Мета. Розкрити значення гумору та посмішки в житті людини, становленні культурної особистості. Розвивати почуття гумору, комунікативні навички, вміння коректно жартувати і розуміти жарти. Виховувати кращі моральні якості: чуйність, доброту, оптимізм.
Обладнання. Цитати з висловами про посмішку, презентації (№ 1 та № 2), фонограма пісні «От улыбки», аудіозапис «Арам-зам-зам».
Форма заходу: виховна година.
Хід заняття
І. Організаційна частина
1. Вступне слово вчителя
- Добрий день вам, люди добрі!
- Добрий день вам, люди хороші!
- Ви, мабуть, зрозуміли, що сьогодні – свято гумору та посмішки. Погодьтеся, що сміх – це здоров’я. Та й бачити людей навколо радісними і привітними набагато приємніше, ніж під тягарем різних проблем.
Перш ніж розпочати наше свято, поверніться до свого сусіда, усміхніться йому з любов’ю і скажіть: «Ти сьогодні маєш чудовий вигляд».
Це дійсно так. Кожен з нас прекрасний по-своєму, а для того, щоб зберегти цю красу: смійтеся всі, смійтеся на здоров’я!
2. Привітання учнів
1. Сміх людський – чудесна штука.
Він – мистецтво і наука.
Він – в житті і для життя.
2. Від малого до старого –
Всі ми любим щирий сміх.
Із веселого й смішного
Посміятися не гріх.
3. Добрий сміх не б’є, не мучить,
Він на світі жити учить.
Чим і бажаний для всіх
Шанувальників своїх.
4. Якщо любите жартувати
І не хочете нудьгувати,
То заходьте на гостину
На квітневу гуморину!
5. Користь сміху ми покажем,
Щоб проблеми нам здолать.
Усмішкою вік подовжим
І не будем сумувать.
ІІ. Основна частина
Розказати саме час.
Якщо слухати нас згодні,
То запрошуємо вас.
Приклади в Маринки.
Зараз в зошитах у нас
У обох є двійки.
«Лежебока ти!» мені.
Я лягаю коли набік,
А коли і на спині.
В самій серединці –
Розкажу вам алфавіт
Я весь без заминки.
Що аж вікна задзвеніли…
Ми сказали: «Тиша!» -
В школі впала криша!
Щоб ви нам аплодували.
Хоч ми й любим виступати,
Та пора і честь нам знати!
Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «так» чи «ні».
Я запитання загадаю
І швидко відповідь чекаю.
А відповідь дасте мені
Одним лиш словом: «так» чи «ні».
Що людина не росте вві сні.
А ви дайте відповідь мені:
Чи це дійсно «так» чи «ні»? (Ні)
Щоб заробить його, немало треба потрудиться.
Відповідай, коли мастак,
Це «ні» чи 2так»? (Ні)
Чарівні голосні пісні.
Цікаво знати і мені
Це «так» чи «ні»? (Ні)
І ось таке сьогодні заявляє:
Що Том і Джері з мультика «Ну, постривай!»
Це «так» чи «ні»? – Відповідай! (Ні)
Що ходять діти в школу, щоб лише пісні співати.
Лише одні пісні –
Ви згодні: «так» чи «ні»? (Ні)
ЩОБ НЕ ЗАПІЗНИТИСЬ
Мама черепахав серпні, в перший раз,
Проводжала синав школу, в перший клас.
А чому це в серпні?- Ясно нам чому –
Щоб не запізнитись на урок йому.
ДЕ ІВАНКО?
-Де Іванко? – запитав
Наш учитель Тому.
- Та він ногу поламав
І побіг додому!
ВНУЧАТКО І КУРЧАТКО
Бабуся каже: - Глянь в гніздечко –
Курчатко клюнуло з яєчка.
Пита здивовано внуча:
МУДРИЙ БОРЯ
Бо дуже холодно надворі…
-А як закрить її щільніше,
Хіба надворі потепліша?
ЗНАЙДУ
НАГОДУВАЛА
Сестричка мовила: - Юрко,
Ти будеш пити молоко?
- А де воно стоїть у тебе?
- Ну, як не хочеш, то й не треба…
ЧОМУ ТИМКО ПОДРЯПАНИЙ
Юрко Тимка пита.
Тимко йому відказує:
Хоч теж купав свого…
БУЛКА З МАСЛОМ
Стоїть і гірко плаче Надя:
-Віддайте булку з маслом, дядю!
-Та я ж не брав, дівчатко миле…
-А ви на неї, дядю, сіли!
Вчені довели, що сміх піднімає настрій, допомагає жити, вчитися і працювати. Щоб засміятись, людині потрібно напружити 17 м’язів, а щоб насупитися – аж 43! Тому веселим і усміхненим бути легше, чи не так?
Зараз ми з вами спробуємо розім’яти водночас м’язи тіла рухами, а м’язи обличчя – посмішкою.
Запрошую вас на танок, який можливо вам уже відомий – «Арам-зам-зам».
(Під мелодію з поступовим прискоренням темпу виконуємо усталені рухи)
В сметані в нього ніс.
Де брав иаку рідку?
У нашиму ларку.
Ану ходім туди!
Ой, мамо, не ходи!
Чому це «не ходи»?
Бо я долив води…
- Я ішов од бабці
І посередині рову
Посковзнувсь на кладці…
-Як? У рів та внових штанях?
До Миколи мати.
У сусідки в квітнику.
А сусідка зна про це?
Зна, бо гналася з дубцем.
4. Написав солдат листа
У село бабусі:
«В мене служба йде чудово,
Є хороші друзі.
Я спортсмен. Уже й коня
Перестрибнуть можу…»
І бабуся йому пише:
«Дуже тебе прошу:
Не стрибай на ту худобу.
Мій онучку любий,
Бо як трісне копитами –
Позбираєш зуби».
5. Вдарив батько спересердя
хлопчика малого.
Той поплакав, переплакав
та й питає в нього:
— Тебе, татку, бив твій татко?
— Бив, та ще й немало.
— Ну, а татка твого били?
— Теж перепадало. —
І сказало хлопченятко,
заломивши ручки:
— Тепер ясно, звідки в тебе
хуліганські штучки.
6. - Знову мокрі черевики?! –
Сварить Вову мати.
Ти, мабуть, в усіх калюжах
Встигнув побувати?
- Що ви, мамо, – каже Вова, -
Не хвилюйтесь дуже:
Ще й на завтра залишилось
Чотири калюжі!
7. — У вас зуби є, дідусю? —
онучок питає.
Дід журливо посміхнувся:
— Давно вже немає. —
Це почувши, хлопченятко
зраділо без краю:
— Тоді пряник потримайте,
а я пострибаю.
«Усміхайся – буде ясний день»
(на мотив пісні «От улыбки»)
1 куплет
Усміхайся – буде ясний день,
Усміхайся - буде в небі веселково,
І пташки співатимуть пісень
І повернуть твою усмішку чудову.
Приспів
А тоді легкі хмарки
Затанцюють залюбки
І зелений коник у траві заграє.
Із веселого струмка
Починається ріка,
Ну, а усмішка та - дружбу починає. (Двічі)
2 куплет
Бо від усмішки одної, знай,
Перестане дощик тихо сумувати,
Сонний ліс - прокинься і стрічай,
Будеш листячком своїм аплодувати!
Приспів
3 куплет
Бо від усмішки тепліше всім:
І слону і, навіть, равлику малому,
Хай вона не гасне на землі,
Запали її, як світло - в себе вдома.
Приспів
ІІІ. Заключна частина
Усмішка – це щось, чого не можна ні купити, ні продати, ні випросити. Її можна тільки подарувати. Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій гарний настрій =)
Посмішка творить дива! А тому – посміхайтеся! З доброю посмішкою – до добрих людей!
Одеська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 117 Одеської міської ради Одеської області
КЛАСНА ГОДИНА
«Посмішка об’єднує усіх»
(до Всесвітнього дня посмішки)
Підготувала
вчитель початкових класів
Степаненко Д.А.