Плакат для кабінету української мови та літератури "Вимоги до мовлення"

Про матеріал

Плакат можна використати при облаштуванні кабінету української мови та для уроків при вивченні теми "Вимоги до мовлення" та "Види помилок". матеріал буде корисним учням, які готуються до ЗНО

Перегляд файлу

D:\ФОТКИ\Фони\фони\8.jpg 

Змістовність

Правила висловлювання

Змістовність

Продумайте тему  і основну думку свого висловлювання; не говоріть і не пишіть зайвого.

Послідовність

Стежте за порядком викладу думок.

Багатство словникових і синтаксичних конструкцій

Намагайтесь не повторювати ті самі слова і однакової будови речення. Вживайте різноманітні слова і речення

Точність

Вживайте найточніші слова

Виразність

Добирайте слова і вирази, які найповніше передають основну думку

Доречність

Завжди враховуйте, з ким розмовляєте і за яких обставин

Правильність

Правильно вимовляйте слова і будуйте речення

 

Види помилок у письмовій роботі

З (змістові)

Не розкрито тему. Нечітко передано головну думку тексту. Додано щось зайве. Про щось сказано недостатньо. Порушено послідовність викладу.

Л (лексичні)

Слово вжите в невластивому йому значенні. Невиправдано повторюється слово або спільнокореневі слова. Вжите російське слово замість українського. Вжите зайве слово.

Г (граматичні)

Ужите неправильно утворене слово. Використане перекручене або спотворене слово. Слова неправильно поєднані між собою. Неправильно побудоване речення.

І (орфографічні)

Слово записане з порушенням правил щодо написання літер, які позначають ненаголошені голосні звуки, приголосні звуки, що уподібнюються, неправильно вжито м’який знак або апостроф і т.ін.

V (пунктуаційні)

Неправильно розставлені розділові знаки.

 

Слово – найтонше  доторкання до серця; воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, брудом… мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне приносить біду.

       В.Сухомлинський

 

D:\ФОТКИ\Фони\фони\8.jpg Будь-яке висловлювання учнів в усній і письмовій формі оцінюється, враховуючи його зміст, побудову і мовне оформлення.

 

Учні повинні вміти:

  • Говорити або писати на задану тему;
  • Добирати факти й відомості для розкриття теми й основної ідеї висловлювання;
  • Викладати матеріал логічно й послідовно, робити необхідні узагальнення і висновки;
  • Правильно й точно користуватися мовними засобами;
  • Будувати висловлювання у певному стилі;
  • Відповідати чітко, додержуючись логічних наголосів, пауз, інтонацій;
  • Оформлювати будь-які письмові висловлювання акуратно, із дотриманням орфографічних і пунктуаційних норм.

 

Грамотно оформленим слід вважати висловлювання,

в якому учень додержується правил:

  1. C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\10.jpgВимови й наголосу.
  2. Уживання слів відповідно до їх значення та особливостей використання в різних стилях мови.
  3. Творення і зміни слів, а також побудови словосполучень і речень відповідно до вимог граматики.
  4. Орфографії і пунктуації.

 

Для підвищення мовної культури учнів важливі вміння слухати та розуміти мову вчителя і товариша, уважно вислуховувати інших людей, ставити запитання, брати участь в обговоренні проблем тощо.

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку