"ПРОБЛЕМА ТОРГІВЛІ ДІТЬМИ. Як не стати жертвою"

Про матеріал
Одним із найсерйозніших порушень прав людини в усьому світі залишаеться торгівля дітьми.На жаль, потрапити в тенета торгівлі людьми може кожна дитина, незалежно від віку, статі та соціальної приналежності. Ситуація війни у краіні погіршує цю ситуацію. Ми живемо, бо щоденно уникаємо небезпек або виживаємо в небезпечних ситуаціях. Доросла людина в змозі оцінювати той ризик, який вона сама створює своїми вчинками і поведінкою, але дитина -ні. Заняття з елементами тренінгових вправ для підлітків дозволить ознайомитися з деякими ризикованими ситуаціями, визначити, які саме ризики вони несуть у собі, сформувати навички безпечної поведінки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРОБЛЕМА ТОРГІВЛІ ДІТЬМИЯк не стати жертвою. Заняття з елементами тренінгових вправ для учнів 7-8 класів Підготувала психолог Бориспільського ліцею імені Костянтина Могилка Ярова Олена

Номер слайду 2

Мета: сприяти усвідомленому вмінню розрізняти безпеку/небезпеку, розпізнавати ризиковані ситуації і уникати ризикованих дійформувати у підлітків навички безпечної поведінкивміти протистояти ризикованій пропозиції.

Номер слайду 3

Вступ. Поняття «ризик»:1. Можлива небезпека.2. Дія навмання в надії на щасливий кінець. Ризик присутній в будь-якій діяльності людини. Абсолютна безпека не може бути гарантована жодній людині, незалежно від її способу життя, статі, віку. Ми живемо, бо щоденно уникаємо небезпек або виживаємо в небезпечних ситуаціях. Доросла людина в змозі оцінювати той ризик, який вона сама створює своїми вчинками і поведінкою. У нашому житті ми найчастіше оцінюємо ризик для життя, здоров’я, свободи, незалежності (фінансової в тому числі). Ви вже знайомі з деякими ризикованими ситуаціями, і сьогодні ми звами поговоримо про те, які ще ситуації є ризикованими, а також які саме ризики вони несуть у собі

Номер слайду 4

Мозковий штурм «Ризиковані ситуації»Перебування у пізній час на вулиціСпоживання алкоголю. Споживання наркотичних речовин. Втеча з дому. Допомога незнайомцям. Перехід дороги в непозначеному місціЗнайомства у соцмережах із дорослими У ліфті із незнайомцемІнші варіанти

Номер слайду 5

Запитання для обговорення: Чому саме ці ситуації ви назвали? Який саме ризик ви в них вбачаєте? Хто найчастіше потрапляє у небезпечні ситуації

Номер слайду 6

Інформаційне повідомлення «Торгівля дітьми» Торгівля дітьми – купівля-продаж у грошових одиницях або за іншу оплату особи до 18 років з метою незаконного використання. Незаконне використання дитини може мати такі форми: використання у важкій нелегальній праці, для роботи у сфері секс-послуг, втягнення у злочинну діяльність, дитячу порнографію, усиновлення в комерційних цілях, насильницьке донорство та примус до жебрацтва.

Номер слайду 7

Щороку 1,2 млн дітей потерпають від торгівлі людьми. Ця практика, подібна до рабства, усе ще має місце на всіх континентах. Права дітей порушуються, діти перетворюються на товар, який можна продати, купити, перемістити і перепродати.

Номер слайду 8

Основні способи втягнення дітей в торгівлю людьми – це пропонування привабливих умов використання вербувальниками примусу у той чи інший спосіб або погроз, шантаж Деякі з потерпілих у віці 11–18 років були доведені до несвідомого стану в результаті вживання спиртних напоїв, наркотиків, токсинів, і у такому стані їх вивозили. Важливо відзначити, що вербувальники заманюють дітей навіть із цілком благополучних родин.

Номер слайду 9

Насильство – дія або бездіяльність однієї людини стосовно іншої, що завдає шкоди здоров’ю, як фізичному, так і психічному, принижує почуття честі та особистої гідності.

Номер слайду 10

Жорстоке поводження з дитиною – будь-які форми фізичного, психічного, сексуального або економічного насильства над дитиною в сім’ї або поза нею.

Номер слайду 11

Безпека– стан захищеності особи чи групи; наявність способів задоволення потреб особистості та захисту її прав

Номер слайду 12

іноді немає ніякої можливості уникнути ризиків, але завжди потрібно шукати можливість їх мінімізувати, при цьому достатньо знати нескладні правила, щоб не ризикувати дарма

Номер слайду 13

Розгляд ситуацій- визначення ступені ризику за алгоритмом ( робота у групах)1. Виявити загрози. 2. Визначити, хто і яким чином несе в собі загрозу. 3. Оцінити загрози. 4. Обрати засоби/шляхи захисту.5. Реалізувати їх. 6. Якщо необхідно, переглянути отримані оцінки і відновити їх (щоб знову не потрапити в ризиковану ситуацію)

Номер слайду 14

Обговорення життєвих ризикованих ситуацій червона картка – дуже ризикована ситуація; жовта – ситуація з низьким чи можливим ризиком; зелена – ситуація з відсутнім ризиком)

Номер слайду 15

Ситуація 1 Дмитра покинула дівчина. Сказала, що їй з ним нецікаво, все однеі те ж, немає різноманітності, нудно, немає гостроти відчуттів. Дмитро тривалий час не виходив з будинку, переживаючи розлучення. Але одного разу друг запросив його на тусовку, сказав, що там буде весело, а Дмитру треба розвіятися, викинути все з голови. Він неохоче погодився. На тусовку вони трохи запізнилися, веселість вже була в самому розпалі. Дмитру кинулося в очі, що багато хто був незвично збуджений, дивно рухався, у розмовах раз у раз прослизали слова «травичка, баян, ширяти«. Якийсь час він пробував розважитися, але це йому не вдавалося, і він почав збиратися додому. Друг сказав, що так Дмитро нічого не доб’ється, і якщо він хоче вирішити свої проблеми раз і назавжди, то треба трохи «прийняти«, тим паче, що з одного разу ніхто не звикає, а якщо не сподобається, то можна кинути у будь-який момент

Номер слайду 16

Ситуація 2. До дівчини Аліни 13 років підійшла жінка, розповіла, що іде з краіни, не може взяти з собою чудового котика ( собачку), тому шукає гарного хазяіна, пропонує пройти з нею і забрати нещасну тварину

Номер слайду 17

Ситуація 3. Володя – новачок в цій школі. Відчуває себе самотнім, ще не знайшов нових друзів. По дорозі в школу зустрів двох неформальних лідерів класу– Петра і Сашу. Вони запросили піти до Саші додому і випити горілки, переконуючі Володю, що про це ніхто не дізнається, туди ще прийдуть дівчатка, і вони добре повеселяться.

Номер слайду 18

Ситуація 4 Андрій разом із подругою був на дні народженні свого приятеля. Випили шампанського. Усі розмовляли, веселилися. Один із приятелів сказав, що вина явно недостатньо, і дістав дві літрові пляшки горілки. Він активно почав пропонувати всім випити. Дівчина Андрія горілку не п’є, а він сам випив чарку. Усім налили ще. Подруга просила Андрія не пити більше, але всі навколо умовляли: «Ти що, не чоловік?» і т.п.

Номер слайду 19

Ситуація 5 Марійка 12 років у соцмережі познайомилася із хлопцем, який старшій іі на 8 років, привабливий на аватарці, робить дівчині компліменти, своє обличчя при відеозустрічах не показує. На одній із зустрічей просить надіслати йому свої фото інтимного характеру-, обіцяє натомість надіслати свої. Пропонує зустрітися очно

Номер слайду 20

Ситуація 6 Одного разу в шкільному туалеті старший за віком учень простягнув Колі сигарету з пропозицією спробувати. Він відмовився. Тоді хлопці почали висміювати Колю, кажучи при цьому, що він ще малий, не доріс, що «синок матусі». Колі було дуже образливо ще і тому, що там стояли значущі, авторитетні хлопці

Номер слайду 21

Ситуація 7 Тетянка та Наталка вирішили на вихідних поїхати на дискотеку досусіднього міста. Подруги казали, що там більше гарних хлопців та музика веселіша. Справді, вечір був дуже веселий – багато нових знайомих, танців, пригощань. Дівчата і не помітили, як прийшов час останнього автобуса. Компанія нових знайомих – четверо хлопців запропонували провести дівчат додому

Номер слайду 22

Ситуація 8 Під час гри у дворі до дитини підходить ровесник і каже: «Недалеко звідси побудували нове спортивне містечко. Підемо подивимося ». Відповідь: «Спочатку мені потрібно запитати дозволу у батьків». Незнайомець продовжує: «Я думав, що ти вже досить великий (велика), а тобі, виявляється, мама не дозволяє. Тобі слабо? ».

Номер слайду 23

Ситуація 9 Поруч з хлопцем Микитою на вулиці зупиняється автомобіль, і незнайома жінка-водій, посміхаючись, просить: «Сядь, будь ласка, в машину і покажи дорогу до вулиці Липневої, а то я сильно спізнююся».

Номер слайду 24

Ситуація 10 Під час прогулянки у дворі до Івана підходить бабуся і просить: «Допоможи мені, будь ласка, підняти продукти в мою квартиру в сусідньому будинку на третьому поверсі».

Номер слайду 25

Підбиття підсумків. Що нового ви дізналися під час проведення занять? Де ці знання можна використати? Про що з почутого ви б розповіли друзям?

Номер слайду 26

Твоі правила безпекине спілкуйтеся з незнайомими чи малознайомими людьми,на їхнє запрошення пройти з ними на обмін отримати подарунок, подивитися на тваринку у віддалені місця (парк, під’їзд, гараж та ін.) слід відмовитися;на спробу незнайомця відвести Вас у бік від інших, слід привернути до себе увагу дорослих перехожих, краще жінок або інших людей, які поряд знаходяться, можна привітатися з ними та попросити їх про допомогу, -на прохання невідомого дозволити подивитися ваш мобільний телефон, зробити дзвінок необхідно йому відмовити і сховати телефон у кишеню; майте кодове слово, яке знаєте ви і ваші батьки, щоб використати його у разі потрапляння у небезпеку. Не слід підтримувати стосунки в інтернеті і погоджуватися на сумнівні пропозиціі.; повідомляйте батьків про своє місцезнаходження та час перебування. Варто йти тими шляхами, де є постійно потік людей, а у темну пору доби - жодних безлюдних місць!розмову з сумнівним співрозмовником можна припинити словами «Вибачте, мені потрібно запитати дозволу батьків», «Вибачте, не можу Вам в цьому допомогти, запитайте у дорослих» і так далі. Поки незнайомець намагається аналізувати ситуацію і приймає рішення (психологи вважають, що на це у людини йде від двох до п'яти секунд), у вас є час на те, щоб покинути небезпечне місце або покликати на допомогу дорослих.

Номер слайду 27

Національна гаряча лінія для дітей та молоді 📲116 111 📞0 800 500 225 Telegram: @CHL116111 Instagram: https://www.instagram. com/childhotline_ua? igsh=MTV1c. DZnd. Hh4bm. Y0 MQ= = #Ла. Страда. Україна #La. Strada #La. Strada. Ukraine.

Номер слайду 28

Джерелаhttps://la-strada.org.ua/download/infografika-diznajtesya-pro-ryzyky-torgivli-lyudmy-ta-ekspluatatsiyi. Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція : метод. посіб. Для виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми : 7 клас ; наук. кер.та ред. І. Д. Звєрєвої та Ж. В. Петрочко. – К. : ТОВ «Основа», 2012. – 188 сhttps://vorozhba.lbd-osv.gov.ua/news/13-14-39-13-11-2022/