Реалізація наскрізної лінії "Громадянська відповідальність" з предмету "Зарубіжна література"

Про матеріал
Наскрізні лінії є соціально значимими темами, які допомагають формувати в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивати здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема : Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» з предмету «Зарубіжна література»

Номер слайду 2

Мета: Формування соціальної та громадянської компетентності на уроках зарубіжної літератури в межах змістовоїлінії «громадянська відповідальність» спрямовано на розвиток соціальної активності особистості, формуван-ня відповідального члена громади та суспільства, національно свідомого, який розуміє принципи і механізмифункціонування суспільства, орієнтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку суспіль-ства.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Форми та методи роботи

Номер слайду 5

Пригоди і фантастика. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Проблема рабства в романіОчікувальний результат: . усвідомлює роль знань особистої ініціативи у подоланні життєвих перешкод, повагу до прав людини і розуміння відповідальності, яка з цим повязана. • виявляє нетерпимість додискримінації, расизму. Ск. Складові громадянської компетентності: відповідальність; повага права кожного на свободу, захист від рабства та примусової праці; уміння аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільних проблем; навички критичного опрацювання інформації. Вправа « Репортаж» інструкція Учні об’єднуються в 4 групи та отримують завдання підготувати короткі замітки (5–7 речень) для репортажу «Шкільних новин». Способом жеребкування групи обирають теми заміток: «Форми сучасного рабства», «Законодавство та відповідальність за торгівлю людьми», «Шляхи потрапляння до тенет торгівлі людьми», «Способи захисту відторгівлі людьми». Для підготовки заміток учні можуть використати:• Роздатковий матеріал: стаття 4 «Заборона рабства та примусової праці» Європейської конвенції про за-хист прав людини (версія для дітей) («Компасіто», с. 320) або Європейська конвенція про захист правлюдини (спрощена версія) («Компас», с. 610);• Інтернет-мережу;• газети, журнали. Презентація міні-репортажів (кожна група обирає одного учасника – репортера, який має повідомитипідготовлену інформацію).

Номер слайду 6

Елеанор Портер. «Поліанна». Роль Поліанни в житті жителів міста Белдінгсвіля. Очікувальний результат: • розуміє важливість вияву ініціативи та відповідального ставленняв суспільному житті; що індивідуальні сильні сторони є значним потенціалом для спільноти;• усвідомлює загальну природу відповідальності, яку мають поділяти всі стосовно суспільних проблем. Складові громадської компетентності: відповідальність; навички участі; усвідомлення власної ідентичності уміння працювати в групі. Вправа «Мозковий штурм» інструкція. Учні отримують завдання взяти участь у трикроковій дискусії.1. Індивідуальна робота: поміркуйте про сильні сторони, які ви маєте, та напишіть їх назви на аркуші паперу(2 хв.).2. Робота в парі: обговоріть, у яких ситуаціях ці сильні сторони можуть допомогти вашому класу (3 хв.).3. Робота у четвірках: обговоріть, як сильні сторони малої групи можна використати у ситуаціях, що відбува-ються поза шкільним життям: в родині, з сусідами, на гуртку, в місцевій громаді тощо (3 хв.). Спільне обговорення результатів: презентація кожною групою обговореної ініціативи (сильні якості групи таситуація, в якій ці якості можна було б використати) (7 хв.).

Номер слайду 7

Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера». Сатиричне змалювання державного устрою, законів та звичаїв Ліліпутії. Очікувальний результат: • розуміє роль ініціативи в суспільстві, набуває вмінь брати участь у процесі ухвалення рішень;• усвідомлює відповідальність за прийняті рішення й дії та реалізовує її;• обстоює демократичні цінності.•Складові громадянської компетентності відповідальність; вміння формувати особисте ставлення та власні переконання з огляду на наявні правила; усвідомлення важливості правил та участі кожного для життя і роботи разом. Вправа «Хороший закон – поганий закон. Що робить закон хорошим?» інструкція. Учитель роздає кожному учневі дві картки – одна з літерою «А» (зелена), інша – «В» (червона) . Далі вчитель пояснює учням, що вони почують про так звані уявні правила (закони) та зможуть вирішити, які ці правила (закони) – хороші чи погані. Для хороших правил/законів вони застосують картки «А», для поганих – «В». Учитель читає закони/правила одне за одним. Кожного разу учні повинні піднімати свої картки залежно від того, як вони оцінюють правило/закон. Якщо у школі чи класі вироблено певні правила, то саме їх можна використати для аналізу. Приклади правил/законів, що їх може використати учитель: Усі громадяни повинні сповідувати одну релігію. Убивство – це неприпустимо. Громадянам повинно бути дозволено самим вирішувати, по якій стороні дороги їхати. Не можна говорити неправду.• Кожна людина сама визначає рівень особистої відповідальності. Далі вчитель пропонує учням об’єднатися у групи (по 5–6 осіб) та спробувати визначити фактори, що роблять правило/закон хорошим: Що робить правило/закон хорошим? Групи повинні представити свої ідеї класу. Учитель спонукає учнів подумати над певною низкою принципів (їх можна записати на дошці), що можуть бути застосованими до законів/правил та що можуть зробити їх хорошими. Зокрема: рівноправність, справедливість, повага, участь, відповідальність.

pptx
Додано
19 березня 2023
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку