Зошит -практикум "Подвоєння приголосних,подовження, спрощення"

Про матеріал

Зошит-практикум призначений для формування практичних навичок написання слів із подвоєнням,подовженням,спрощенням приголосних. Можна використовувати для учнів 5, 10 класів,а для також під час підготовки до ЗНО.

Перегляд файлу

         

 

 

 

 

 

 

 

 

Подвоєння, подовження                     приголосних.

Спрощення в групах приголосних

 

 

                       

 

 

                           uzor_4

 

 

 

 

                              Завдання 1

Творча робота в  парах .

  • Відповіді  (слова, що пишуться з апострофом ) вписати в пелюстки .
  • У виділених колах  прочитаєте назву квітки.

ケ㿤Ĉ

1. Виполюють...

2. Духмяна лікарська рослина...

3. Пташки чистять…

4. Дерево...

5. Дають при народженні кожній людині...

6. Риба, схожа на змію...

7. Надзвичайно співучі птахи...

8. Зв’язаний хмиз ...

 

                              Завдання 2      

                 Робота з текстом.

  • Прочитайте текст.
  • Спишіть слова з пропущеними буквами. Поясніть орфограми.

          Проблема  (у,в)провадження енергозберігаючих технологій зявилася не на порожному місці. (У,В)ся попередня діялність людства,  зростання кілкості населення та розвиток промисловості, особливо (у,в)  останні десятиліття, призвели до того, що екологічний стан нашої планети постійно погіршуєт..ся. Зараз виявляєт..ся, що запаси ресурсів, якими людство користувалося  (у,в)продовж  багатох років, наближаются до своєї межі.

                           Завдання 3   (УСНО)

  • Знайдіть зайве слово, обґрунтовуючи правилом.

1. Очеретян…ці, вишен…ці, ніжен..ці.

              2. Тон…ший, жен…шень, мен…ший.

              3. Бат…ко, приз…ба, бриз…кати.

             4. Цв…ях, св….то, черв..як.

             5. Цар…, Гор…кий, кобзар….

             6. Мавп…ячий, бур…як, пор…ядок.

                        Завдання 4  (УСНО) «Завдання для кмітливих»

  • Доведіть і обґрунтуйте свою точку зору, відповідаючи на питання за схемою:    Я вважаю,…        

                                                         Тому що …      

                                                         Отже, …………

  • Порівняйте пари словосполучень.
  • Зробіть висновок, коли подовжуються приголосні звуки.

                             Знана земля – ґрунтовні знання.

                             Багата рідня – яскраве багаття.

                                     Завдання 5

              Орфографічна практикум «Відгадай ключ»

   Робота в парах.

         Запишіть слова в дві колонки: у першу -із   подвоєнням(подовженням) букв, у другу - без подвоєння(подовження).

Мит..ю, оголошен…я, створен..ий, височен..ий, антен..ий, тьмян..ий, вроджен..ий, ден..ий, орлин..ий, узбіч..я, Хмельнич..ина, нагороджен..ий, адресован..ий, однозмін..ий, вікон..ий, роз'єднан..ий, олов'ян..ий, нескінчен..ий, електрон..ий, дерев'ян..ий, ухвален..ий, без..ахисний, аграрно-сировин..ий, гіл..я, антропоген..ий, туман..ий.

Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву - прочитаєте вислів

В. Сухомлинського.

                                        Завдання 6. Переклад  

Перекладіть  слова українською мовою.

Вестник-………………………..

сердце-………………………..                                 

скоростной-…………………….

страстный-………………………

счастливый-……………………

завистливый-…………………..

                                            Завдання 7

                   Орфографічний дубль-диктант

  • Наведіть свій приклад на ту  саму орфограму.

Свя                                Свято, спорттовари, доньці,  з'єднатися, радістю, обличчя, менший,

розрісся, хвастливий, агентство, вивчений, пів'яблука.

                               Б А Ж А Ю    У С П І Х І В !                

                                                                                               

                                                                                

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 березня 2018
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку