Конспект дає можливість ознайомити учнів із реченнями, в яких є тільки один головний член; продовжити роботу над формуванням умінь визначати граматичну основу речення; виховувати любов до слова, до рідної мови; сприяти виробленню бажання самовдосконалюватися; розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, пам'ять, привчає бачити красу не тільки слова, а й навколишнього світу, знайомить учнів з творчістю К. Білокур.
Тема: Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).
Мета: ознайомити учнів із реченнями, у яких є тільки один головний член; продовжити роботу над формуванням умінь визначати граматичну основу речення; виховувати любов до слова, до рідної мови; сприяти виробленню бажання самовдосконалюватися; розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, пам’ять.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, мультимедійні засоби, репродукції картин К. Білокур.
Хід уроку
І. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання.
Слово вчителя. Сьогодні ми продовжимо з вами говорити про речення, але давайте спробуємо розібратися, яке відношення має щойна розмова до нашого уроку?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Записати тему уроку, визначити його мету.
Робота в парах.
Безрадісно пройшли дитячі роки художниці Катерини Білокур. Важка селянська праця, бідність. Самотужки опанувала грамоту.
Користуючись таблицею на с. 38, зробити власний висновок про кількість головних членів у реченні.
ІІІ. Виконання вправ на закріплення.
Неправильно |
Правильно |
Іти за хлібом |
Іти по хліб |
Контрольна по математиці |
Контрольна з математики |
По проханню |
На прохання |
По бажанню |
За бажанням |
Не кидай слів на вітер. Сім раз відмір, раз відріж. Вік живи, вік учись. від теплого слова й лід розмерзнеться.
Приклад:
Катерина Білокур.
Незвичайна, обдарована.
Малює, радує, тішить.
Вона несе радість.
Талант.
ІV. Підсумок уроку.
“Мікрофон”
V. Домашнє завдання.
Повторити §9, звернути увагу на с. 38, вправа 75 (на 10-12б),78 (І)(на 6-9б.), повторити схему синтаксичного розбору словосполучення с. 36.