Речення з різними видами зв"язку

Про матеріал
Даний тест є авторським і розроблений відповідно до чинних підручників і програм з української мови, затверджених Міністерством освіти і науки України. Можна використовувати як для підготовки до ЗНО так і на уроках
Перегляд файлу

1. Установіть відповідність між видом речення та прикладом

1) складносурядне

2) складнопідрядне

3) безсполучникове

4) складне з різними видами зв’язку

А) Ще сніг кругом, ще голі віти дуба, і не курличуть в небі журавлі.

Б) З високих круч луна орлиний клекіт, лиш тихі води все стоять мовчазно.

В) О, дзвени голосніш, розвивайся повніш, казко-пісне майової ночі!

Г) Як вечір рожевий на землю злетить, я вийду самотній у гай.

Д) Розкішно вбраний, сад густий стоїть, і ллється спів пташок дзвінкий.

2. Установіть відповідність між видом речення та прикладом

1) складносурядне

2) складнопідрядне

3) безсполучникове

4) складне з різними видами зв’язку

А) Не бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.

Б) Старе поволі забувається, а нового не варто порушувати.

В) Треба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає.

Г) У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, розлився бурштиновий мед.

Д) Осяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.

3. Установіть відповідність між видом речення та прикладом

1) складносурядне

2) складнопідрядне

3) безсполучникове

4) складне з різними видами зв’язку

А) Мільярди перлин мерехтіли на всьому, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини.

Б) Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав її, будив.

В) Стоять жоржини мокрі-мокрі, сплять діамантові жуки, під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.

Г) Коли з дерев, сумно кружляючи, падало жовтогаряче листя, повернувся додому Оксен.

Д) Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ.

4. Складним з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим) є речення

А) Дивно: і чайок зовсім не чути у ці хвилини, мабуть, вони притихли, теж зачаровані несподіваними для них звуками.

Б) Не зневірся, не впади у відчай: вир не вкрутить, хвиля не знесе.

В) Вже вечір тіні склав у стоси, за обрій котиться курай, і дальні пахнуть сінокоси, і дальній пахне рідний край.

Г) Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, змалюй дуби, могутні і крислаті, котрі од вітру гнуться до землі.

Д) Іду, дивлюсь: мій край, моя земля, сміються в небі золотому річки, і села, і поля.

5. Установіть відповідність між видом речення та прикладом

1) складносурядне

2) складнопідрядне

3) безсполучникове

4) складне з різними видами зв’язку

А) У бджолиній мелодії чується згасання, у ній бринить її майбутній сон.

Б) Вечірнє сонце, дякую за всіх, котрі нічим не осквернили душу.

В) Від вітряків лишився в серці слід, а на землі і сліду не лишилось.

Г) Їй сниться чиясь душа, прозора при свічі, а вікна сплять, засклив мороз їм сльози.

Д) Там, за порогами, в степах сидять лелеки на стовпах.

6. Приєднайте до частини «Парламентарі неодмінно ухвалять це рішення…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень

1) … але доручать Кабінетові Міністрів розробити програму дій.

2) … завчасно провівши тривалі консультації у фракціях.

3) … потім же все залежатиме від професійних дій уряду.

4) … як у сесійній залі оголосять початок пленарного засідання.

А) складнопідрядне;

Б) складносурядне;

В) складне безсполучникове;

Г) просте з однорідними членами;

Д) просте з відокремленим членом.

7. Приєднайте до частини «У Верхній Хортиці стоїть і досі могутній запорозький дуб…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень

1) … про який існує чимало переказів і легенд.

2) … хоча йому вже сьоме століття.

3) … тому що виріс він біля щедрого джерела.

4) … і людність міста Запоріжжя та Хортиці з великою любов’ю оберігає його.

А) складнопідрядне причини;

Б) просте ускладнене;

В) складнопідрядне означальне;

Г) складносурядне;

Д) складнопідрядне допустове.

8. Приєднайте до частини «…зараз встає червоний туман» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень

1) Як тільки займеться десь небо …

2) Займеться десь небо…

3) Займеться десь небо, і …

4) Після сходу сонця…

А) складнопідрядне;

Б)  складносурядне;

В) складне безсполучникове;

Г) просте з однорідними членами;

Д) просте.

9. Приєднайте до частини «Шевченківський Палій стоїть на порозі прозріння …» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень

1) … до якого доходить Іван Вишенський у поемі І. Франка.

2) … що тільки в служінні своєму народові може бути остаточне виправдання людини.

3) … тільки в служінні народові вища рація людського існування.

4) … пережитого героєм поеми І. Франка.

А) просте, ускладнене відокремленою поширеною обставиною.

Б) просте, ускладнене відокремленим поширеним означенням.

В) складнопідрядне означальне.

Г) складнопідрядне з’ясувальне.

Д) складне безсполучникове.

10. Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

1) складносурядне;

2) складнопідрядне;

3) безсполучникове;

4) складне з різними видами зв’язку.

А) Я люблю дивитися, як сонце сходить, як на небі з’являється перша зірка.

Б) Мудре і добре слово дає радість, а нерозумне і зле приносить біду.

В) Вітер носиться, літає, топче луки і поля, жовті трави пригинає, лист зриває із гілля.

Г) На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули, замовкло поле стоголосе…

Д) Небо вночі чисте, і видно, як падають зірки.

11. Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

1) складносурядне;

2) складнопідрядне;

3) безсполучникове;

4) складне з різними видами зв’язку.

А) Розумію: це щастя, але, знаєш, воно не для мене.

Б) Ніч за вікном, та не хочеться спати.

В) Користуючись теплом, старі жінки й чоловіки сиділи коло воріт на лавках, плетучи тиху розмову.

Г) Вулиці вже немає, вона була колись.

Д) Мені сниться холодний сон, що навколо вічні льоди, крижаний зимовий полон.

12. Складним з різними типами синтаксичного зв’язку є речення

А) Ріка налітала на камінні зубці, поміж яких застряв дуб-велет.

Б) Не зневірся, не впади у відчай: вир не вкрутить, хвиля не знесе.

В) Вже вечір тіні склав у стоси, за обрій котиться курай, і дальні пахнуть сінокоси, і дальній пахне рідний край.

Г) Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, змалюй дуби, могутні і крислаті, котрі од вітру гнуться до землі.

Д) Іду, дивлюсь: мій край, моя земля, сміються в небі золотому річки, і села, і поля.

13. Установіть відповідність

1) складносурядне;

2) складнопідрядне;

3) безсполучникове;

4) складне з різними видами зв’язку.

А) Чудний народ – художники й поети, усе їм сниться те, чого нема.

Б) По вінця сповнені краси, стоять степи, сади і луки.

В) Вже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку.

Г) Були ті руки в ранах і рубцях – усе життя з камінням говорили.

Д) Хоч земля вся укрита снігами – моє серце в цвіту.

14. Складним з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим) є речення

А) Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе.

Б) Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець – на ділах добродій.

В) Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків.

Г) Шануймося, бо одна у нас усіх Україна й життя у кожного одне!

Д) Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні аж тремтить тільцем своїм маленьким.

15. Розділові знаки правильно розставлено в реченні

А) Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

Б) Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, - у які причепурилися горбки.

В) Уявімо що світ, який нас оточує – це поле, а слова, які називають предмети навколишнього світу – рослини на цьому полі.

Г) Проміння ламалося в хвилі, блищало, миготіло, рябіло наче хто сипонув на воду блискучими іскрами.

Д) Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

16. Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні

А) Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Б) Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

В) Хоч навколо, за тином ліс жовтів і мінився осінніми фарбами, але хміль іще буйно зеленів.

Г) Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Д) Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

17. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А) Десь недалеко ударив грім і луна гуділа, котилася глухо, грізно, довго.

Б) Далекі дзвони гуділи в ясному повітрі тихо й мелодійно, і здавалося, то дзвенить золото сонця.

В) Від нас до лісу недалеко і я забігаю туди часто й тайком.

Г) Коли я он там, на вершку гори або в глибині лісу спинюся нерухомо, то мені здається, що не маю додому вертати.

Д) Там я співаю з полохливими пташками навперейми, любуючись власним голосом, як він далеко лісом лунає і, ніби дзвенить.

docx
Додано
14 грудня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку