Ранкова зустріч «Вмілі рученятка: аплікації з осіннього листя»
Мета: узагальнити знання учнів про осінь, її особливості, вчити вдивлятися в навколишній світ, більше спілкуватися з природою,бережно ставитися до неї; вчити аналізувати картину, музичний твір; розкрити походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.
1. Вітання. Вступна бесіда
Учитель читає вірш Наталі Забіли «Осіннє листя».
ОСІННЄ ЛИСТЯ
Настала осінь. Холодом Повіяло навкруг.
Все більш береться золотом Зелений ліс та луг.
І піснею приваблені, Листочки на дубках,
На вишеньках, на яблунях Шепочуться в садках.
Від вітру коливаються Пожовклі дерева,
А листя з них зривається І пісеньку співа:
Хвилюються, шепочуться: — Ой, як же нудно тут!
І нам давно вже хочеться Звільнитися від пут.
— Веселі танцюристи ми, Кружляєм в висоті,— Листки, листочки, листики, Червоні й золоті!
Невже ніхто із прив’язі Не схоче нас зірвать?
Не винесе, не вивезе,
Не пустить танцювать?!
Зриваємось ми зграями— Та ви ж іще в зеленому,—
З топольок та беріз,їм каже вітерець,—
Злітаємо, кружляємоА в одязі буденному
І падаємо вниз.Не можна йти в танець.
Та вітром знов піднесеніЯк вдягнете убрання те,
Мчимо з височини.Червоне й золоте,—
Нам радісно! Нам весело!Легкі та вільні станете
Нам любо восени!І теж полетите!
2. Щоденні новини. Дидактична гра «З якого я дерева?»
Учитель читає визначення одного з дерев. Після того, як воно названо, учитель пропонує знайти листик цього дерева серед листя в букеті та на ілюстраціях. На дошці ілюстрації із зображенням дерев.
• Свою назву це дерево отримало за кольором кори, у перекладі з латинської воно означає «світлий, ясний, білий». Здогадалися, що це за дерево? Так, це береза.
— Знайдіть листочок берези в осінньому букетІ.
• У перекладі з латинської мови назва цього дерева означає «красень». Але дерево це не тільки красиве, але й могутнє, тому в нас його називають богатирем. Що ж це за дерево-богатир? (Це дуб.)
— Як виглядають його листя? Знайдіть їх у букетІ.
3. Робота в групах. Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
— Я пропоную вам, діти, сьогодні на уроці створити власне Царство Нептуна.
— Згадаймо, з чого починаємо роботу?
— Що будемо робити потім?
— Чим завершимо виконання аплікації?
4. Вправа «Крісло автора»
Автор розповідає про осінь, зміни в природі, які відбуваються із настанням осені.
5. Підсумкова бесіда.