Дослідження останніх років доводять,що особливе значення для підвищення ефективності навчання та посилення мотивації вивчення української мови має цілеспрямований комплексний вплив на емоційну сферу учнів. Велика роль у процесі впливу на емоції дітей належить ігровим методам навчання.
Використання ігор під час занять із дітьми шкільного віку сприяє підвищенню інтересу вихованців до предмету,забезпечує стійку увагу,а це означає краще сприймання навчального матеріалу.
Гра також є засобом активізації іншомовної комунікації. Вона викликає інтерес та активність дітей,дає можливість проявити себе в цікавій для них діяльності,сприяє швидкому вивченню різної лексики(особливо,якщо знання цього мовного аспекту є неодмінною умовою активної участі в ігровій діяльності,а в окремих випадках – і здобуттям перемоги).
Крім того, гра дає можливість не тільки засвоїти вивчений навчальний матеріал,а й отримати нові знання,оскільки бажання виграти змушує дітей інтенсивніше думати,згадувати вже засвоєний матеріал і вивчати активно новий у процесі ігрової діяльності.
Не слід забувати й про те, що під час активного процесу навчання неодноразово в певній мірі може все таки виникати і частковий дефіцит рухової діяльності,який здатен гальмувати концентрацію уваги і зібраність дітей ,а особливо учнів молодшого шкільного віку.
Саме тому й попередити невеликий дефіцит активнішого фізичного руху та можливої відсутності бажання працювати в дітей допомагають різноманітні ігрові методи та прийоми навчально-виховної діяльності. Адже вони підвищують емоційний тонус діток,знімають монотонність і фізичне напруження,дозволяють переключити їхню увагу з одного виду діяльності на інший,тобто дають можливість ефективно використовувати час заняття та досягати з часом високих результатів у навчанні.
Досліджено,що значний інтерес учнів молодшого шкільного віку викликає використання у навчанні улюблених літературних персонажів, які є знайомими для них,зокрема казкових,мультиплікаційних тощо. Ігрові ситуативні вправи за участь таких персонажів оживляють заняття,викликають у діток сильне бажання спілкуватися з ними.Відповідно типовою формою заняття із школярами є театралізована гра,яка характеризується широким застосуванням елементів гри,різних видів змагання,прихованих форм контролю,функціональної музики(відео та аудіо матеріалів),численних декорацій,комплексу предметно-ілюстративної наочності.