«Болюча» проблема сучасної школи - неміцні та недієві знання«…Школи багато сиплять у дітей і рідко перевіряють, чи залишилось що-небудь з насипаного». К. Ушинський. Очевидно, настав час дбати про «насипане», про міцні і дієві знання, завдяки яким випускник школи може бути завжди впевненим у своїх знаннях і захищеним у житті завдяки їм. Дбати ретельно про те, що «насипаємо» повинні з першопочатку – початкової школи. Гулая Є. В.
Pеалізація компетентнісного підходу Актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості. Результатом такого процесу має бути сформованість загальної компетентності людини, яка включає сукупність ключових компетенцій і є інтегрованою характеристикою особистості. Гулая Є. В.
Ким визначені ключові компетентності?У травні 2018 року Рада Європейського Союзу ухвалила Рекомендацію щодо ключових компетентностей для навчання протягом усього життя. Усі, хто навчається, повинні якнайповніше розкрити свій потенціал. Для задоволення різноманітних потреб Рекомендація заохочує держав-членів ЄС дбати про якісну освіту та догляд за дитиною з перших років її життя, вдосконалювати шкільну освіту і забезпечувати високий рівень викладання. Гулая Є. В.
Ким формуються ключові компетентності?Ключові компетентності – це сукупність знань, навичок і психологічних установок. Ключові компетентності розвиваються протягом усього життя шляхом формального, неформального та інформального навчання в різних середовищах, зокрема у родині, школі, на робочому місці, в оточенні та громаді. Гулая Є. В.
10 ключових компетентностей Нової української школи. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами;Спілкування іноземними мовами;Математична компетентність;Основні компетентності у природничих науках і технологіях;Інформаційно-цифрова компетентність;Уміння вчитися впродовж життя;Ініціативність і підприємливість;Соціальна та громадянська компетентності;Обізнаність та самовираження у сфері культури;Екологічна грамотність і здорове життя. Гулая Є. В.
Урок іноземної мови На початковому етапі навчання має свою специфіку, оскільки, на відміну від інших предметів, в якості основної мети навчання висувається формування комунікативної компетенції учнів. Молодші школярі повинні опановувати іноземну мову як засіб спілкування, і всі компоненти навчання (відбір та подання мовного матеріалу, зміст дій щодо його реалізації) необхідно підпорядковувати його меті. Гулая Є. В.
Комунікативне навчання іноземної мови носить діяльнісний характер, оскільки мовне спілкування здійснюється за допомогою «мовної діяльності». Учасники спілкування намагаються вирішити реальні і уявні завдання спільної діяльності за допомогою іноземної мови. Діяльнісна сутність комунікативно-орієнтованого навчання іноземної мови реалізується в умовах гуманістичного підходу до навчання:учні отримують можливість вільного вираження своїх думок і почуттів у процесі спілкування;кожен учасник спілкування залишається у фокусі уваги інших;учасники спілкування відчувають себе в безпеці від критики, переслідування за помилки і покарання. Гулая Є. В.