Рекомандації для батьків в період адаптації першокласників

Про матеріал
Дана розробка є допомічником батькам в період адаптації першокласників. В ній висвітлені віковіособливості першокласників,рекомендації ,як батьки можуть допомогти в цей період.
Перегляд файлу

 Адаптація першокласників

 


«Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися.»

                                                      Венгер Л. А.

 

 

Памятка батькам

1. Поясніть дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. 2.Розповідайте про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.  3. Продумайте режим дня і суворо його дотримуватися.

 4. Навчить першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).   5.Розвивайте навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.

 6. Поясніть, що означає «акуратно», «старанно», формуйте самооцінку. 

7. Розвивайте  комунікабельні здібності.

 8. Підтримуйте бажання вчитися.

 9. Вислуховуйте  уважно дитину, радьте, як діяти в тій чи іншій ситуації.

 10. Активно взаємодійте з учителем і шкільним психологом.

 

 

Вікові особливості першокласників

 

1.У цей час відбувається зміна провідного виду діяльності: місце гри поступово займає навчання.

 2. Кістково-сполучний апарат дитини відзначається гнучкістю, у кістках ще багато хрящової тканини. На це треба зважати, щоб запобігти можливому викривленню хребта.

3. У першокласників повільно розвиваються дрібні м’язи кисті, через що вони відчувають значні труднощі в оволодінні графічними навичками.

4. Діти в цьому віці дихають частіше, ніж дорослі, тому для підтримання їхньої працездатності важливо, щоб у приміщенні було чисте повітря.

 5. Поряд з мимовільним запам’ятовуванням розвивається довільна пам'ять, найпростішим способом розвитку якої є переказ.

6. Мислення першокласників конкретно-образне, але під впливом навчання у його структурі зростає роль абстрактних компонентів. Це виявляється в здатності аналізувати і узагальнювати, розв’язувати задачі, висловлювати власні судження, міркування.

 7. Інтенсивно збільшується словниковий запас, зростає кількість слів у реченнях. Тому важливо привчати дітей висловлюватись чітко, говорити у відповідному темпі, контролювати своє мовлення.

8. Увага першокласників мимовільна, нестійка. Діти активно реагують на нове, яскраве, незвичне, часто відволікаються від роботи. Розвиток довільної уваги здійснюється шляхом включення у навчальну діяльність.

 9. Процеси гальмування починають переважати над процесами збудження, що створює важливі передумови для формування певних вольових якостей: здатності проявити зусилля з метою подолання труднощів, утриматися від небажаних вчинків, контролювати і оцінювати себе

. 10. Діти цього віку характеризуються підвищеною емоційною вразливістю, тому важливо у процесі спілкування враховувати внутрішній стан дитини, розумно застосовувати заохочення і покарання, вміло володіти словом.

 

http://kolobuga.ru/wp-content/uploads/2016/08/1-2.jpg

 

Як можуть допомогти батьки в період адаптації  дитині?1

 

1.Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом.

2.Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте    образливих слів.

Не підганяйте її, розрахувати час -це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, -провини дитини у цьому немає.

3. Не посилайте дитину в школу без сніданку: в школі вона багато працює, витрачає сили. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.

4. Прагніть максимально використовувати ранковий час для корисного взаємного спілкування. Нехай воно стане для дитини бажаним. Підніміть настрій першокласника, якщо він "встав не з тієї ноги", підбадьоріть, якщо чимось незадоволений. Багато чого можна встигнути по дорозі: повторити уроки, прочитати вивчений вчора напам'ять вірш, визначити головну мету дня.

5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів,скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: "Дивись, поводь себе гарно!", "Щоб не було поганих оцінок!" тощо. У дитини попереду важка праця.

6. Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись(згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).

7. Згадайте слова, які вимовляють найчастіше батьки, коли їх син або дочка повертається зі школи: "Які сьогодні оцінки?" Спробуйте інакше.

 8. Зустрівши малюка, запитайте його: "Що сьогодні на уроках було цікавого? Що сподобалося, а що засмутило?"

http://illustrators.ru/uploads/illustration/image/806349/main_806349_original.jpg

9. Не пропускайте труднощів, можливих у дитини на початковому етапі оволодіння навчальними навичками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся справитися з ними на першому році навчання.

10. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу

Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

11.Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.

12.Батьки повинні бути в курсі усього, що відбувається в школі Особливо це стосується сутності предметів і домашніх завдань. Будьте поруч з дитиною. Але здійснюйте неподавляючий, а дружні й контроль. –А ну поділися зі мною, що тобі задали? Як ти зрозумів, у чому полягає завдання? Як ти плануєш з завдання виконати? Чи потрібна тобі моя допомога?

14.Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, її навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя, адміністрації або шкільного психолога.

15.Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.

Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

16.Протягом дня знайдіть(намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути  справи дитини, її біль, її радощі.

17.Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники стомлення, перевантаження.

18.Слідкуйте за тим, щоб дитина мала друзів.

19.Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

20.Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий  трудовий день -і дитина повинна бути готова до нього. Ваша доброзичливість. Ваша доброзичливість допоможе їй у цьому.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Дитина-найбільша цінність у вашому житті!Прагніть зрозуміти і пізнати її, ставтеся до неї з повагою, дотримуйтеся найбільш прогресивних методів виховання і постійної лінії поведінки.

Психолог школи:

 Рябчук Ольга Іванівна

 

 

 

 

 

 

Рекомендації для батьків в період адаптації першокласників

 

 

 

http://900igr.net/up/datai/107767/0002-008-.png

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Рябчук Ольга
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку