Урок з інтегрованого курсу Я досліджую світ на тему: Я - пішохід

Про матеріал
Розділ 1. Про мене Тема 2. Я піклуюсь про своє здоров’я Велика ідея: В школі дитині не нав'язуються шляхи становлення, а створюються якомога більше умов для реалізації її можливостей, саморозвитку. Урок № 11-12 Я - пішохід
Перегляд файлу

Розділ 1. Про мене

Тема 2. Я піклуюсь про своє здоров’я

Велика ідея:  В школі дитині не нав'язуються шляхи становлення, а створюються якомога більше умов для реалізації її можливостей, саморозвитку.

Урок № 11-12 Я - пішохід

Очікувані результати:

мовно-літературна освітня галузь

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];

- підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення[2 МОВ 1-1.6-1];

- розповідає про те, що його \ її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загально важливі слова[2 МОВ 1-1.6-4];

- уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) [2 МОВ 1-1.6-4];

математична галузь

- встановлює відносне розміщення об’єктів на площіні та у просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовує математичну мову [2 МАО 4-4.4-1];

- демонструє вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору [2 МАО 4-4.4-2];

- розрізняє геометричні площини та об’ємні фігури за їх істотними ознаками [2 МАО 4-4.5-1];

- знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на малюнках [2 МАО 4-4.5-3];

- наводить приклади предметів у навколишньому світі, які мають форму площинної чи об’ємної форми  [2 МАО 4-4.5-4];

соціальної та здоров’язбережна  галузь

- пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі [2 СЗО 1-3.3-2];

- обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до \ із школи з урахуванням правил дорожнього руху [2 СЗО 1-2.3-1];

- обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком [2 СЗО 1-2.3-2];

- розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху [2 СЗО 1-2.4-3];

громадянська та історична освітня галузь

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших [2 ГІО 2-7.2-4];

- пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [2 ГІО 2-2.-2].

Ресурси

Обладнання і матеріали

Медіаресурси

Цеглинки ЛЕГО з літерами

 Мультфільм «Поради мудрої тітоньки Сови»

https://www.youtube.com/watch?v=OmpdygOOb1k

відео «Дорожні знаки» https://www.youtube.com/watch?v=UCZ_M9sd1Fg

 

Дорожні знаки

 

Плакати з малюнками

 

 

Хід уроку

I. Ранкове коло (діти стоять у колі )

Всі сьогодні вже проснулись. (Вчитель)

Добрий день! (Діти тримаються за руки)

Один одному всміхнулись. (Вчитель)

Добрий день! (Діти всміхаються один одному)

Клас наш радо нас вітає. (Вчитель)

Добрий день! (Діти обіймають один одного)

Настрій гарний кожний має. (вчитель)

Добрий день! (Діти жестами показують настрій)

Стали дружно всі у коло. (Вчитель)

Добрий день! (Діти тримаються за руки)

Нас вітає рідна школа. (Вчитель)

Добрий день! (Діти, плескають у долоні)

 

Діагностична вправа «Я обираю настрій»

- Прислухайтесь до себе. Що ви відчуваєте: радість чи сум, спокій чи тривогу? Чому? Оберіть колір свого настрою? (Жовтий, червоний, зелений)

    (Діти мають поставити свої фішки-причипки на той смайлик, який відповідає кольору  їхньому настрою.)

 

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

 

Вступне слово вчителя. Гра «Збери слова»

- Ми з вами сьогодні зранку добирались до школи. А хто прийшов пішки?

Відповіді учнів: … (піднімають руки)

- Як говорять на людей, що йдуть пішки?

Відповіді учнів: пішоходи

- А хто приїхав маршрутним таксі? Як називаються люди, які їдуть у громадському транспорті?

Відповіді учнів: пасажири

- А кого сьогодні тато привіз на машині? Як назвати людину, яка керує транспортним засобом?

Відповіді учнів: водій

- Зараз ми з вами трішки пограємо з цеглинками ЛЕГО. Ваше завдання у групах (за кольором настрою) скласти з цеглинок, на яких наклеєні букви, слова:

- Як говорять на людей, що йдуть пішки? (Група зелених ПІШОХІД)

- Як називаються люди, які їдуть у громадському транспорті? (Група жовтих ПАСАЖИРИ)

- Як назвати людину, яка керує транспортним засобом? (Група червоних ВОДІЙ)

- Отже пішоходи, пасажири, водії – учасники дорожньо-транспортного руху. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху.

 

ІІІ. Робота над темою уроку

 

1. Працюємо в медіа

- Всі ми рухаємося вулицею. Що робити для того, щоб перейти дорогу? Тітонька  Сова зі своїми учнями нам усе пояснять.

Мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=OmpdygOOb1k

Обговорення

- А чи засвоїли ви урок Тітоньки Сови? Зараз ми це перевіримо.

- Як треба переходити дорогу? (Відповіді учнів)

- Навіщо прислухатись, коли переходиш дорогу? (Відповіді учнів)

- Які автомобілі потрібно пропускати? (Відповіді учнів)

- Який прилад допомагає переходити дорогу? (Відповіді учнів)

- На який колір світлофора потрібно переходити дорогу? (Відповіді учнів)

- Коли світлофор блимає тільки жовтим кольором? Про що він попереджує? (Відповіді учнів)

- Що за острівець є на дорозі? (Відповіді учнів)

 

2. Робота з підручником, с. 10

- Послухайте текст і скажіть, яка це безпечна дорога? (Відповіді учнів)

- Де повинні рухатись пішоходи, а де – автомобілі? (Відповіді учнів)

- Що таке підземний перехід? (Відповіді учнів)

 

3. Попрацюємо з медіа

Перегляд мультфільму «Дорожні знаки»

https://www.youtube.com/watch?v=UCZ_M9sd1Fg

Обговорення 

- На який знак повинен зупинитись автомобіль? (Відповіді дітей)

- Який знак можна побачити біля пішохідного переходу? (Відповіді дітей)

- Де розміщують знак «Обережно, діти»? (Відповіді дітей)

- Який прилад дозволяє або забороняє рух? (Відповіді дітей)

- Що означають кольори світлофора? (Відповіді дітей)

- Які ще знаки ви запам’ятали? (Відповіді дітей)

 

4. Руханка «Вправний пішохід»

- Зараз потрібна ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І, на мою думку, його поведінку не можна назвати безпечною. Аби з ним нічого лихого не сталося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка; як тільки ви почуєте, що він робить щось правильно, плескайте у долоні, а якщо неправильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його.

Історія про шлях до школи 

Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками).

Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані повільно рухалася вантажівка, і Данилко вирішив, що встигне перебігти. (Діти мають відреагувати тупотом ніг).

- Діти, а чому ви попереджаєте Данилка?

Рухаючись далі, Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.

- Чому так відбувалося? (Педагог вислуховує відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару).

Часу до початку уроків залишалось мало, і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу.  (Пауза).

Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг).

 

5. Робота з підручником, с. 10, завдання 1 (робота в парах)

- Роздивись малюнок і розкажи, як ти переходиш вулицю за сигналом світлофора? (обговорення в парі)

- За яким номером телефону можна викликати «Швидку допомогу» у разі дорожньо-транспортної пригоди? (обговорення в парі)

6. Робота в зошиті, с. 11, завдання 3-4

- Наведи доріжки до школи всіх учнів.

- Розфарбуй світлофор.

 - Розкажи правила переходу вулиці. (відповіді дітей)

- Обведи учнів, яким подобається йти до школи.

- Обведи знак, який виставляється на місці, де можна переходити вулицю.

 

ІV. Закріплення вивченого

 

1. Гра «Не плутай сторони»

- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».

Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті, хто не зробив помилок і залишився стояти.

Підсумок гри

Вчитель: Я вважаю, що ви, діти, не просто змагалися, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг, і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом.

Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо. (Світлофор)

Кожен з вас зараз зробить собі на згадку світлофор.

 

2. Гра ‘"Заборонено — дозволено”.

На правильну відповідь  “дозволено” учні показують зелену цеглинку, а на неправильну — “заборонено” червону.

Пустувати тут, де люди... (заборонено, червона ).

Стань взірцевим пішоходом! Це... (дозволено, зелена).

Як заходиш у автобус,

Краще уперед пройди, (дозволено, зелена).

Не крутись — це заважає,

Стій спокійно чи сиди. (дозволено, зелена).

Їхать “зайцем” — знають всі — це... (заборонено, червона).

А бабусі дати місце — це... (дозволено, зелена).

Йти, коли червоне світло... (заборонено, червона).

На зелене — навіть дітям йти... (дозволено, зелена).

 

V. Підведення підсумків

 

Оцінювання

Підсумкове

Формувальне

Аналіз вправ «Не плутай сторони», «Дозволено-заборонено»

Спостереження за співпрацею учнів у парах.

 

Рефлексія.

- Сьогодні на уроці я дізнався/дізналась…

- Мені було цікаво дізнатись про…

- Я навчився/навчилась…

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
18 січня 2023
Переглядів
1518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку