КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
З РОЗВИТКУ ЛЕКСИКО – ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
«ВЕСНЯНІ КВІТИ»
Підготувала: вчитель-логопед
КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2
Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна
Мета: уточнити знання дітей про весняні квіти; збагачувати словниковий запас; навчити вживати прийменник з-під в активному мовленні; розвивати логічне мислення, слухову та зорову пам'ять, увагу; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Лексичний запас: Червона книга, рідкісні види квітів, поле, ліс, луки, аромат, лікарська рослина, пелюстка, пуп’янок, стебло, корінь, цибулина,
з-під (снігу, землі).
Обладнання: набір картинок (підсніжник, пролісок, конвалія, фіалка, незабудка, барвінок, тюльпан, нарцис), паперові квіти, зразки до завдань, роздатковий матеріал.
Хід заняття
І. Привітання. Повідомлення теми заняття.
ІІ. 1. Дихальна гімнастика:
Вдихнути носом – видихнути ротом – подути на квіточку
Вдихнути ротом – видихнути носом – подути на квіточку
Вдихнути ротом – видихнути ротом – подути на квіточку
Вдихнути носом – видихнути носом – подути на квіточку
«Покарати язичок», «Лопаточка», «Голочка», «Смачне варення»,
«Коник», «Гойдалка».
Підсніжник – з’являється першим серед квітів ранньою весною. Його паросток пробивається з-під снігу. Ця квіточка росте у лісі, у саду, на квітнику біля будинку.
Пролісок – це також весняна квітка з блакитними або синіми дрібними квітками на безлистому стеблі. Квіточка ця росте у лісі.
Конвалія – лікарська рослина, що має видовжене стебло і пахучі білі квіти у вигляді дзвіночків на одному стеблі.
Фіалка – це квітка, що має 5 пелюсток, жовту серединку, напівкруглий зелений листок. Також фіалка є триколірна – фіолетова, жовта або біла.
Незабудка – квіткова рослина з дрібним голубим цвітом. Росте на луках.
Барвінок – рослина з тонким стеблом, темно-зеленим листям, невеликими квітками синього кольору. Росте в саду.
Нарцис – чудова квітка на довгому зеленому стеблі з широким листям.
Тюльпан – дивовижна червона квіточка, яка тішить око ранньою весною.
- А чи знаєте ви що таке Червона книга? Це книга у яку занесено рідкісні види квітів і рослин, квітів, яких є дуже мало і якщо їх не зберегти, то вони зникнуть.
Серед квіточок, про які ми говорили, до Червоної книги занесено: підсніжник, пролісок, конвалію і фіалку.
Дітям пропонується послідовно розташувати «процес росту квітки».
Потім вгору полетіли,
Три, чотири – нахилились,
Із струмочка дружньо вмились.
П’ять, шість – всі веселі,
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім – знов присіли,
Підвелись, затупотіли.
Дев’ять, десть – відпочили
Й на заняття знову сіли.
6. Діти відгадують загадки:
Лікарська рослина цвіте на весні, Навесні я зацвітаю
У траві знайдеш ти її в гущині. Синім цвітом серед гаю.
Схилили голівки біленькі дзвіночки, Відгадайте, що за квітка,
Ховають від сонця пахучі віночки. Бо мене не стане влітку.
(Конвалія) (Пролісок)
Форма така: маю 5 пелюсток
І напівкруглий зелений листок.
А серединка у мене жовтенька,
Личко не кругле, а трохи довгеньке.
Квітка я ніжна, низенька, дрібна,
А як запахну – приходить весна.
7. Дітям пропонується домалювати малюнок і розмалювати його (за зразком).
ІІІ. Підсумок заняття:
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1.Кордуба Н., Стихар М. Квіткова абетка. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007.
2. Федієнко В.В. Логіка, пам’ять та увага: Навч. Видання / В.В. Федієнко. – Х. – ВД «ШКОЛА», 2009.
3. Федієнко В.В. Хаджинова В.В. Вчимось розмовляти. : Навч. Видання / В.В. Федієнко. – Х. – ВД «ШКОЛА», 2006.
4. Інтернет ресурси.