Ранкова зустріч: «Світ професій: продавець кіоску «Преса»
Мета: розширити уявлення дітей про роботу продавця в газетному кіоску, про правила поведінки в черзі; підводити дітей до самостійного створення ігрових задумів, - формувати вміння об'єднуватися в грі, розподіляти ролі, виконувати ігрові дії (продавець, покупці, шофер, діяти у відповідності із загальним ігровим задумом. - формувати вміння підбирати предмети і атрибути для гри.
.
Хід ранкової зустрічі:
1.Вітання. Розучування невеличкого віршика (тренування пам яті)
Промінь сонця візьми у долоньку маленьку
Й до грудей своїх ніжно його притули.
Хай любов з добротою цвітуть у серденьку,
А тоді їх до іншого серця пошли.
Подаруй всім тепло свого серця, дитино,
І ніколи не кидай нікого в біді.
Прийде щастя до тебе тоді неодмінно,
Світла доленька буде у тебе тоді.
2. Вправа «Крісло автора». Автор розповідає про «Мій улюблений магазин».
3. Робота зі стіною слів.
Діти опрацьовують невеликий текст, записують на стіні слів нові незрозумілі слова та пояснюють їх значення користуючись тлумачним словником.
Привоз товару Черга в кіоск У чергу встає мама з дитиною. Шофер, Продавець, Продавець, покупці. Мама, Покупці, Продавець Руль, шапка шофера, фартух, азети, журнали, прилавок, сумочки.
Коляска з лялькою, Везе товар, передає його продавцю, Кіоскёр вчиться вести діалог з покупцями.
Покупці вчаться звертатися до продавця. Розплачуються за товар.
4. Рольва гра. Ситуація. Мама качає коляску, займає чергу. «Прийміть товар!».
«Що ви хотіли?», «Візьміть програму на тиждень!».
«Можна, будь ласка, свіжий номер« Вісника »».
«Шановний продавець, а мамі з маленькою дитиною ви будете продавати газети без черги?»
Моделювання ситуацій:
«Сім я»
Папа забув купити газету
«Лікарня»
Хворі нудьгують.
Медпрацівники під час робочої перерви вибігають з лікарні за газетою. Папа, син
Хворі, медпрацівники Халат, диван, кепка
Халати, шапочки Просить сина сходити за газетою
просять родичів принести їм журнали. «Сходи, будь ласка за газетою»
«Принесіть журнал« Ліза »,« В гостях у казки ».
«Можна ми купимо газету без черги?»
4. Щоденні новини.
1) Вчитель звертає увагу дітей на стопку газет, говорить дітям про те, що з газети можна дізнатися багато цікавого, тому люди і купують газети. Кличе дітей в газетний кіоск, в якому можна купити і нові журнали, де друкують рецепти приготування їжі, так як багато мам люблять ділитися новими рецептами.
2) Вчитель домовляється з дітьми, де буде газетний кіоск, і вони ставлять там модуль. У ролі кіоскёра може виступати дитина за бажанням. У ролі шофера хлопчик по лічилці.
3) Шофер бере сумку з газетами і журналами та везе їх в кіоск.
4) Вчитель - перший покупець і своєю поведінкою дає зразок ролі.
5) Вчитель стоїть неподалік, займає вдруге чергу, пояснюючи це тим, що він забув купити розмальовку для дочки, і запрошує інших мам придбати цю недорогу і красиву книжечку.
6) Вчитель підтримує діалог продавця з покупцями, вводячи репліки і даючи поради.
5. Робота в парах.
Вчитель пропонує намалювати листівки, які потім теж продаватимуть в кіоску.
6. Визначення переможців.
Вчитель зазначає який був активний продавець і які ввічливі покупці. Шофер вчасно привіз товар в магазин.
7. Рефлексія.
Дітям пропонується за допомогою кольорових стікерів провести голосування за найкраще виконання ролі.
Список літератури та використаних джерел:
http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf