Тема. Складнопідрядне речення з кількома підрядними
Мета: дати поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; формувати компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися впродовж життя, інформаційно - цифрову, компетентності в природничих науках і технологіях, за допомогою мовленнєво – комунікативного матеріалу виховувати інтерес до новітніх технологій.
Наскрізна змістова лінія: громадянська відповідальність.
Міжпредметні зв'язки: інформатика, українська література.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: пазл - QR код, мультимедійна презентація (https://naurok.com.ua/publ/42767), картки з реченнями, QR код, кольорові олівці.
Складнопідрядне речення з кількома підрядними
(Українська мова 9 клас)
Підготувала
Смирнова Ріта В’ячеславівна,
учитель української мови та літератури
Новотроїцької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Покровської районної ради
Донецької області
2018 рік
Тема. Складнопідрядне речення з кількома підрядними
Мета: дати поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; формувати компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися впродовж життя, інформаційно - цифрову, компетентності в природничих науках і технологіях, за допомогою мовленнєво – комунікативного матеріалу виховувати інтерес до новітніх технологій.
Наскрізна змістова лінія: громадянська відповідальність.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, українська література.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: пазл - QR код, мультимедійна презентація, картки з реченнями, QR код, кольорові олівці.
Хід уроку
І. Організація початку уроку
1. Привітання
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
У сучасному світі щодня з'являються нові розробки та технології. Часом те, що вчора видавалося фантастикою вже сьогодні є простою річчю. Причому, частина винаходів у світовій історії робилися немов випадково, наприклад: пеніцилін, мікрохвильова піч, суперклей тощо. Подібною є історія створення QR-кодування. Тож саме про QR код ми поговоримо сьогодні на уроці під час вивчення теми «Складнопідрядні речення з кількома підрядними».
IV. Вивчення нового матеріалу
Прочитайте. Визначте в реченнях граматичні основи. Знайдіть складнопідрядні речення з кількома підрядними. Накресліть їх схеми.
V. Формування практичних умінь і навичок
QR-кодування виникло із системи кодування штрих-кодів. Штрихове кодування винайшов молодий інженер Давид Коллінз у 1950-х роках. Йому прийшла ідея освітлювати номери вагонів і зчитувати їх за допомогою фотоелементів. Для спрощення зчитування інформації інженер запропонував записувати номери не тільки звичайними цифрами, але й спеціальним кодом, складеним із жовтих і синіх смуг.
Прочитайте речення на картках. Розставте пропущені розділові знаки. З’ясуйте в кожному реченні тип підрядності. Речення з однорідною підрядністю підкресліть синім олівцем, з неоднорідною – жовтим. Накресліть їх схеми.
Скласти речення за поданими схемами на тему «QR код в Україні». Визначте тип підрядності.
Зробити синтаксичний розбір речення: «І хоч на світі сторони чотири, я тут живу, бо я свій край люблю (Л. Костенко).»
Зробити синтаксичний розбір речення: «Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили! (Д. Павличко)»
Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили!
(Речення спонукальне, окличне, складне, складнопідрядне з кількома підрядними, з однорідною підрядністю)
(щоб…), (щоб…), […]
Самоперевірка за QR кодом. Висновки.
VІ. Підсумок уроку
Опрацювати теоретичний матеріал підручника. До кожного правила дібрати власний приклад складнопідрядного речення. Зашифрувати їх в QR код.
Учитель оцінює досягнення учнів з теми за результатами активності навчальної діяльності на уроці.