Ранкові зустрічі для учнів початкової школи

Про матеріал
Розкрити цінність тварин для людини; розвивати інтерес до пізнання тварин найближчого оточення; встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання.
Перегляд файлу

                            Відділ освіти Бахмутської міської ради 

 

 

 

 

 

                             Ранкові   зустрічі

 

                                                    Розроблені  

                                                                               вчителем ЗОШ І-ІІ Іст. №10 

спеціалістом першої категорії 

                                                                                 Котляр Л.М.

 

 

 

 

 

image 

 

 

 

 

 

 

                          

 

 

                                                  Бахмут 2021

Зустріч 1

Тема. Тварини і людина: що, дають тварини людям.

Мета. Розкрити цінність тварин для людини; розвивати інтерес до пізнання тварин найближчого оточення; встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання.

Обладнання. Ілюстративний матеріал “Свійські тварини”; предметні малюнки тварин, луки, лісу; динамічна таблиця до гри “Мисливець і пастух”.

Хід зустрічі:

1.Привітання. Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання. 

Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)

Доброго ранку Землі! (руки опускають додолу, вклоняються)  Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному) 

Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди) 

Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).

2.Робота за календарем: число, день тижня, місяць, рік (діти відмічають у куточку природи погоду), опис погоди, дивинки.

3.Бесіда про тварин. Відповіді на запитання. - Які свійські тварини є у вашої бабусі в селі.

-   Що вони їдять? Які в них клички?

-   Які тварини є у вас вдома?

-   Які у них клички? Опишіть свою улюблену тварину. 

-Як ви за нею  доглядаєте? Чи є у вас фотографії своїх улюбленців?

                         Гра “Чия кличка”.

 Учитель називає клички тварин, а учні говорять, кому вони належать.

                         Гра “Що дають нам ці тварини”.

Учитель показує малюнки тварин: кролика, індика, гуски, качки, півня. Учні називають, що вони дають людині.

3.Гра “Мисливець і пастух”.

Учитель пропонує дітям обрати серед них пастуха і мисливця. Пояснює, що праворуч на дошці — уявні луки, де пасуться свійські тварини; ліворуч — уявний ліс, у якому водяться дикі звірі. За командою учителя “Шукайте!” пастух і мисливець відбирають малюнки із зображенням тварин: пастух — свійських, мисливець — диких і розміщують  їх на дошці. Той, хто помиляється, — поганий пастух чи мисливець, його замінюють іншим.

 

Зустріч 2 Тема.Тварини і людина. Походження тварин

Мета. Поширити знання учнів про походження тварин; їх цінність для людини; виховувати дбайливе ставлення до природи;встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання.

Обладнання. Ілюстративний матеріал “Свійські тварини”; предметні малюнки тварин, луки, лісу; відео «Голоси тварин» Хід зустрічі:

1.Привітання. Діти, сидячи або стоячи, утворюють коло. Кожен по черзі говорить одну фразу, яка починається так:

 Привітайте мене плеском у долоні ті, хто, наприклад:

   цього літа був на морі;

   має карі очі;

   вміє добре плавати; 

   швидко бігає; 

   вміє лазити по деревах; 

   у кого зараз гарний настрій і т. д. 

2.Робота за календарем: число, день тижня, місяць, рік (діти відмічають у куточку природи погоду), опис погоди, дивинки.

3. Бесіда про тварин.

-Яких тварин ви бачили в селі?

-Хто за ними доглядає?

-Навіщо людина вирощує цих тварин?

Тварини- це цінні й необхідні продукти харчування: м'ясо, молоко, яйця, мед. Тварини-  це вовна та шовк для виробництва тканин. Хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття.

Тварини- це помічники людини у важкій роботі(коні, осли, верблюди, воли) Тварини- це ліки. якими лікують різні хвороби: мед, зміїна і бджолина отрута, борсучий жир.

                                     Відгадування загадок.

-Відгадайте загадки. До слів-відгадок доберіть клички.      3 господарем дружить, сторожем служить.

Гавкає, не вгаває — чужих не пускає. (Собака)

        Голодна — мукає, сита — жує, дітям молоко дає. (Корова)

        В нашій хаті є музика: в нього скрипочки нема, та муркоче, як захоче випить блюдце молока. (Кіт)

        І возити, і тягати, на собі людей катати день у день йому не лінь.

Помічник в хазяйстві — ... (кінь)

Гра «Відгадай голос тварини»(за відео)

Походження свійських тварин

         Собака-вовк, свиня-кабан, корова-тур, голуб-сизий голуб, кінь-дикий кінь гуска-дика сіра гуска.

          Предки індиків живуть у США, до нас вони завезені з цієї країни. У домашніх гусей крила слабші, а м’язи сильніші, бо їм не потрібнл робити переліт.

          Качки і гуси не бояться морозів. Вони витримують температуру -110*С

Гра «Каченята» (на річці влітку)

Раз, два — усі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П’ять, шість — на воді 

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім — що є сили

Всі до берега поплили, Дев’ять, десять — розгорнулись, Обсушились, потягнулись.

Це треба знати всім

 

Зустріч 3 Тема. Дикі тварини, підготовка до зими

Мета: розшитири знання учнів про диких тварин; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний  і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з навколишнім світом.

Обладнання : таблиця «Звірі готуються до зими», предметні малюнки тварин  Хід:

1.   Привітання. 

Окремі члени групи можуть відрекомендовуватися в особливий або жартівливий спосіб. Наприклад, попросіть учнів додавати до привітання прикметники для опису себе (“Доброго ранку, я розумний Миколка”). Для учнів початкової школи буде своєрідною фонетичною вправою, коли необхідно вживати прикметники, що починаються з того ж звуку, що і їхнє ім’я (“Доброго ранку, я смілива Софійка”).

2.   Робота з календарем: число, день тижня, місяць, рік (діти відмічають у куточку природи погоду), опис погоди, дивинки

3.Читання та обговорення вірша

-То ж на зустріч до нас поспішає БІЛОЧКА. 

Послухайте вірш Л.Костенко « Білочка восени»(читає учениця)

 

На гіллячках, на тоненьких,

Поки день ще не погас ,

Сироїжки та опеньки Білка сушить про запас. Так нашпилює охайно,

Так їх тулить на сосні І міркує: а нехай-но Ще побудуть тут мені!

Поки дні іще хороші,

Поки є іще тепло,

А як випадуть пороші, Заберу їх у дупло. Буде холодно на дворі

Сніг посиплеться з дубів, Буде в мене у коморі Ціла в’язочка грибів!

Але білочці не спиться.

Дятел стукає : тук-тук! Щоб не вкрала їх лисиця Або хитрий бурундук.

 

   Про що розповідається у вірші? Що робить білка?

   Про яких ще тварин згадано у вірші?

   Як одним словом назвати білку, лисицю,бурундука?(Звірі) – За якими ознаками їх можна відрізнити від інших тварин?

   А як готуються звірі до зими?

 

4. «Крісло автора»

 

Деякі тварини роблять запаси корму. У гризунів, які живляться зерном, знаходили в норах до 6 кг зерна. Багато мишовидних гризунів можна знайти у сховищах ласки. Бобри роблять під водою запаси гілок, у заможної бобрової родини може бути їх запасено до п’ятдесяти кубометрів.

Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілограмів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять, особливо коли не вистачає їжі для підтримання нормальної життєдіяльності.

У норах жовтогорлих мишей знаходили до восьми кілограмів насіння, а одного разу навіть 47 кілограмів

 

5.Гра "Будинок вітрів". – Уявіть, що кожен з вас є вітром. Вітер здатен рухатися з будьякою швидкістю, залітати туди, куди йому заманеться, а ще він полюбляє танцювати під музику і шуміти. 

Ведучий вмикає один за одним кілька різних за характером музичних творів, і діти зі стрічками в руках або без них роблять на місці різні рухи, перевтілившись у вітер. 

 

6. Вправа «Посмішка по колу».

Всі беруться за руки і «передають» посмішку по колу: кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч чи ліворуч і, побажавши щось хороше та приємне, посміхається йому. При цьому можна образно «взяти посмішку» в долоні і обережно передавати її по колу, з рук в руки. 

 

Зустріч 4

Тема. Дикі тварини, охорона тварин.

Мета:  ознайомити учнів з тваринами, які охороняються; формувати уявлення про вшанування тварин людиною; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний  і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з навколишнім світом.

Обладнання : ілюстрації тварин,

 

Хід ранкової зустрічі:

1. Привітання

Промінчик осінній заглянув у клас І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм  долоньки свої І радо всміхнемось –  Я – вам, ви – мені.

Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і приносите до класу радість. То ж давайте її примножимо, привітавшись один з одним подарунками.

 

Діти:

Я хочу подарувати тобі щастя!

Прийми від мене у подарунок хороший настрій!

Мій подарунок для тебе – кольорова веселка у небі!

Я хочу подарувати тобі натхнення!

Усі весняні квіти – це мій подарунок для тебе!

Я дарую тобі міцне здоров’я!

Я хочу подарувати тобі красу!

Прийми в подарунок від мене посмішку!

Прийми в подарунок від мене повагу!

Я дарую тобі щиру ласку!

Я хочу подарувати тобі чарівну казку!

Я дарую тобі радість велику!

Прийми в подарунок від мене щедрість!

2.  Заповнення ранкових повідомлень:

Визначення дати:           а/ число місяця:

- Відгадайте віршовані загадки, додайте першу відповідь до другої і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число. Загадка 1.

         

На лугу пасуться гуси, Їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду.

Троє вже ввійшли у воду. Ми попросимо дітей Полічити всіх гусей.

                                 (7+3=10)

Загадка 2.

Дві машини мав Петро, П’ять приніс йому Дмитро, Діти разом стали грати

І машинки рахувати. Підкажіть, будь ласка, їм Скільки всіх машинок?

                                  (2+5=7)

- До десяти додати сім дорівнює 17. Сьогодні – 17 число. * Назвіть число, яке передує числу 17 (16).)  * Назвіть наступне після 17 число (18).

        б/ назва місяця:

Яка зараз пора року? (Осінь.)

Назвіть осінні місяці (Вересень, жовтень, листопад).

Чому місяць листопад має таку назву?

3.Презентація «Охорона тварин» (відео). Бесіда про охорону тварин 4 Динамічна пауза.

(рухливі вправи на мотив вірша «А я у гай ходила…»)

5. Особа дня: - Сьогодні незвичайний день. Сьогодні день народження Ігора Наливкіна.      а) колективне привітання;

     б) «кошик побажань»;

     в) виконання пісні «День народження». 6. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …».

Вчитель:- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).

                       image                           image                  image

 

 

 

Зустріч 5

Тема. Дикі тварини, охорона тварин.

Мета:  ознайомити учнів з тваринами, які охороняються; формувати уявлення про вшанування тварин людиною; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний  і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з навколишнім світом.

Обладнання: таблиця «Сторінками Червоної книги», сюжетні малюнки

«Правила поведінки в лісі»

2.Слухання вірша А. Камінчука “Будь природі другом”.

Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.

Не зривай ромашку, не топчи травичку.

В зелені діброва, в китицях калина.

Глянь, яка чудова наша Україна!

Журавлі над лугом линуть рівним клином.

Будь природі другом, будь природі сином.

Знай-бо, — це не мода, це життя потреба.

Нас віта природа чистим синім небом.

— До чого нас закликає автор вірша? Що значить бути природі другом’ 3.Бесіда з елементами розповіді про правила поведінки в природі.

-Треба вміти правильно поводитися в лісі. Скажіть:

-Чи можна в лісі оберемками рвати квіти?

-Псувати на деревах кору?

- Здіймати гамір?

-Кривдити лісових мешканців?

-Руйнувати мурашники?

4.Робота в групах: скласти за сюжетними малюнками правила поведінки в лісі.

5«Крісло автора»

                                  Червона книга — це список рідкісних видів організмів і таких, що і перебувають під загрозою зникнення. “Червону книгу” України видано в 1980 році. Рослини і тварини, занесені у цю книгу, охороняються законом. До кожної статті подано ілюстрацію (малюнок чи фотокартку). 1 Сторінки цієї книги різнокольорові. Кожен колір щось символізує:  чорний — це безнадія,  червоний — небезпека,  оранжевий — наближення небезпеки,  жовтий — увага, можлива небезпека,  білий — невідомість, сірий — туманне уявлення,  зелений — надія на повне відновлення.

 

6.Обговорення ситуації.

                        Андрій і Олег побачили в лісі під кущем маленьке пташеня, яке випало І з гнізда. Олег сказав:

-Давай заберемо його із собою і виростимо.

Андрій заперечив:

-Ні, давай залишимо. Батьки пташеняти врятують його.

                          - Діти, допоможіть хлопцям у цій суперечці.

7. Підсумок.             Гра «Пальчики».

                           Уявіть собі, що ваш кулачок - це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитися.

-У мене зараз гарний і піднесений настрій.

-Сьогодні я закріпив та ще більше поглибив свої знання про тварин.

-Я хотів би ще більше дізнатися про тварин.

-Мені сподобалося грати в різні пізнавальні ігри разом зі своїми однокласниками.

-Вдома я поділюся враженнями про набуті знання з батьками.

                      У кого розкрилася долонька – квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.

 

 

pdf
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку