Ранкова зустріч «Вишитий рушник – символ родинного щастя. Його оберіг»

Про матеріал
Ранкова зустріч «Вишитий рушник – символ родинного щастя. Його оберіг» Знайомимось із рушником як оберегом українського народу, із звичаями і обрядами повязаними з рушником, значенням символів на рушниках, дізнаємося про види рушників, розвиваємо інтерес до історії вишивки, виховуємо повагу до праці майстринь.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч « Вишитий рушник – символ родинного щастя. Його оберіг»

 

 

 

Мета: ознайомитись із рушником як оберегом українського народу, із звичаями і обрядами повязаними з рушником, значенням символів на рушниках, про види рушників, розвивати інтерес до історії вишивки, виховувати повагу до праці майстринь.

 

Хід ранкової зустрічі:

 

Вітання. Колективне вивчення вірша.

 

У світі є культура спілкування.
Народів скільки — стільки є ідей.
Вона включає і слова-звертання,
З якими ти приходиш до людей.
Тому слова повинен говорити,
Які приємність людям принесуть.
Їх через серце маєш пропустити,
Бо криється в словах велика суть.

 

Щоденні новини.  Хліб – сіль на вишитому рушнику – одвічні людські символи. Прийняти рушник, поцілувати хліб – символізує духовну єдність та шану, тих хто виявив її. Цей звичай пройшов через віки і став доброю традицією в наш час.

-          Діти скажіть, а чим на вашу думку раніше прикрашали домівки наші предки?

Ось сьогодні ми з вами поговоримо про рушник. В народі кажуть “Рушник – це дому давній оберіг, споконвіків родину він беріг”, тому це і буде темою нашої виховної години.

Хлібом і сіллю зустрічали дорогих гостей. З вишитим рушником приходили в хату, де наробилася дитина. З рушником матері проводжали своїх синів в далеку дорогу. Рушником перев’язували сватів. Рушник стелять під ноги молодятам які одружуються. Гарно оздобленими рушниками накривають кошики з паскою на Великдень , коли ідуть до церкви.

-          А о ще на вашу думку прикрашали рушником в оселі? {портрети, ікони, образи святих}

 

 

Що вишивали на рушниках?

-          Калину – символ дівочої краси і невмирущого роду.

-          Дуб – символ чоловічої енергії та сили.

-          Мак – захист від усього зла.

-          Виноград – символ створення сімї.

-          Ластівка – символ доброї звістки.

-          Лебідь – символ вірності.

-          Соловей і зозуля – символізує продовження роду.

 

Легенда про рушник

 

Це було дуже давно. В одному селі на Україні дівчата і жінки вирішили показати свою майстерність. Домовилися, що в неділю всі прийдуть на сільський майдан, і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: вишитий рушник, мережива, полотно, скатертину, одяг.

У призначений день всі дівчата і жінки прийшли на майдан. Принесли безліч дивовижних речей. У шанованих дідусів та бабусь, яким суспільство доручило назвати наймайстерніших майстринь, очі розбіглися: так багато було талановитих жінок і дівчат. Дружини і дочки багатіїв принесли вишиті золотом і сріблом шовкові покривала, тонкі мереживні фіранки, на яких були вив'язані дивовижні птахи.

Але переможницею стала дружина бідняка Марина. Вона не принесла ні вишитого рушника, ні мережив, хоча все це прекрасно вміла робити. Вона привела п'ятирічного сина Петруся, а Петрусь приніс жайворонка, якого він сам вирізав з дерева. Доклав Петрусь жайворонка до губ - заспівала, защебетала пташка, як жива. Всі стояли на площі, не ворухнувшись, всіх зачарувала пісня, і раптом у блакитному неба заспівав справжній, живий жайворонок, залучений співом з землі.

"Той, хто творить розумного і доброго чоловіка, - найвправніший майстер", - таким було рішення старійшин".

 

Крісло автора. Автор згадує та розповідає казку, у якій згадуються країнські вишиті рушники.

 

Вправляння біля куточка природи.

 

Гра «До ляльок у гості»

 

Діти сидять на стільцях, розставлених уздовж однієї зі стін кімнати. Вихователь повідомляє дітям, що вони підуть зараз в гості до ляльок.  Вона запитує дітей:

Де живуть наші ляльки?

Діти вказують на ігровий куточок.

Ходімо, діти, пограємось, тільки нікуди не заходитимо по дорозі, підемо прямо до ляльок.

Діти встають зі стільчиків і повільно, разом з вихователем ідуть провідати ляльок. Вони вітаються з ними, розмовляють. Дорослий каже:

Уже пізно, час додому.

Діти повертаються, ідуть і сідають на стільчики.

Вказівки до проведення: кілька ляльок перед початком гри потрібно розмістити й іншому місці кімнати. При повторенні гри діти їх проведуть.

 

Підсумок зустрічі. Рефлексія

 

Список літератури та використаних джерел:

 

  1. Привітання в НУШ https://lit.ukrtvory.ru/virshovani-privitannya/
  2. Ігри для учнів початкової школи https://vberz-osvita.gov.ua/news/14-54-22-02-10-2019/
  3. Методичні рекомендації

http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf

http://21.sadok.zt.ua/planuvannya-rankovyh-zustrichej-u-zdo-praczyuyemo-po-novomu-metodychni-rekomendacziyi-dlya-vyhovateliv-ta-batkiv/

 

docx
Додано
1 жовтня 2021
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку