чи приймаєте ці правила роботи?
4. Вправа «Мої очікування»
- Чого саме чекаєте від нашого заняття?
- Про що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною, відповідала вашим сподіванням?
5. Вправа «Групове оповідання»
Поділ учасників на 2 групи ( по принципу – улюблений шоколад: білий - чорний).
Вам потрібно скласти групове оповідання.
- Використовуючи атрибут (наприклад: олівець чи ручку), потрібно розказати вами складене оповідання таким чином: І-й учасник починає із фрази, наприклад: «Була хороша погода і у всіх був гарний настрій…». Атрибут передається по колу наступному учаснику, який додаючи свою фразу, повинен повторити попереднє речення, і т. д.
Вправа закінчується, якщо витримуються дуже довгі паузи, або ж оповідання не має продовження.
6. Вправа «Прохання» (робота в парах)
- Вам потрібно звернутися до напарника з проханням. Успіх виконання вправи полягає у тому, з якою інтонацією ви попросите про щось. Можна почати з компліменту, нагадати про особисті заслуги. Задача другого учасника – уважно вислухати прохання, і в залежності від стилю прохання погодитися , чи відмовитися виконати прохання.
7. Вправа «Виживання на місяці»
Поділ учасників на 3 групи
- Ви – члени команди космічного корабля, який мав здійснити посадку біля головної бази на сонячній стороні Місяця. Ваш корабель потрапив у аварію і здійснив посадку в 320 км від визначеного місця. Під час аварійної посадки більшість спорядження пошкодилося і залишилося придатними тільки 15 предметів. Оскільки можливість вижити залежить від того, дійдете ви до бази чи ні, вам потрібно буде вибрати тільки найнеобхідніше.
- Пронумеруйте предмети за важливістю з тим, щоб команда могла якнайшвидше дійти до бази. Вся ваша команда має домовитися між собою. Не обов’язково має бути повна згода, але кожен учасник не повинен бути проти. Не можна приймати рішення шляхом голосування чи тиску на когось із членів групи. Одна людина від команди має виступити і обґрунтувати ваш вибір.
Чи всі згодні із запропонованим переліком?
Як вам вдалося домовитися?
Чи важко було досягти згоди?
8. Вправа «Побажання»
- Аналізуючи нашу роботу на тренінгу, в залежності від того, наскільки ви були активними в групі, побажайте по черзі (по кругу) щось позитивне один одному.
9. Завершення роботи. Рефлексія
- Давайте прочитаємо ваші сподівання , які ви оголосили на початку заняття?
- Чи справдилися вони?