Ранкові зустрічі .Тема:"ОСІНЬ"

Про матеріал
Матеріал можна використовувати під час проведення ранкових зустрічей, на уроках Я досліджую світ. Тематика "ОСІНЬ"
Перегляд файлу

 

 

 

                          

                                Ранкові зустрічі

 Тиждень «Нині осінь нас чарує,
                     Неповторна, чарівна,
                     Різні барви нам дарує
                     І дивує нас вона»

 

                  C:\Users\Бодя\Desktop\Без названия.jpg                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Бодя\Desktop\Без названия (1).jpg                                        

                          «Осінні фарби»

 

І. Привітання

Добрий день, добрий день!                                                                                                                               Зустрічай осінній день!                                                                                       Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.                                                                                                  Змішувала, чаклувала,                                                                                       Потім все розфарбувала.                           (Учні показують усі дії)                                                         Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим!  

 

ІІ. Обмін інформацією

Гра «А я тебе знаю!» (Учні кидають м’ячик один одному і кажуть: «Я знаю, що ти веселий (розумний, кмітливий, тощо)

     

 

«Кольори осені»

На дошці малюнки осінніх пейзажів

  • Діти, подивіться на малюнки. Як ви гадаєте, яка пора року на них зображена?
  • А давайте зараз спробуємо назвати кольори, які є на малюнках.
  • Які барви принесла нам осінь?

 C:\Users\Бодя\Desktop\images.jpg
 

 

 

Вправа «Асоціативний кущ»

  • З чим у вас асоціюється слово ОСІНЬ? (Учні вибирають ті малюнки, які, на їх думку, підходять до слова ОСІНЬ, розташовують на дошці навколо слова)

 

C:\Users\Бодя\Desktop\images (8).jpg C:\Users\Бодя\Desktop\images (11).jpg C:\Users\Бодя\Desktop\images (9).jpg

                                                                                                                                                                                                                                                                                          

                                                                                                       C:\Users\Бодя\Desktop\images (4).jpg                                                          C:\Users\Бодя\Desktop\images (6).jpg

 C:\Users\Бодя\Desktop\images (1).jpg             C:\Users\Бодя\Desktop\images (12).jpg

 

  • А які три осінні місяці  ви знаєте? 

 

ІІІ. Щоденні новини

Вересень 

У вересня щедра рука.
— Заходьте! — він з двору гука.
І яблука трусить з гілок,
І сипле в портфелі сливок,
Солодкий зрива виноград —
І кожен з нас вересню рад.
Бо щедра, ой щедра рука
У вересня-садівника.

Жовтень

 Співає вітер-бандурист,
Луна мелодія осіння,
З дерев спадає жовтий лист,
Вкрива дерев коріння.
Пливуть лебідками хмарки,
Небес палітра синя,
Акордом хлюпають ставки,
Літає павутиння.

Листопад

          Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.

ІV. Підсумок

Гра «Впіймай ознаки осені»  ( Вчитель називає слова (листопад, сніг, дощ,…) учні плещуть у долоні на ті слова, які відповідають осені)

Гра «Комплімент осені»

  • Осінь дарує нам багато яскравих моментів. А що ми можемо подарувати осені? Давайте подаруємо їй свої компліменти!

( Учні називають слова-ознаки, які характеризують осінь)

 

                                    

                          

 

 

 

                     « Рослини восени»

І. Привітання

Добрий день, добрий день!

З ранцем вересень ступає,

Відкриває двері в клас,

На уроки кличе нас!

ІІ. Обмін інформацією

 Гра «Передай імпульс»

   Учні стоять у колі, взявшись за руки. Легенько стискують руку того, хто стоїть поруч. Дитина, відчувши «імпульс», називає місяць, у якому народилася.

ІІІ. Щоденні новини

Як змінюються рослини восени

  • Діти розглядають ілюстрації на дошці, розповідають, які зміни вони помітили у природі, як змінюються дерева, кущі.

 C:\Users\Бодя\Desktop\images (14).jpg     C:\Users\Бодя\Desktop\images (15).jpg

Загадки

  • У садах, лісах блукає,
    В жовті шати одягає,
    Золотисту стелить постіль – 
    Жде сестрицю білу в гості.
  • Невидимка ходить в гаї,
    Все дерева роздягає.
    Хто вона?
  • Прохолодно. Жовкне листя.
    Горобина у намисті.
    Птах у вирій відлітає.
    В яку пору це буває?

 

C:\Users\Бодя\Desktop\ef64ee6e6227b2d62785d855f04c60fd.png

 

 

ІV. Підсумок

Колективна робота

  • Діти, осінь – дуже чудова пора! Давайте створимо осінній настрій і на нашому малюнку. (Учні «прикрашають» малюнок осінніми листочками)

 

                              «Осінні квіти»

І. Привітання

Добрий день, моя Земля!

Ліс і річка, і поля.

Добре нам разом навчатись,

Кожний ранок посміхатись.

ІІ. Обмін інформацією

   Гра «Чарівний стілець»

  Діти стають в коло. В центрі кола вчитель ставить стілець.

-Діти. Цей чарівний стілець може дарувати гарні якості, а все погане забирати. Але треба подивитися чарівними очима на того, хто сидить на стільці!

  Діти йдуть по колу і співають:

    -  Хто сьогодні наймиліший?

      Хто сьогодні найдобріший?

      Раз, два, три, чотири, п’ять!

      На стілець чарівний сядь!

По черзі діти сідають на чарівний стілець, кожен по колу говорить щось гарне про того, хто сидить на стільці

ІІІ. Щоденні новини

  ( На дошці ілюстрації квітів)

-Діти, вам знайомі ці квіти? Давайте назвемо їх.(Діти називають квіти)

- А які з цих квітів ростуть весною? Літом? Восени?

- Сьогодні ми будемо говорити про осінні квіти.

           Як гарно квіти восени цвітуть!

            Мов зблиснув промінь сонця у тумані!

            Вони краплини радості несуть

            Радіють світлу – бо воно останнє…

                        Хоч бджоли вже до них не прилетять,

                         Й метелики барвисті не побачать,

                        Але вони, мов райдуги горять!

                        За них вночі холодні роси плачуть…

              Як гарно квіти квітнуть восени!

Гра «Озвуч малюнок»

Учень на дошці обирає квітку, називає її, розповідає, якщо щось знає про неї – інші учні і вчитель допомагають.

Айстри - мають надзвичайно різноманітне забарвлення, а самі квітки нагадують зірку.

            C:\Users\Бодя\Desktop\aistri.jpg

Жоржини - здавна додавали в їжу дикі жоржини, а порожні стебла використовували як водостічні труби. Ці квіти вирощували для прикрашання храмів Сонця та обрядів сонцепоклоніння.

            C:\Users\Бодя\Desktop\zhorzhini.jpg

Майори - в Україні майорці вирощуються як однорічну рослину на присадибних ділянках та для букетів. 

            C:\Users\Бодя\Desktop\Без названия (2).jpg

 

Рудбекії - особливо гарно виглядають багаторічні рудбекії, висаджені вздовж парканів.

                    C:\Users\Бодя\Desktop\rudbekiya.jpg

Хризантеми - часто називають королевами осіннього саду, так красиво, рясно і тривало вони цвітуть. Хризантема - один із символів Японії. 

       C:\Users\Бодя\Desktop\images (20).jpg C:\Users\Бодя\Desktop\images (18).jpg

Чорнобривці - один з українських народних символів.

                             C:\Users\Бодя\Desktop\chornobrivci.jpg

 

  

 

IV. Підсумок

    Гра «Так, ні»

Учні по черзі показують квіти. Діти на місцях піднімають червоний кружечок, якщо це осіння квітка, синій – якщо ні.

 

                             «Дари осені»

І. Привітання

Добрий день, добрий час!                                                                                             Знову дзвоник кличе нас.                                                                                                      Всі до праці беремось                                                                                                           І багато навчимось!

ІІ. Обмін інформацією

  • Який сьогодні день? Яке  число? Пора року?

Гра «Жовтий листочок»

 Вчитель підкидає вгору  жовтий листочок. Поки він падає, діти плескають у долоні. Тільки листочок торкнувся килима, діти завмирають. Вчитель торкається кожної дитини, «оживляє» її, кожна дитина говорить, яку з осінніх прикмет вона сьогодні помітила (небо, хмари, дерева, квіти, птахи, тварини, тощо).

ІІІ. Щоденні новини

Вправа «Передбачення»

  • Завітаємо до «Осінньої виставки».
  • Що  ви бачите?
  • Що допомогло зробити такі гарні роботи?  

 

 C:\Users\Бодя\Desktop\Фотки 4-Бкласс\image (3).jpg     C:\Users\Бодя\Desktop\Фотки 4-Бкласс\image (4).jpg                                                                           

C:\Users\Бодя\Desktop\Фото школа\P71110-194634.jpg

  • Наша мова сьогодні піде про дари осені.

             Восени врожай збирають
             На городах і в садках.
             Груші, яблука звисають
             На тонесеньких гілках.

В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.

Гра «Де що росте?»

Учні за малюнками розповідають, які дари нам принесла осінь. Які з них ростуть на грядках, а які на деревах, кущах; у лісі – на городі.

C:\Users\Бодя\Desktop\images (13).jpg      C:\Users\Бодя\Desktop\images (10).jpg

C:\Users\Бодя\Desktop\images (7).jpg         C:\Users\Бодя\Desktop\images (6).jpg


C:\Users\Бодя\Desktop\images (4).jpg        C:\Users\Бодя\Desktop\images (1).jpg

IV. Підсумок

Гра «Чарівна торбинка»

           Учні стають у коло. Вчитель тримає торбинку, проходить по колу (у торбинці різні фрукти, овочі, горіхи, каштани, тощо). Діти пробують і намагаються через торбинку розпізнати, що там. Кожний учень називає один предмет. Коли всі назвали, висипають все з торбинки на килим і перевіряють.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     «Тварини і птахи восени»

І. Привітання

Добрий ранок, добрий світ!

Добрим дітям шле привіт!       (Машуть рукою)

Сонечко всміхається!               (Тягнуть руки вгору)

Вітерець вітається!                   (Хитають руками вгорі, як віти дерев)

Новий день починається!        (Плещуть у долоні)

ІІ. Обмін інформацією

Гра «Хто я?»

             Вчитель по черзі пропонує учню заплющити очі, надягає маску якоїсь тварини, птаха (інші учні мовчать, не підказують).   Стає у коло. Питає у дітей : «Який я?» Діти по колу називають ознакицієї тваринки , птаха. Учень відгадує хто він.

 ІІІ. Щоденні новини

  1. Робота з ілюстрацією «Звірі восени»
  • Опишіть за ілюстрацією поведінку звірів  восени і поясніть залежність її від змін в неживій природі.

      

                        C:\Users\Бодя\Desktop\17-339-1.jpg

— Що вам відомо про підготовку до зими звірів?
— У яких тварин змінюється колір хутра? Для чого?

— Які тварини запасають на зиму їжу? Які тварини посилено живляться восени?

  1. Комахи і птахи восени

— Яких комах ви спостерігали влітку?
— Чи більше стало комах восени?
— Що ви знаєте про підготовку комах до зими?

Температура тіла комах непостійна. Вона змінюється відповідно до змін у природі. З настанням осінніх холодів частина комах забирається в затишні місця і впадає в стан сну. Інші комахи зимують у стадії личинки або лялечки, доросла особина у цих комах найчастіше гине. На опалому листі часом можна знайти зимуючі яйця комах. (Ілюстрації.)

— З життям комах тісно пов’яз ане і життя птахів. Яким чином? Чим живляться птахи?
— Чому і куди відлітають птахи? Які птахи відлітають першими? Як їх називають? (Перелітні птахи — це гуси, качки, журавлі, стрижі, іволги.)
— Як летять перелітні птахи? (Ілюстрації.)
— Чи доводилося вам цього року спостерігати відліт птахів?
— Чому птахи летять не зграєю, а клином або ланцюгом?

Великим птахам важче летіти, ніж дрібним, тому вони шикуються при перельотах у ланцюжок або кут. Птахи по черзі стають попереду всіх, де важче долати опір повітря, як першому лижникові в колоні, що пробиває для всіх лижню. А потім перші переміщаються в самий хвіст зграї для відпочинку (там, за усіма птахами, летіти легше).

— Чому відлітають птахи?

Восени відбуваються зміни і в житті птахів, які не відлітають від нас.

— Як називають цих птахів? (Осілими). Це горобець, галка, голуб, синиці
— Чому вони не відлітають від нас?
—Чим вони живляться взимку?

Ці птахи живляться плодами, що збереглися на рослинах, і насінням, відшукують комах, що сховалися. Деякі з них прилітають ближче до житла людини, де знаходять тепло (на горищах будинків), і їжу.

—Чи треба допомагати цим птахам?
—Як ми можемо їм допомогти?

Для птахів, що залишаються зимувати, вже зараз потрібно збирати корм, виготовляти і розвішувати годівниці (Малюнок годівниці — на дошці.)

IV. Підсумок

Гра «Лелека»

    Діти ходять по колу. Один учень у колі. Учні промовляють:

  • Лелеко, лелеко, довгоногий,

Покажи дорогу додому!

 Учень у колі («лелека») відповідає:

  • Тупай правою ногою,

Тупай лівою ногою,                                  ( Учні повторюють усі рухи)

Знову правою ногою,

Знову лівою ногою,

Покрути ти головою,

Ось тоді й прийдеш додому!

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2023
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку