Ранкова зустріч «Людина пізнається у роботі»
Мета: виховувати у дітей любов та повагу до чужої праці, прагнення працювати сумлінно та наполегливо, допомагати друзям і батькам; розвивати пам ять, увагу і уяву дітей.
Хід ранкової зустрічі:
Вітання. Розучування вірша.
Доброго дня вам, учителю й друзі!
Світла всім, щастя людського, тепла!
Ми всі зібрались в тісненькому крузі,
Щоб поміж нами взаємність була,
Дружба і щирість та слово привітне
Добрість, довіра та щирість завжди.
Все це хай буде, хай пишно розквітне,
Хай лиш ніколи не буде біди.
— Пригадайте вірш про працю, якусь роботу.
Тоді в світі гірко жити,
Як не працювати.
Нема чого їсти, пити
І що одягати.
Навіть схочеться напитись
У спеку водички,
Треба буде нахилитись
До струмка чи річки.
Бо, як кажуть добрі люди,
«Праця всіх годує!
Від роботи сила буде,
А от лінь — марнує».
Щоденні новини.
"В праці, тільки в праці справжнє щастя"
(Ю. Фучик)
Старовинна мудрість говорить, що людина — творець свого щастя. З цим, мабуть, треба погодитись, тому що справжнє щастя — це передусім вміння прекрасно любити життя і людей. Щастя — це горде відчуття своєї вагомості в суспільстві, але, мабуть, чи не найважливіше — це вміння віддавати вся свої сили, своє душевне тепло, полум'я свого серця служінню людям. І саме така самовідданість, народжена високим гуманізмом, і робить людину щасливою. І все ж таки, де криється коріння справжнього щастя? Відповідь може бути одна: в праці.
— А яку роботу любите виконувати ви, діти? Що вас найбільше приваблює?
— Пригадайте, чи було колись вам нудно, не було чим зайнятись? Що ви тоді робили?
— Як ви себе почуваєте, коли нічим зайнятись, куди йдете, де шукаєте розвагу?
Так от, щоб життя було цікавим і повноцінним, треба з самого малку вчитись працювати, привчати себе до порядку і дисципліни, гартувати волю і силу. Бо для будь-якої роботи потрібні воля і сила. І правильно кажуть, що сила без розуму шаліє, а от розум без сили міліє. Тому змалечку дитину привчають до певної роботи, а вже в шкільному віці кожен сам повинен турбуватись про те, щоб братися за роботу, виявляти до всього цікавість і тоді обов’язково ви знайдете для себе найцікавіше заняття, до якого у вас є здібності, а, може, і справжній талант. Звеличити, збагатити людину, зробити її життя справді повноцінним і багатогранним може лише всесильна любов до інших людей. Такі високогуманні погляди і поривання здатна дарувати людині творча праця.
Обговорення матеріалу.
— А тепер пригадайте, чи було таке, що ви колись не доводили справу до завершення?
— Хто з вас уміє виконувати якусь роботу, з тих, які згадувалися тут?
— Що найбільше подобається робити вдома?
Вправа «Крісло автора». Автор бере мікрофон та розповідає казку про працю. Якщо у класі ще хтось згадає казку-мікрофон передається йому.
Вправляння біля куточку природи.
Гра «Відгадай загадку».
Молодцем тебе звати
Якщо дуже любиш …
Праця
Хочеш першим завжди бути,
Ситим і здоровим жити?
Моя порада: ти не лінуйся,
А працюй і …
Працюй
Гей, вставай, лежень,
Не втомився ти анітрохи.
Тебе успіх, удача чекають.
А допоможе тобі …
Праця
Як з мавпи сміливо
Людину можна зробити?
І який з інструментів
Допомагав у прогресі цьому?
Праця
Кому не нудно ніколи?
Робота, праця його бояться.
Він майстер справ, всіма улюблений
Людина …
Працьовитий
Я сиджу на березі
Мальовничого ставка.
Без чого я не зможу
Вийняти рибку зі ставка?
Без праці
І лікарю, і акробатові
Видають за працю …
Зарплату
З якого апарату
Видається нам зарплата?
Банкомат
Коли працював цілий рік,
Буде кругленьким …
Дохід
Половинку від зарплати
Називають як, хлопці?
Аванс
Хлопотун Єгорка
Взявся за прибирання:
В танок по кімнаті пішов,
Озирнувся – чиста підлога!
Віник
Гра « Закінч прислів'я та приказки про працю»
Рухлива гра «Пташки та автомобіль»
Діти біжать гуртом, як пташки, розвівши руки в боки і помахуючи ними, як крилами. Вихователь стоїть збоку і каже:
Пташечки маленькі, дружно полетіли
Всі літали, всі літали, крильцями махали.
Так вони літали, крильцями махали,
На стежинку сіли, зернятка клювали.
На слова «На стежинку сіли» діти присідають і постукують пальчиками (пташки клюють зернята).
Пташки клюють ще деякий час після закінчення слів вихователя. Потім вихователь, тримаючи в руках обруч, або серсо, як кермо автомобіля, біжить у напрямку до «пташок», промовляючи «бі-бі». Діти тікають від автомобіля і біжать в заздалегідь обумовлене місце кімнати – “гніздечко”.
Роль автомобіля можна доручати дитині або кільком дітям.
Згодом можна запропонувати дітям стрибати, просуваючись уперед, зістрибувати з пеньочків або низької колоди не вище 15см.
Підсумок зустрічі. Рефлексія.
Список літератури та використаних джерел:
http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf