Відділ освіти Бахмутської міської ради
Розроблені
вчителем ЗОШ І-ІІ Іст. №10
спеціалістом першої категорії
Котляр Л.М.
Бахмут 2021
Тема. Тварини і людина: що, дають тварини людям.
Мета. Розкрити цінність тварин для людини; розвивати інтерес до пізнання тварин найближчого оточення; встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання.
Обладнання. Ілюстративний матеріал “Свійські тварини”; предметні малюнки тварин, луки, лісу; динамічна таблиця до гри “Мисливець і пастух”.
Хід зустрічі:
1.Привітання. Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)
Доброго ранку Землі! (руки опускають додолу, вклоняються) Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному)
Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)
Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).
2.Робота за календарем: число, день тижня, місяць, рік (діти відмічають у куточку природи погоду), опис погоди, дивинки.
3.Бесіда про тварин. Відповіді на запитання. - Які свійські тварини є у вашої бабусі в селі.
- Що вони їдять? Які в них клички?
- Які тварини є у вас вдома?
- Які у них клички? Опишіть свою улюблену тварину.
-Як ви за нею доглядаєте? Чи є у вас фотографії своїх улюбленців?
Гра “Чия кличка”.
Учитель називає клички тварин, а учні говорять, кому вони належать.
Гра “Що дають нам ці тварини”.
Учитель показує малюнки тварин: кролика, індика, гуски, качки, півня. Учні називають, що вони дають людині.
3.Гра “Мисливець і пастух”.
Учитель пропонує дітям обрати серед них пастуха і мисливця. Пояснює, що праворуч на дошці — уявні луки, де пасуться свійські тварини; ліворуч — уявний ліс, у якому водяться дикі звірі. За командою учителя “Шукайте!” пастух і мисливець відбирають малюнки із зображенням тварин: пастух — свійських, мисливець — диких і розміщують їх на дошці. Той, хто помиляється, — поганий пастух чи мисливець, його замінюють іншим.
Мета. Поширити знання учнів про походження тварин; їх цінність для людини; виховувати дбайливе ставлення до природи;встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання.
Обладнання. Ілюстративний матеріал “Свійські тварини”; предметні малюнки тварин, луки, лісу; відео «Голоси тварин» Хід зустрічі:
1.Привітання. Діти, сидячи або стоячи, утворюють коло. Кожен по черзі говорить одну фразу, яка починається так:
Привітайте мене плеском у долоні ті, хто, наприклад:
– цього літа був на морі;
– має карі очі;
– вміє добре плавати;
– швидко бігає;
– вміє лазити по деревах;
– у кого зараз гарний настрій і т. д.
2.Робота за календарем: число, день тижня, місяць, рік (діти відмічають у куточку природи погоду), опис погоди, дивинки.
3. Бесіда про тварин.
-Яких тварин ви бачили в селі?
-Хто за ними доглядає?
-Навіщо людина вирощує цих тварин?
Тварини- це цінні й необхідні продукти харчування: м'ясо, молоко, яйця, мед. Тварини- це вовна та шовк для виробництва тканин. Хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття.
Тварини- це помічники людини у важкій роботі(коні, осли, верблюди, воли) Тварини- це ліки. якими лікують різні хвороби: мед, зміїна і бджолина отрута, борсучий жир.
Відгадування загадок.
-Відгадайте загадки. До слів-відгадок доберіть клички. — 3 господарем дружить, сторожем служить.
Гавкає, не вгаває — чужих не пускає. (Собака)
— Голодна — мукає, сита — жує, дітям молоко дає. (Корова)
— В нашій хаті є музика: в нього скрипочки нема, та муркоче, як захоче випить блюдце молока. (Кіт)
— І возити, і тягати, на собі людей катати день у день йому не лінь.
Помічник в хазяйстві — ... (кінь)
Гра «Відгадай голос тварини»(за відео)
Походження свійських тварин
Собака-вовк, свиня-кабан, корова-тур, голуб-сизий голуб, кінь-дикий кінь гуска-дика сіра гуска.
Предки індиків живуть у США, до нас вони завезені з цієї країни. У домашніх гусей крила слабші, а м’язи сильніші, бо їм не потрібнл робити переліт.
Качки і гуси не бояться морозів. Вони витримують температуру -110*С
Гра «Каченята» (на річці влітку)
Раз, два — усі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили, Дев’ять, десять — розгорнулись, Обсушились, потягнулись.
Це треба знати всім
Мета: розшитири знання учнів про диких тварин; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з навколишнім світом.
Обладнання : таблиця «Звірі готуються до зими», предметні малюнки тварин Хід:
1. Привітання.
Окремі члени групи можуть відрекомендовуватися в особливий або жартівливий спосіб. Наприклад, попросіть учнів додавати до привітання прикметники для опису себе (“Доброго ранку, я розумний Миколка”). Для учнів початкової школи буде своєрідною фонетичною вправою, коли необхідно вживати прикметники, що починаються з того ж звуку, що і їхнє ім’я (“Доброго ранку, я смілива Софійка”).
2. Робота з календарем: число, день тижня, місяць, рік (діти відмічають у куточку природи погоду), опис погоди, дивинки
3.Читання та обговорення вірша
-То ж на зустріч до нас поспішає БІЛОЧКА.
Послухайте вірш Л.Костенко « Білочка восени»(читає учениця)
На гіллячках, на тоненьких,
Поки день ще не погас ,
Сироїжки та опеньки Білка сушить про запас. Так нашпилює охайно,
Так їх тулить на сосні І міркує: а нехай-но Ще побудуть тут мені!
Поки дні іще хороші,
Поки є іще тепло,
А як випадуть пороші, Заберу їх у дупло. Буде холодно на дворі
Сніг посиплеться з дубів, Буде в мене у коморі Ціла в’язочка грибів!
Але білочці не спиться.
Дятел стукає : тук-тук! Щоб не вкрала їх лисиця Або хитрий бурундук.
– Про що розповідається у вірші? Що робить білка?
– Про яких ще тварин згадано у вірші?
– Як одним словом назвати білку, лисицю,бурундука?(Звірі) – За якими ознаками їх можна відрізнити від інших тварин?
– А як готуються звірі до зими?
4. «Крісло автора»
Деякі тварини роблять запаси корму. У гризунів, які живляться зерном, знаходили в норах до 6 кг зерна. Багато мишовидних гризунів можна знайти у сховищах ласки. Бобри роблять під водою запаси гілок, у заможної бобрової родини може бути їх запасено до п’ятдесяти кубометрів.
Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілограмів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять, особливо коли не вистачає їжі для підтримання нормальної життєдіяльності.
У норах жовтогорлих мишей знаходили до восьми кілограмів насіння, а одного разу навіть 47 кілограмів
5.Гра "Будинок вітрів". – Уявіть, що кожен з вас є вітром. Вітер здатен рухатися з будьякою швидкістю, залітати туди, куди йому заманеться, а ще він полюбляє танцювати під музику і шуміти.
Ведучий вмикає один за одним кілька різних за характером музичних творів, і діти зі стрічками в руках або без них роблять на місці різні рухи, перевтілившись у вітер.
6. Вправа «Посмішка по колу».
Всі беруться за руки і «передають» посмішку по колу: кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч чи ліворуч і, побажавши щось хороше та приємне, посміхається йому. При цьому можна образно «взяти посмішку» в долоні і обережно передавати її по колу, з рук в руки.
Тема. Дикі тварини, охорона тварин.
Мета: ознайомити учнів з тваринами, які охороняються; формувати уявлення про вшанування тварин людиною; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з навколишнім світом.
Обладнання : ілюстрації тварин,
Хід ранкової зустрічі:
1. Привітання
Промінчик осінній заглянув у клас І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої І радо всміхнемось – Я – вам, ви – мені.
Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і приносите до класу радість. То ж давайте її примножимо, привітавшись один з одним подарунками.
Діти:
Я хочу подарувати тобі щастя!
Прийми від мене у подарунок хороший настрій!
Мій подарунок для тебе – кольорова веселка у небі!
Я хочу подарувати тобі натхнення!
Усі весняні квіти – це мій подарунок для тебе!
Я дарую тобі міцне здоров’я!
Я хочу подарувати тобі красу!
Прийми в подарунок від мене посмішку!
Прийми в подарунок від мене повагу!
Я дарую тобі щиру ласку!
Я хочу подарувати тобі чарівну казку!
Я дарую тобі радість велику!
Прийми в подарунок від мене щедрість!
2. Заповнення ранкових повідомлень:
Визначення дати: а/ число місяця:
- Відгадайте віршовані загадки, додайте першу відповідь до другої і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число. Загадка 1.
На лугу пасуться гуси, Їх пасе мала Маруся.
Сім гусей ще біля броду.
Троє вже ввійшли у воду. Ми попросимо дітей Полічити всіх гусей.
(7+3=10)
Загадка 2.
Дві машини мав Петро, П’ять приніс йому Дмитро, Діти разом стали грати
І машинки рахувати. Підкажіть, будь ласка, їм Скільки всіх машинок?
(2+5=7)
- До десяти додати сім дорівнює 17. Сьогодні – 17 число. * Назвіть число, яке передує числу 17 (16).) * Назвіть наступне після 17 число (18).
б/ назва місяця:
Яка зараз пора року? (Осінь.)
Назвіть осінні місяці (Вересень, жовтень, листопад).
Чому місяць листопад має таку назву?
3.Презентація «Охорона тварин» (відео). Бесіда про охорону тварин 4 Динамічна пауза.
(рухливі вправи на мотив вірша «А я у гай ходила…»)
5. Особа дня: - Сьогодні незвичайний день. Сьогодні день народження Ігора Наливкіна. а) колективне привітання;
б) «кошик побажань»;
в) виконання пісні «День народження». 6. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …».
Вчитель:- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).
Тема. Дикі тварини, охорона тварин.
Мета: ознайомити учнів з тваринами, які охороняються; формувати уявлення про вшанування тварин людиною; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з навколишнім світом.
Обладнання: таблиця «Сторінками Червоної книги», сюжетні малюнки
«Правила поведінки в лісі»
2.Слухання вірша А. Камінчука “Будь природі другом”.
Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.
Не зривай ромашку, не топчи травичку.
В зелені діброва, в китицях калина.
Глянь, яка чудова наша Україна!
Журавлі над лугом линуть рівним клином.
Будь природі другом, будь природі сином.
Знай-бо, — це не мода, це життя потреба.
Нас віта природа чистим синім небом.
— До чого нас закликає автор вірша? Що значить бути природі другом’ 3.Бесіда з елементами розповіді про правила поведінки в природі.
-Треба вміти правильно поводитися в лісі. Скажіть:
-Чи можна в лісі оберемками рвати квіти?
-Псувати на деревах кору?
- Здіймати гамір?
-Кривдити лісових мешканців?
-Руйнувати мурашники?
4.Робота в групах: скласти за сюжетними малюнками правила поведінки в лісі.
5«Крісло автора»
Червона книга — це список рідкісних видів організмів і таких, що і перебувають під загрозою зникнення. “Червону книгу” України видано в 1980 році. Рослини і тварини, занесені у цю книгу, охороняються законом. До кожної статті подано ілюстрацію (малюнок чи фотокартку). 1 Сторінки цієї книги різнокольорові. Кожен колір щось символізує: чорний — це безнадія, червоний — небезпека, оранжевий — наближення небезпеки, жовтий — увага, можлива небезпека, білий — невідомість, сірий — туманне уявлення, зелений — надія на повне відновлення.
6.Обговорення ситуації.
Андрій і Олег побачили в лісі під кущем маленьке пташеня, яке випало І з гнізда. Олег сказав:
-Давай заберемо його із собою і виростимо.
Андрій заперечив:
-Ні, давай залишимо. Батьки пташеняти врятують його.
- Діти, допоможіть хлопцям у цій суперечці.
7. Підсумок. Гра «Пальчики».
Уявіть собі, що ваш кулачок - це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитися.
-У мене зараз гарний і піднесений настрій.
-Сьогодні я закріпив та ще більше поглибив свої знання про тварин.
-Я хотів би ще більше дізнатися про тварин.
-Мені сподобалося грати в різні пізнавальні ігри разом зі своїми однокласниками.
-Вдома я поділюся враженнями про набуті знання з батьками.
У кого розкрилася долонька – квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.