Тема: Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання
(болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)
Мета уроку:
Обладнання: ілюстрації, ребуси.
Цитата до роздумів:
"Роби що-небудь, щоб бути щасливим!" — Анна Ґавальда
1. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Кожна людина – це архітектор свого життя, творець свого щастя. Що робить нас щасливими? Часто ми прагнемо досягти певного успіху, який допоможе нам відчути себе повноцінними. А що для вас є успіхом? Чи завжди він пов'язаний із великими досягненнями, чи може це бути щось більше — здобуття внутрішнього спокою та розуміння самого себе?
Словник уроку:
2. Актуалізація опорних знань учнів
Бліц-опитування
Які два жанри поєднала Анна Ґавальда в повісті «35 кіло надії»?
(Повість і притча)
Що наповнювало щастям дитинство Ґреґуара?
(Багаторазовий перегляд мультика про ведмежа, малювання та пригоди для плюшевого щеняти)
Що виробляли діти у дошкільній групі?
(Їжачка з пап’є-маше, кошеня з пляшечкою молока, мишку у горіхової шкаралупі)
Яку книгу подарувала вихователька Ґреґуару?
("1000 справ для умілих рук")
3. Робота в міні-групах
Завдання: Пригадайте біографічні факти про Анну Ґавальду та заповніть прогалини в тексті. (Для потреби використовуйте інформацію з Вікіпедії)
А. Модель якого корабля майстрував учень, який взагалі не хоче вчитися?
(«Титанік»)
Б. Виходить ім'я для Ґреґуара найдорожчої людини?
(Леон)
В. В якому коледжі хотів навчатися Ґреґуар?
(Граншан)
5. Знайомство з темою уроку:
Під час уроку ми будемо працювати над темою «Шлях до дорослішання Ґреґуара Дюбоска», аналізуючи його переживання самотності та нерозуміння з боку оточуючих, а також пошук своєї духовної сутності через улюблену справу.
Обговоримо такі питання:
Що заважало Ґреґуару успішно навчатися?
(Йому було нецікаво; у школі не звертали увагу на його інтереси; низька самооцінка)
Як низька самооцінка відображається в думці героя?
(Він постійно називає себе «здохляком», «бездаром», «натуральним хлюпиком», «35 кіло кретинства»).
6. Підтримка в складні години
Учитель: Завжди є ті, хто вірить у нас і підтримує. Хто підтримує Ґреґуара в його житті?
(Вихователька Марі та дідусь Леон)
Вихователька Марі вірить у здібності Ґреґуара, бачить у ньому великий потенціал. Вона подарувала йому книгу «1000 справ для умілих рук» і порадила зробити щось своїми руками.
Завдання: Знайдіть у тексті пораду Марі, яка допомогла Ґреґуару.
(«Не даром прожитий той день, коли ти щось зробив своїми руками»).
Завдання-роздум: Поясніть вчинки Ґреґуара. Чому він намагається займатися майструванням?
(Він знаходить віддушину у створенні чогось власноруч, що дає йому відчуття здатності досягати результатів).
7. Роздуми:
Поглянемо на шлях Ґреґуара до успіху через призму його поступових змін:
8. Оформлення таблиці "Непростий шлях до успіху"
Завдання: Заповніть таблицю, визначивши, які висновки можна зробити з подій, що сталися в житті Ґреґуара.
Події |
Висновки |
Навчання в старшій дошкільній групі |
Майстрування приносило Ґреґуару радість і задоволення |
Перший шкільний день |
У школі нецікаво, низька успішність |
Відрахування зі школи |
Щастя від майстрування з дідом Леоном |
Самостійні кроки |
Знайшов своє призначення у технічних заняттях |
9. Рефлексія:
Які поради були цінними для головного героя? Чи важливі вони для вас?
10. Домашнє завдання: