"Речення з одним головним членом (ознайомлення)"

Про матеріал

Конспект дає можливість ознайомити учнів із реченнями, в яких є тільки один головний член; продовжити роботу над формуванням умінь визначати граматичну основу речення; виховувати любов до слова, до рідної мови; сприяти виробленню бажання самовдосконалюватися; розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, пам'ять, привчає бачити красу не тільки слова, а й навколишнього світу, знайомить учнів з творчістю К. Білокур.

Перегляд файлу

Тема: Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

Мета: ознайомити учнів із реченнями, у яких є тільки один головний член; продовжити роботу над формуванням умінь визначати граматичну основу речення; виховувати любов до слова, до рідної мови; сприяти виробленню бажання самовдосконалюватися; розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, пам’ять.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, мультимедійні засоби, репродукції картин К. Білокур.

Хід уроку

І. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання.

  • Бесіда.
  • Чи може людина жити з однією ниркою, однією рукою чи ногою? Повноцінним буде таке її життя?
  • Як ви гадаєте, а що слід робити такій людині, щоб вона не почувалася в суспільстві не такою, як всі?

Слово вчителя. Сьогодні ми продовжимо з вами говорити про речення, але давайте спробуємо розібратися, яке відношення має щойна розмова до нашого уроку?

  • Фронтальне опитування
  • Що таке речення?
  • Що становить основу речення?

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Записати тему уроку, визначити його мету.

Робота в парах.

  •     Записати речення. Виділити граматичну основу, пояснити якими частинами  мови вона виражена. З'ясувати, чим різняться ці речення.

  Безрадісно пройшли дитячі роки художниці Катерини Білокур. Важка селянська праця, бідність. Самотужки опанувала грамоту.

  • Робота з підручником.

Користуючись таблицею на с. 38, зробити власний висновок про кількість головних членів у реченні.

  •     Переглянути репродукції картин художниці. Висловити враження від них.
  •     Прочитати вправу на с.25 про Катерину Білокур. Зачитати односкладні речення.
  •     Виконати вправу 74 (1-3 речення.)

ІІІ. Виконання  вправ на закріплення.

  • Робота в парах.
  • Вправа 76 (усно)
  •     Хвилинка “Культури мовлення”. Звернути увагу на правильну побудову сполучень слів. Із одним із них скласти речення. Визначити граматичну основу.

 

Неправильно

Правильно

Іти за хлібом

Іти по хліб

Контрольна по математиці

Контрольна з математики

По проханню

На прохання

По бажанню

За бажанням

 

  •     Фізкульхвилинка
  •     Пояснювальний диктант. Виділити граматичну основу, назвати односкладне речення. Усно вказати на вид речення за метою висловлення. Навести приклад питального речення.  З'ясувати, де найчастіше зустрічаються односкладні речення.

   Не кидай слів на вітер. Сім раз відмір, раз відріж. Вік живи, вік учись. від теплого слова й лід розмерзнеться.

  • Колективне складання сенкану про Катерину Білокур. Назвати в ньому двоскладне речення.

Приклад:

Катерина Білокур.

Незвичайна, обдарована.

Малює, радує, тішить.

Вона несе радість.

Талант.

ІV. Підсумок уроку.

“Мікрофон”

  • Що було для тебе найважчим під час опрацювання теми?
  • Що корисного ти виніс із уроку?
  • Чи досягли мети уроку?
  • Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

V. Домашнє завдання.

Повторити §9, звернути увагу на с. 38, вправа 75 (на 10-12б),78 (І)(на 6-9б.), повторити схему синтаксичного розбору словосполучення с. 36.

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
4912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку