Речення з кількома рядами однорідних членів.

Про матеріал
  • закріпити поняття про речення з кількома рядами однорідних членів; поглибити вміння і навички знаходити різні ряди однорідних членів у одному реченні, правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення; розвивати творчі здібності та вміння складати речення з кількома рядами однорідних членів та використовувати їх у процесі створення усних та письмових висловлювань; виховувати почуття любові та поваги до неперевершеної поетеси Лесі Українки та її надзвичайних творів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Речення з кількома рядами однорідних членів речення.

                      Тренувальні вправи.

 

Мета уроку: закріпити поняття про речення з кількома рядами однорідних

                      членів; поглибити вміння і навички знаходити різні ряди

                      однорідних членів у одному реченні, правильно розставляти

                      розділові знаки та інтонувати речення;

                      розвивати творчі здібності та вміння складати речення з

                      кількома рядами однорідних членів та використовувати їх у

                      процесі створення усних та письмових висловлювань;

                      виховувати почуття любові та поваги до неперевершеної

                      поетеси Лесі Українки та її надзвичайних творів.

 

Між предметні зв’язки: українська література – життя та творчість Лесі

                     Українки.

Тип уроку: урок закріплення набутих знань та умінь, формування практичних

                   навичок.

Місце проведення: мультимедійний кабінет.

Підтема: весна.

 

                                                       Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Дорогі діти! Ми з вами вперше знаходимося у такому незвичайному кабінеті і вперше спробуємо провести урок з використанням мультимедійних засобів. Тому прошу вас налаштуватися на роботу. Бажаю вам добре попрацювати і,звичайно, в кінці уроку отримати високі результати.

 

Цей день цікавий ще й тому, що 139 років тому в невеличкому селищі на Волині народилася дівчинка, якій судилося стати видатною українською поетесою.

 

Епіграф: Любов і страждання – від неньки, чоло високе і врода – від неньки, озерна задума і пророче слово – від неньки, ім’я сонячне і ласкаве – від неньки...( Я. Гоян ) ( на дошці )

 

Вчитель: Чи знаєте ви про кого так ніжно  говорить автор цих слів?

( портрет Лесі Українки) і ще один епіграф: „На шлях я вийшла ранньою весною...”

  • що ви знаєте про Лесю Українку?

 

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами продовжуватимемо роботу над однорідними членами речення, будемо знаходити їх у реченні, розставляти розділові знаки та правильної інтонувати, а допомагатиме нам прекрасна, на мою думку, поетеса та її надзвичайні вірші про весну.

Приступаємо до роботи.

 

  1. Актуалізація опорних знань та умінь.

До дошки іде двоє учнів із завданнями на картках.

Знайти і підкреслити однорідні члени речення; в останніх реченнях над словами надписати частини мови.

1. Була весна весела, щедра, мила,

Промінням грала, сипала квітки,

Вона летіла хутко, мов стокрила,

За нею вслід співучії пташки.

 

2. Все ожило, загомоніло –

Зелений шум, веселая луна!

Співало все, сміялось і бриніло,

А я лежала хвора й самотна.

 

Учні відповідають на тестові завдання: ( на дошці)

  1. Однорідні члени речення – це:

 а) слова, що відповідають на одне запитання і відносяться до одного члена речення;

б) слова різних частин мови;

в) слова, що належать до одного роду.

 

2. Однорідними членами речення можуть виступати:

а) головні члени речення;

б) другорядні члени речення;

в) головні і другорядні члени речення.

 

3.Однорідні члени речення можуть бути:

а) поширені;

б) непоширені;

в) поширені й непоширені.

 

4.Між означеннями, що характеризують предмет з різних сторін ставиться:

а) кома;

б) не ставиться нічого;

в) ставиться тире.

 

5. Якщо узагальнювальне слово знаходить перед однорідними членами речення, то ставиться:

а) кома;

б) тире;

в) двокрапка.

6. Які розділові знаки ставляться за такою схемою УЗ О, О, О ...:

а) кома – тире;

б) тире двокрапка;

в) двокрапка – тире.

Учні відповідають самостійно, а потім за допомогою ключа перевіряють свої результати

Ключ ( на дошці)

 

1

2

3

4

5

6

а

в

в

б

в

в

 

 

 

 

 

 

 

3. Виконання вправ.

 

- Текст на дошці.  Завдання: встановити відповідність.

 

 

Рястом, жовтоцвітом, ромашкою – усе заквітчала весна.

 

УЗ: О,О,О.

 

 

 

І все було палким в годину творчу: і небо, і земля, і камінь, і різець, і серце майстра.

 

 

О1, О,О,О О1

 

 

 

Все бачить поет у широкім роздоллі: і небо, і море, красу світову – і людям співає він пісню свою.

 

 

О,О,О - УЗ

 

 

 

Нових зірок на небі не шукаю, я там братерство, рівність, волю гожу крізь чорні хмари вгледіти бажаю.

 

 

УЗ: О,О,О - ...

 

 

- робота над епіграфом: учні переписують речення, виділяють однорідні члени речення, пояснюють написання слів: страждання, сонячне.

 

Зовсім маленькою Леся навчилася шити й вишивати, а коли їй подарували нитки та голки, то вона шанувала й пильнувала їх більше, ніж свої забавки.

  • виділити однорідні члени речення, зобразити речення схематично.

Редагування речення

Познайомившись із Лесею Українкою відкриваємо для себе її вподобаня й захопленя, численні обдаровання й таланти, доторкаємось до ніжних струн її поезії.

  • Знайти орфографічні та пунктуаційну помилку, виділити однорідні члени речення, зобразити схематично.

 

Словникова робота.

Талант, обдарованість, обдарування.

Талант – видатні природні здібності.

Обдарованість – націленість якимись позитивними якостями, властивостями. Здібностями.

Обдарування – це процес дарування подарунків.

 

Вчитель: спробуйте застосувати ці слова у словосполученнях ( поетичний талант, конкурс талантів, музична обдарованість т. д.)

 

Давайте спробуємо дослідити ваші таланти та обдаровання та застосувати їх на практиці, створивши дві творчі групи: перша група працюватиме над темою „Весна”, а друга – над темою „Леся Українка”. Вашим завданням буде якнайшвидше утворити зв’язну розповідь ( 2 – 3 речення) з використанням  кількох рядів однорідних членів  у одній синтаксичній одиниці.

 

Перевірка прочитаних робіт.

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 липня 2018
Переглядів
7805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку