Репродуктивне здоров'я - це стан повного фізичного, розумового та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб репродуктивної системи або порушення її функцій, тобто репродуктивне здоров'я означає можливість задовільної та безпечної здатності до відтворення. Чому репродуктивне здров’я молоді потрібно вивчати в Україні ?
Комплексна сексуальна освіта -“процес з викладання та вивчення про когнітивні, емоційні, фізичні та соціальні аспекти сексуальності.Її метою є забезпечення дітей і підлітків знаннями, вміннями, навичками та установками, що дозволять їм підтримувати власне здоров’я, добробут та гідність, будувати шанобливі соціальні й сексуальні стосунки, розуміти вплив їхніх рішень на благополуччя власне й інших, а також розуміти й бути спроможними захистити власні права протягом життя”.
Моделі формальної сексуальної освіти повинні мати структурність, послідовність вивчення а саме головне доступність. В школах такі питання повинні розглядатися як: Самостійний окремий шкільний предмет. Факультативний курс. Складова одного з предметів, таких як “Біологія” або “Основи здоров’я”Складова кількох предметів, наприклад, “Історія”, “Мистецтво”, “Мова”Нажаль, на сьогодні увага до такої проблеми, є недостатньої тому пропонується Всім нам об'єднатися навколо цієї проблеми!!!!
Я пропоную розглянути та в подальшому використовувати тематичні блоки для ознайомлення учнів з питання СО серед предметів навчального циклу за такими напрямками: Стосунки. Цінності, права, культура і сексуальність. Розуміння гендерних питань. Насильство й безпека. Навички, необхідні для безпеки й добробуту. Людське тіло і його розвиток. Сексуальність і людська поведінка. Сексуальне і репродуктивне здоров’я.
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуютьс я до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями МТКРодина. Основи здоров’я, 9 клас. Громадянська освіта, 10 клас Правознавство, 9 клас. Українська література, 6,7,8,10 клас. Зарубіжна література 5, 7,8 клас. Сімейні цінності, роль сім’ї у житті людини, довірливі стосунки у родиніГромадянська освіта: нуклеарна та розширена родини. Різновиди сімей. Дружба, кохання та романтичні стосунки. Основи здоров’я, 6, 7, 8 клас. Українська література, 5-11 клас. Основи здоров’я: Про поняття дружби, відносини хлопчиків і дівчат. Романтичні стосунки та кохання. Сексуальні стосунки. Зарубіжна література. Література: “красаглибокого почуття кохання”, “краса вірності в коханні”, “вічна проблема жіночого щастя”, “вічна жіночність”
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення в. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями МТКТолерантність, інклюзивність та повага. Громадянська освіта, 10 клас. Основи здоров’я, 5 і 8 класи. Українська література, 6 і 11 класи. Основи здоров’я: толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ; толерантне ставлення до поглядів інших; повага до дорослих та однолітків. Дискримінація та стигма за ознаками відмінностей (расових, етнічних, статі тощо)Довгострокові зобов'язання та батьківство. Правознавство, 9 клас. Про правові засади шлюбу і батьківства. Довгострокові зобов’ язання, батьківство
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Насильство. Основи здоров’я, 6 і 8 класи6 клас: загально про насильство8 клас: сексуальне насильство, у підручниках подається у розділі “Віктимна поведінка”, де звинувачується жертва. Дитяче насильство, домашнє насильство, насильство між партнерками, Згода, приватність і фізична недоторканість--Недоторканість та приватність тіла. Згода на секс. Безпечне використання інформаційно- комунікаційних технологій. Громадянська освіта, 10 клас. Основи здоров’я 5 і 8 класи. Громадянська освіта: згадується секстинг і грумінг. Шкідливість сексуально відвертого контенту в Інтернеті
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Цінності та сексуальність--Вплив цінностей на сексуальну поведінку. Права людини та сексуальність. Основи здоров’я, 5 клас. Громадянська освіта, 10 клас. Поняття прав людини, прав дитини, національні та міжнародні засоби захисту прав людини. Сексуальні та репродуктивні права людини, їх порушення та їх захист. Культура, суспільство та сексуальність--Різноманітність соціальних і культурних практик та їх вплив на сексуальність людини
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Сексуальна та репродуктивна анатомія і фізіологія. Біологія, 8 клас. Будова та функції репродуктивної системи. Допитливість щодо назв і функцій тіла людини є природною. Репродуктивність. Біологія, 8-11 класи. Суть запліднення, репродуктивна медицина. Значення еякуляції для запліднення. Ознаки вагітностіПеріод ймовірного настання вагітностіСтатеве дозрівання. Біологія, 8 клас Основи здоров’я, 7-9 класи. Ознаки дозрівання та зрілості, особиста гігієна, менструальний цикл. Менструація не повинна стигматизуватися. Зображення тіла. Основи здоров’я, 8 клас. Вплив модних тенденцій на здоров’я і сприйняття краси. Позитивне ставлення до власного тіла. Вплив сприйняття своєї зовнішності на самооцінку та поведінку
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Вагітність і запобігання вагітностіБіологія, 8-11 класи. Основи здоров’я, 8 клас. Біологія: фізіологія вагітності, контрацепція, аборти, статева стриманість, утримання. Основи здоров’я: вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я, наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітностіКонтрацепція, зокрема її види і доступ до неїДоступ до кваліфікованої медичної допомоги у випадку ранньої вагітностіМожливість усиновлення
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Пов'язані з ВІЛ і СНІДстигматизація, турбота, лікування та підтримка. Основи здоров’я, 5-9 класи. Дискримінація і стигматизація людей, що живуть з ВІЛВінакшування ЛЖВ – це не “ми”, а “вони”Методи терапії ВІЛ, зокрема антиретровірусна терапія. Програми і групи підтримки ЛЖВПраво на стосунки, зокремаромантичні та сексуальні, і партнерства. Розуміння, розпізнавання і зменшення ризиків ІПСШ, включаючи ВІЛБіологія, 8, 11 класи. Основи здоров’я, 5-9 класиІПСШ, ВІЛ/СНІД,репродуктивне здоров’я, контрацепція. Вплив гендерних ролей і культури на вибір стратегії захисту від ІПСШДоступ до сервісів сексуального здоров’я (Клініки дружні до молоді)
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонують ся до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Соціальна сконструйова ність гендера та гендерних норм. Українська літ-ра, 9-10 класи. Основи здоров’я, 8-9 класи (у деяких підручниках)Українська літ-ра: “образ жінки”, “вічна проблема жіночого щастя”, “вічна жіночність”, “материнство”Негативний вплив гендерних стереотипів на романтичні стосунки і людей ненормативних сексуальних орієнтацій і гендерних ідентичностей. Громадянська освіта, 10 клас (у підручниках)Громадянська освіта, Основи здоров’я: гендерна рівність, стать/гендер, гендерні ролі, норми й стереотипи. Гомофобія, трансфобія. Право на самостійне визначення гендерної ідентичностіВплив гендерної нерівності на прийняття рішень про сексуальну поведінку. Гендерна рівність, стереотипи й упередження. Українська літ-ра, 9-10 класи. Громадянська освіта, 10 клас. Гендерно зумовлене насильство. Українська літ-ра, 9 клас“Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі” у творах Т. Шевченка. Гендерно зумовлене насильство загалом
Українська література: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. В. Слоньовська, Н. В. Мафтин, Н. М. Вівчарик, Н. С. Курінна, Л. Т. Шевчук. — Київ: Літера ЛТД, 2017. — C. 229. Твори Т. Г. Шевченко«Катерина»«Наймичка»«Марія»“ОБРАЗ ЖІНКИ”, “ВІЧНА ПРОБЛЕМА ЖІНОЧОГО ЩАСТЯ”, “ВІЧНА ЖІНОЧНІСТЬ”, “МАТЕРИНСТВО”
Ставлення вчителів до сексуальної освіти в ліцеї результати проведеного анкетування 16.03-18.03 2021 “Саме поняття [сексуальної освіти] треба формувати. Причому воно повинно формуватися не стільки в школі, а спочатку цим повинні займатися батьки, а вже вчителі продовжувати це”бо раніше не було“Це обов'язково треба. Тому що, раніше все ж в капустіперебували або лелека приносив”сім’я цим не займається“Родини на 99% статевим вихованням не займаються”Як проходять уроки з питань сексуальної освіти?• “Частина аудиторії сприймає із посміхом. Частина, зокрема, дівчата, вони так чи інакше фізіологічно старші трошки, і вони сприймають більш зацікавлено”• “По великому рахунку, це бравада учнівська: “ми вже тут все знаємо, а коли будуть практичні заняття?” Це питання найбільш часто звучить. І саме просте питання – зовнішні статеві органи, у 80% виникає недоуміння. Їх толком ніхто не може назвати”• “До речі, коли я показувала в 9-му класі фільм ВВС про підлітків, і там була просто картинки оголенної жінки. то кажуть – «Виключайте!». Вже їм було трохи соромно
Необхідність занять окремо для дівчат і хлопців“...наприклад, провожу години спілкування я окремо в 7 класі з дівчатками і хлопчиками. Тому що хлопчики ж вони за рівнем розвитку відстають від дівчаток. Дуже багато вони [дівчата] вичитують в Інтернеті не зовсім того, що треба. І тому ми обов’язково з ними опрацьовували різні ситуаційні задачі Наприклад, коли до вас підходить чоловік на вулиці, він робить непристойні жести, пропонує вам пройтися з ними. Це вже є закладки статевого виховання, щоб дівчатка знали хоча б як себе поводити. Хоча воно більше стосується їхньої безпеки”
Мені дуже хотілось би провести з вами анкетування, тому прошу відповісти на питання1. Чи є все ж таки сексуальна освіта в школах зараз?2. Які головні проблеми існують навколо сексуальної освіти?3. Чи потрібно розвивати сексуальну освіту в школах?відсутність інформації--------маємо негативні наслідки початку раннього статевого життя: Незапланована вагітність;ІПСШВІЛ- інфекція. Розчарування в стосунках. Психічний дискомфорт