Репродуктивне здоров’я молоді

Про матеріал
Репродуктивне здоров'я - це стан повного фізичного, розумового та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб репродуктивної системи або порушення її функцій, тобто репродуктивне здоров'я означає можливість задовільної та безпечної здатності до відтворення. Матеріали для використання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Репродуктивне здоров’я молоді

Номер слайду 2

Репродуктивне здоров'я - це стан повного фізичного, розумового та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб репродуктивної системи або порушення її функцій, тобто репродуктивне здоров'я означає можливість задовільної та безпечної здатності до відтворення. Чому репродуктивне здров’я молоді потрібно вивчати в Україні ?

Номер слайду 3

Готовність до сімейного життя!!!!! В Україні визнано мінімальний вік для укладання шлюбу: хлопцям з 18 років, а дівчатам – 17. Однак не всі молоді люди готові до укладання шлюбу в такому віці.

Номер слайду 4

Коли люди вирішують прожити разом до кінця життя, вони створюють найкращі умови для своїх майбутніх дітей. Однак для створення міцної сім’ї замало лише кохання, зокрема, коли молоде подружжя не усвідомлює відповідальності своєї нової ролі

Номер слайду 5

Раннє статеве життя загрожує інфекціями, що передаються статевим шляхом – ІПСШ. Особливо небезпечною є ВІЛ-інфекція, адже її безсимптомний період іноді триває понад 10 років.

Номер слайду 6

Український інститут соц.досліджень ім. Яременка. Дослідження “Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді”, 2018 Середній вік першого статевого контакту респонденток/-ів

Номер слайду 7

Частка учнівської молоді, яка повідомила, що має досвід статевих стосунків. Український інститут соц.досліджень ім. Яременка. Дослідження “Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді”, 2018

Номер слайду 8

Джерела, з яких респондентки/-ти отримують знання про статеві стосунки, %Український інститут соц.досліджень ім. Яременка. Дослідження “Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді”, 2018

Номер слайду 9

Комплексна сексуальна освіта -“процес з викладання та вивчення про когнітивні, емоційні, фізичні та соціальні аспекти сексуальності.Її метою є забезпечення дітей і підлітків знаннями, вміннями, навичками та установками, що дозволять їм підтримувати власне здоров’я, добробут та гідність, будувати шанобливі соціальні й сексуальні стосунки, розуміти вплив їхніх рішень на благополуччя власне й інших, а також розуміти й бути спроможними захистити власні права протягом життя”.

Номер слайду 10

Моделі формальної сексуальної освіти повинні мати структурність, послідовність вивчення а саме головне доступність. В школах такі питання повинні розглядатися як: Самостійний окремий шкільний предмет. Факультативний курс. Складова одного з предметів, таких як “Біологія” або “Основи здоров’я”Складова кількох предметів, наприклад, “Історія”, “Мистецтво”, “Мова”Нажаль, на сьогодні увага до такої проблеми, є недостатньої тому пропонується Всім нам об'єднатися навколо цієї проблеми!!!!

Номер слайду 11

Комплексна сексуальна освіта має бути: Науково обґрунтованою. Поетапною та відповідною до віку. Включеною в навчальну програму. Основаною на правах людини та принципах гендерної рівностіНе обмежуватися інформацією про дітонародження, ризики й захворювання

Номер слайду 12

Я пропоную розглянути та в подальшому використовувати тематичні блоки для ознайомлення учнів з питання СО серед предметів навчального циклу за такими напрямками: Стосунки. Цінності, права, культура і сексуальність. Розуміння гендерних питань. Насильство й безпека. Навички, необхідні для безпеки й добробуту. Людське тіло і його розвиток. Сексуальність і людська поведінка. Сексуальне і репродуктивне здоров’я.

Номер слайду 13

СТОСУНКИ

Номер слайду 14

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуютьс я до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями МТКРодина. Основи здоров’я, 9 клас. Громадянська освіта, 10 клас Правознавство, 9 клас. Українська література, 6,7,8,10 клас. Зарубіжна література 5, 7,8 клас. Сімейні цінності, роль сім’ї у житті людини, довірливі стосунки у родиніГромадянська освіта: нуклеарна та розширена родини. Різновиди сімей. Дружба, кохання та романтичні стосунки. Основи здоров’я, 6, 7, 8 клас. Українська література, 5-11 клас. Основи здоров’я: Про поняття дружби, відносини хлопчиків і дівчат. Романтичні стосунки та кохання. Сексуальні стосунки. Зарубіжна література. Література: “красаглибокого почуття кохання”, “краса вірності в коханні”, “вічна проблема жіночого щастя”, “вічна жіночність”

Номер слайду 15

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення в. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями МТКТолерантність, інклюзивність та повага. Громадянська освіта, 10 клас. Основи здоров’я, 5 і 8 класи. Українська література, 6 і 11 класи. Основи здоров’я: толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ; толерантне ставлення до поглядів інших; повага до дорослих та однолітків. Дискримінація та стигма за ознаками відмінностей (расових, етнічних, статі тощо)Довгострокові зобов'язання та батьківство. Правознавство, 9 клас. Про правові засади шлюбу і батьківства. Довгострокові зобов’ язання, батьківство

Номер слайду 16

НАСИЛЬСТВО І БЕЗПЕКА

Номер слайду 17

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Насильство. Основи здоров’я, 6 і 8 класи6 клас: загально про насильство8 клас: сексуальне насильство, у підручниках подається у розділі “Віктимна поведінка”, де звинувачується жертва. Дитяче насильство, домашнє насильство, насильство між партнерками, Згода, приватність і фізична недоторканість--Недоторканість та приватність тіла. Згода на секс. Безпечне використання інформаційно- комунікаційних технологій. Громадянська освіта, 10 клас. Основи здоров’я 5 і 8 класи. Громадянська освіта: згадується секстинг і грумінг. Шкідливість сексуально відвертого контенту в Інтернеті

Номер слайду 18

Основи здоров’я, 8 клас. - Бех, Воронцова, Пономаренко, Страшко. - Алатон, 2016. - С. 118

Номер слайду 19

ЦІННОСТІ, ПРАВА, КУЛЬТУРА І СЕКСУАЛЬНІСТЬ”

Номер слайду 20

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Цінності та сексуальність--Вплив цінностей на сексуальну поведінку. Права людини та сексуальність. Основи здоров’я, 5 клас. Громадянська освіта, 10 клас. Поняття прав людини, прав дитини, національні та міжнародні засоби захисту прав людини. Сексуальні та репродуктивні права людини, їх порушення та їх захист. Культура, суспільство та сексуальність--Різноманітність соціальних і культурних практик та їх вплив на сексуальність людини

Номер слайду 21

ТІЛО ЛЮДИНИ ТА ЙОГО РОЗВИТОК

Номер слайду 22

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Сексуальна та репродуктивна анатомія і фізіологія. Біологія, 8 клас. Будова та функції репродуктивної системи. Допитливість щодо назв і функцій тіла людини є природною. Репродуктивність. Біологія, 8-11 класи. Суть запліднення, репродуктивна медицина. Значення еякуляції для запліднення. Ознаки вагітностіПеріод ймовірного настання вагітностіСтатеве дозрівання. Біологія, 8 клас Основи здоров’я, 7-9 класи. Ознаки дозрівання та зрілості, особиста гігієна, менструальний цикл. Менструація не повинна стигматизуватися. Зображення тіла. Основи здоров’я, 8 клас. Вплив модних тенденцій на здоров’я і сприйняття краси. Позитивне ставлення до власного тіла. Вплив сприйняття своєї зовнішності на самооцінку та поведінку

Номер слайду 23

Біологія, 8 клас. - О. В. Костильов, С. П. Яценко. - Аксіома, 2016. - С. 246

Номер слайду 24

Біологія, 8 клас – Н. Ю. Матяш та ін. –Генеза, 2016 – с. 274

Номер слайду 25

Біологія, 8 клас – В. Соболь. – Абетка, 2016. – с. 279

Номер слайду 26

СЕКСУАЛЬНЕ І РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я

Номер слайду 27

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Вагітність і запобігання вагітностіБіологія, 8-11 класи. Основи здоров’я, 8 клас. Біологія: фізіологія вагітності, контрацепція, аборти, статева стриманість, утримання. Основи здоров’я: вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я, наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітностіКонтрацепція, зокрема її види і доступ до неїДоступ до кваліфікованої медичної допомоги у випадку ранньої вагітностіМожливість усиновлення

Номер слайду 28

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонуються до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Пов'язані з ВІЛ і СНІДстигматизація, турбота, лікування та підтримка. Основи здоров’я, 5-9 класи. Дискримінація і стигматизація людей, що живуть з ВІЛВінакшування ЛЖВ – це не “ми”, а “вони”Методи терапії ВІЛ, зокрема антиретровірусна терапія. Програми і групи підтримки ЛЖВПраво на стосунки, зокремаромантичні та сексуальні, і партнерства. Розуміння, розпізнавання і зменшення ризиків ІПСШ, включаючи ВІЛБіологія, 8, 11 класи. Основи здоров’я, 5-9 класиІПСШ, ВІЛ/СНІД,репродуктивне здоров’я, контрацепція. Вплив гендерних ролей і культури на вибір стратегії захисту від ІПСШДоступ до сервісів сексуального здоров’я (Клініки дружні до молоді)

Номер слайду 29

Основи здоров’я: Підручник для 9-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. – К.: Видавництво “Алатон”, 2017. – С. 176.

Номер слайду 30

Основи здоров’я: підруч. для 9-го класу загальноосв. навч. закл. / Т. Є. Бойченко, І. П. Василашко, О. К. Гурська та ін. – К.: Генеза, 2017. – С. 123.

Номер слайду 31

Основи здоров’я: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Тагліна. – Х.: Вид-во “Ранок”, 2015. – С. 150.

Номер слайду 32

ВІЛ-інфекція в Україні: Інформаційний бюлетень № 43. – 2015. – С. 30.

Номер слайду 33

РОЗУМІННЯ ГЕНДЕРУ

Номер слайду 34

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Теми, які пропонують ся до вивчення. Предмети і класи української школи, які включають теми. Основна інформація з теми в українських навчальних програмах. Що не розкрито, за критеріями. Соціальна сконструйова ність гендера та гендерних норм. Українська літ-ра, 9-10 класи. Основи здоров’я, 8-9 класи (у деяких підручниках)Українська літ-ра: “образ жінки”, “вічна проблема жіночого щастя”, “вічна жіночність”, “материнство”Негативний вплив гендерних стереотипів на романтичні стосунки і людей ненормативних сексуальних орієнтацій і гендерних ідентичностей. Громадянська освіта, 10 клас (у підручниках)Громадянська освіта, Основи здоров’я: гендерна рівність, стать/гендер, гендерні ролі, норми й стереотипи. Гомофобія, трансфобія. Право на самостійне визначення гендерної ідентичностіВплив гендерної нерівності на прийняття рішень про сексуальну поведінку. Гендерна рівність, стереотипи й упередження. Українська літ-ра, 9-10 класи. Громадянська освіта, 10 клас. Гендерно зумовлене насильство. Українська літ-ра, 9 клас“Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі” у творах Т. Шевченка. Гендерно зумовлене насильство загалом

Номер слайду 35

Українська література: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. В. Слоньовська, Н. В. Мафтин, Н. М. Вівчарик, Н. С. Курінна, Л. Т. Шевчук. — Київ: Літера ЛТД, 2017. — C. 229. Твори Т. Г. Шевченко«Катерина»«Наймичка»«Марія»“ОБРАЗ ЖІНКИ”, “ВІЧНА ПРОБЛЕМА ЖІНОЧОГО ЩАСТЯ”, “ВІЧНА ЖІНОЧНІСТЬ”, “МАТЕРИНСТВО”

Номер слайду 36

Ставлення вчителів до сексуальної освіти в ліцеї результати проведеного анкетування 16.03-18.03 2021 “Саме поняття [сексуальної освіти] треба формувати. Причому воно повинно формуватися не стільки в школі, а спочатку цим повинні займатися батьки, а вже вчителі продовжувати це”бо раніше не було“Це обов'язково треба. Тому що, раніше все ж в капустіперебували або лелека приносив”сім’я цим не займається“Родини на 99% статевим вихованням не займаються”Як проходять уроки з питань сексуальної освіти?• “Частина аудиторії сприймає із посміхом. Частина, зокрема, дівчата, вони так чи інакше фізіологічно старші трошки, і вони сприймають більш зацікавлено”• “По великому рахунку, це бравада учнівська: “ми вже тут все знаємо, а коли будуть практичні заняття?” Це питання найбільш часто звучить. І саме просте питання – зовнішні статеві органи, у 80% виникає недоуміння. Їх толком ніхто не може назвати”• “До речі, коли я показувала в 9-му класі фільм ВВС про підлітків, і там була просто картинки оголенної жінки. то кажуть – «Виключайте!». Вже їм було трохи соромно

Номер слайду 37

Необхідність занять окремо для дівчат і хлопців“...наприклад, провожу години спілкування я окремо в 7 класі з дівчатками і хлопчиками. Тому що хлопчики ж вони за рівнем розвитку відстають від дівчаток. Дуже багато вони [дівчата] вичитують в Інтернеті не зовсім того, що треба. І тому ми обов’язково з ними опрацьовували різні ситуаційні задачі Наприклад, коли до вас підходить чоловік на вулиці, він робить непристойні жести, пропонує вам пройтися з ними. Це вже є закладки статевого виховання, щоб дівчатка знали хоча б як себе поводити. Хоча воно більше стосується їхньої безпеки”

Номер слайду 38

Мені дуже хотілось би провести з вами анкетування, тому прошу відповісти на питання1. Чи є все ж таки сексуальна освіта в школах зараз?2. Які головні проблеми існують навколо сексуальної освіти?3. Чи потрібно розвивати сексуальну освіту в школах?відсутність інформації--------маємо негативні наслідки початку раннього статевого життя: Незапланована вагітність;ІПСШВІЛ- інфекція. Розчарування в стосунках. Психічний дискомфорт

Номер слайду 39

ВИСНОВОК:

Номер слайду 40

Потрібно дбати про своє здоров’я, щоб стати щасливими батьками!

Номер слайду 41

в рамках TTDIза пдтримкидосліджував. Дякую за увагу!

pptx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку