Матеріал розробки допоможе вчителеві ознайомити учнів із значенням слова «Батьківщина», формувати поняття розуміти споріднені слова (батьки і Батьківщина) ; розвивати зв'язне мовлення дитини; розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю черезвиготовленнямоделі птаха; виховувати шанобливе ставлення до української історії;
Ранкова зустріч «Я і Моя Батьківщина»
(Шостий тематичний тиждень НУШ «Я і Моя Батьківщина)
Мета: ознайомлення із значенням слова «Батьківщина», формувати поняття розуміти споріднені слова (батьки і Батьківщина) ; розвивати зв’язне мовлення дитини; розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю через виготовлення моделі птаха; виховувати шанобливе ставлення до української історії;
(Звучить фоном пісня у виконанні
Тіни Кароль «Моє ім’я Батківщина»)
Вчитель: Доброго ранку діти! Я хочу розпочати нашу зустріч словами з вірша українського письменника Василя Симоненка, який має назву «Лебеді материнства »:
Все на світі можна вибирати сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину!
Як ви розумієте слово «Батьківщина»?
( Діти формують відповіді.)
Вчитель:
Батьківщина - це місто, де ти народився, країна , в якій живеш ти і твої батьки. Давайте побудуємо сьогодні привітання – висловлювання, в якому ви розкажете, що для кожного з вас означає слово «Батьківщина»
Наприклад: Для мене Батьківщина – це моя родина, моє улюблене місто, моя вулиця, друзі.
(Діти по черзі формують привітання)
Вчитель:
Діти, зверніть увагу, на слова, які написані на дошці.
(Друкованими буквами написані слова «Батьківщина» і «батьки»)
Що спільного в цих слова?
(Діти формують відповіді)
Вчитель:
Дякую! Поняття батьківщина позначає країну предків (батьків). Батьки – це рідні людини, єдині у світі, які нас захищають, виховують, піклуються про нас, люблять нас. Отже, Батьківщина – це ціла країна, яка захищає нас, опікується нами і для кожного з нас вона єдина.
Сьогодні я приготувала для вас «рухливий» віршик, давайте разом його покажемо! (діти стають в коло):
Лелеко! Лелеко!(крилаті помахи рук)
Полети далеко! (прикладають ребро долоньки до брів, вдивляються вліво вправо)
До батьківської хати, (руки над головою з’єднують «дахом»)
До мами, (імітують одягання хустки)
До тата, ( малюють вказівними пальцями вуса)
В рідну Батьківщину ( складають долоньки в «серце»)
Понеси дитину! (імітують колисання немовляти)
О.В.Морозова
Вчитель:
Під час виконання вірша, ми промовляли слово «лелека». Як виглядає цей птах? Можливо, ви бачили його або читали про нього?
(Діти формують відповіді)
Так, діти! (демонстрація фото, малюнків з лелекою) Це великий білий птах, який будує свої гнізда на дахах будинків. Він оселяється в тій місцевості, де є необхідне природниче середовище для його життя. Тому лелека оселяється в сільській місцевості і у великому місті він навряд чи з’являється. А ще люди вірять, що цей білий птах приносить щастя, добробут та злагоду в родину.
Подивіться! Який чудовий лелека прилетів на нашого класу!
(Вчитель показує паперового лелеку, імітує його політ та інші можливі рухи.)
Вчитель:
Чи хотіли б ви, щоб такий білий птах оселився у вашій родині?(Так). Давайте спробуємо виготовити паперового лелеку власноруч.
Схема виготовлення лелеки
1.
2.
3.
3.
4.
66
5.
6.
Вчитель: Чудовий білий лелека, діти, може стати гарним подарунком – привітанням нашим захисникам, які охороняють мир і спокій Батьківщини. Лелека нагадає їм батьківську хату, мамину пісню, затишок сімейного кола!