Плакат можна використати при облаштуванні кабінету української мови та для уроків при вивченні теми "Вимоги до мовлення" та "Види помилок". матеріал буде корисним учням, які готуються до ЗНО
Змістовність |
Правила висловлювання |
Змістовність |
Продумайте тему і основну думку свого висловлювання; не говоріть і не пишіть зайвого. |
Послідовність |
Стежте за порядком викладу думок. |
Багатство словникових і синтаксичних конструкцій |
Намагайтесь не повторювати ті самі слова і однакової будови речення. Вживайте різноманітні слова і речення |
Точність |
Вживайте найточніші слова |
Виразність |
Добирайте слова і вирази, які найповніше передають основну думку |
Доречність |
Завжди враховуйте, з ким розмовляєте і за яких обставин |
Правильність |
Правильно вимовляйте слова і будуйте речення |
Види помилок у письмовій роботі
З (змістові) |
Не розкрито тему. Нечітко передано головну думку тексту. Додано щось зайве. Про щось сказано недостатньо. Порушено послідовність викладу. |
Л (лексичні) |
Слово вжите в невластивому йому значенні. Невиправдано повторюється слово або спільнокореневі слова. Вжите російське слово замість українського. Вжите зайве слово. |
Г (граматичні) |
Ужите неправильно утворене слово. Використане перекручене або спотворене слово. Слова неправильно поєднані між собою. Неправильно побудоване речення. |
І (орфографічні) |
Слово записане з порушенням правил щодо написання літер, які позначають ненаголошені голосні звуки, приголосні звуки, що уподібнюються, неправильно вжито м’який знак або апостроф і т.ін. |
V (пунктуаційні) |
Неправильно розставлені розділові знаки. |
Слово – найтонше доторкання до серця; воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, брудом… мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне приносить біду.
В.Сухомлинський
Будь-яке висловлювання учнів в усній і письмовій формі оцінюється, враховуючи його зміст, побудову і мовне оформлення.
Учні повинні вміти:
Грамотно оформленим слід вважати висловлювання,
в якому учень додержується правил:
Для підвищення мовної культури учнів важливі вміння слухати та розуміти мову вчителя і товариша, уважно вислуховувати інших людей, ставити запитання, брати участь в обговоренні проблем тощо.