Адаптація пятикласників
Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя.
По складності адаптації 5-класників можна прирівняти до первачків, які з дитсадка поринули в шкільне життя. Проблема переходу молодших школярів до середньої школи досить глибока. Вона полягає у переході дітей до іншої школи, де п’ятикласники - наймолодші школярі, яким доводиться засвоювати закони нової школи.
Золоті правила виховання
1. Любіть свою дитину.
2. Приймайте дитину такою як вона є.
Психологічні особливості молодшого підлітка:
( 10-12 років)
1.Прояв почуття дорослості.
Прагнення відмежуватися від всього
« дитячого»
2.Ріст сомооцінки, самосвідомості, саморегуляції.
3.Прояв самостійності в здобутті знань.
4.Прояв пізнавальної мотивації.
5. Підвищена увага до своєї зовнішності.
6. Яскраво виражена емоційність, висока тривожність, нестійка психіка.
7. Відсутність авторитетів віку; умисна маніпуляція дорослими.
8.. Підвищене негативне відношення до учителя, батьків, дорослих.
9..Огида до необгрунтованих заборон;
10 Бажання бути не гірше інших.
11. Потреба в належному положенні в колективі однолітків, в сім’ї;
12. Прагнення обзавестися вірним товаришем;
13. Прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в молому колективі;
14. Підвищена цікавість до питання“співвідношення сил” у класі
15. Встановлення довірливих відносин з однолітками
(ВВД– спілкування)
16.Переоцінка своїх можливостей;
17.Відсутність адаптації до невдач;
18.Прояв егоцентризму,
19. Внутрішній конфлікт з самим собою і оточуючими.
20. Страх самотності.
Як можуть допомогти батьки в період адаптації дитині?1
1 Розмовляйте зі своєю дитиною про його (її) справи у школі.
2. Регулярно розмовляйте з вчителями вашої дитини.
3. Не зв’язуйте відмітки про успішність дитини зі своєю системою покарання і заохочення.
4.Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів. Якщо вас щось тривожить в поведінці дитини,якомога швидше зустрінетеся і обговоріть це з класним керівником чи психологом.
5.Привчайте дитину розповідати вам про свої шкільні справи. Кожен тиждень знаходьте час і уважно розмовляйте з дитиною про її справи у школі.
6. Якщо у дитини вчитися виходить добре,частіше проявляйте свою радість.
7. Покажіть інтерес до завдань. Якщо дитина звертається до вас с питаннями,що стосуються домашнього завдання, допоможіть їй знайти відповіді самостійно,а не підказуйте.
8. Дізнайтеся, що цікавить вашу дитину,а потім встановіть зв'язок між його вподобаннями і предметами,які вивчаються у школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна обернути на бажання читати книги,подарував книгу,за якою зняли фільм.
9. Шукайте різні можливості,щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані у школі, в домашній діяльності. Наприклад, попросіть дитину розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування піци ,або необхідну кількість фарби,щоб пофарбувати необхідну поверхню.
10.. Підтримуйте спокійну і стабільну атмосферу вдома,коли в житті дитини відбуваються зміни.
.
Основними помічниками батьків в складних ситуаціях є терпіння ,увага і розуміння. Намагайтесь створити сприятливі умови в сімї для дитини.
Психолог школи:
Рябчук Ольга Іванівна
Рекомендації для батьків в період адаптації дітей до 5 класу.