Річний план роботи соціального педагога на 2020-2021 н.р.

Про матеріал
Річний план роботи соціального педагога Бондаренко Ірини Вікторівни Молозької ЗОШ I-III ступенів на 2020 - 2021 навчальний рік
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ                                                                  ПОГОДЖУЮ

Директор ______                                                           Методист психологічної

________________                                                        служби______________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН

роботи соціального педагога

Бондаренко Ірини Вікторівни

Молозької загальноосвітньої школи I-III ступенів

на 2020 - 2021 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 Соціально-психологічна служба – це спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога.

Нормативно-правова база, на якій ґрунтується діяльність соціального педагога: Конституція України; Закони України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги»,  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"; Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України"; Лист ІМЗО від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р.”; Лист МОН від 20.07.2020 № 1/9-385 “Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”; Наказ МОН від  14.08.2020 №  1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»; Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству”; Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»; Закон «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю»; Закон «Про соціальні послуги»; Закон України від 7 січня 2018 р. «Про запобігання та протидію домашньому насильству».

У своїй діяльності соціально-психологічна служба керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про протидію торгівлі людьми», Конституцією України, Загальною декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Етичним кодексом та іншими.

Психологічна служба Мологівської ОТГ працює над проблемою «Психологічний супровід організації безпечного середовища в закладах середньої освіти»

Психологічна служба школи працює над проблемою «Створення безпечного середовища в навчальному закладі через формуваня умінь та навичок безконфліктної взаємодії»

Основною метою моєї роботи є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини ( соціальний, психолого-педагогічний та моральний ) у її життєвому просторі.

Основні завдання на 2019/2020 навчальний рік:

-охорона і захист прав та інтересів дітей;

-вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;

-виявлення  інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;

-орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;

Особливу увагу в наступному навчальному році планую приділяти:

-створенню безпечного освітнього середовища;

-підвищенню в учнів мотивації до навчання;

-попередженню дитячих конфліктів та булінгу,  соціальної дезадаптації учнів;

-формуванню в учнів критичного мислення, навичок самопрезентації, активної громадської позиції;

-укріпленню між учасниками освітнього процесу довірливих  та доброзичливих стосунків.

Переді мною, як соціальним педагогом, стоять основні такі завдання:

1. Соціально-педагогічне дослідження з метою виявлення соціальних та особистісних потреб та проблем учасників освітнього процесу.

2. Забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального та морального здоров’я особистості;

3. Формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально-значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;

4. Створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей дитини, її позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності;

5. Сприяння формуванню  позитивного світосприйняття,  само сприйняття та  взаємосприйняття в учасників освітнього процесу, їх шанобливому ставленню одне до одного та досягненню співпраці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з\п

Напрями діяльності  з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова група/ аудиторія

Відмітка про виконання

1.

Діагностика

1.1.

Складання соціальних паспортів класів

Вересень, січень

Учні 1-11 класів

 

1.2

Виявлення учнів, схильних до правопорушень.

Анкетування з учнями

жовтень

5–9 класи

 

1.3

Виявлення учнів, схильних до пропусків уроків без поважних причин

 

протягом року

Учні 1-11 класів

 

1.4

Облік дітей та сімей «групи ризику».

Упорядкування банку даних  дітей із соціально незахищених та пільгових категорій сімей

Жовтень,

лютий

Учні 1-11 класів

 

1.5

Виявлення та складання обліково-статистичних карток на дітей  пільгових категорій

Вересень,

жовтень

Учні 1-11 класів

 

1.6

Проведення обстеження житлово-побутових умов проживання  сімей учнів

Протягом року (за необхід.)

Учні 1-11 класів

 

1.7

Проведення соціометричного дослідження міжособистісних взаємин дітей у колективах ровесників для з’ясування і усунення причин їх порушень

Жовтень, лютий

1-11 класи

 

1.8

Соціально-педагогічне спостереження за поводженням учнів на уроках та перервах

За зверненням класних керівників, педагогів

Класні колективи

1-11 класи

 

1.9

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) в школі

 

Кожного півріччя

5-11 класи

 

1.10

Соціально-педагогічне дослідження конфліктів,  випадків жорстокого поводження серед учасників навчально-виховного процесу

Протягом року

Учні, батьки,

вчителі

 

1.11

Дослідження професійної спрямованості учнів

 9-11 класів

Січень-лютий

Учні 9-11 класів

 

 

1.12

Соціально-педагогічне спостереження за поводженням учнів на уроках та перервах

За зверненням класних керівників, педагогів

Класні колективи

1-11 класи

 

1.13

Діагностичні бесіди

Протягом року

Класні керівники, учні 1-11 класів, батьки

 

1.14

Дослідження серед учасників навчально-виховного процесу за запитами адміністрації

Протягом року

 

 2-11 класи

 

1.15

Виступи на батьківських зборах, опитування, анкетування

За запитом класних керівників

Батьки, здобівачі освіти

 

2.

Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок

2.1

Проведення профілактичної роботи з попередження правопорушень серед учнів (індивідуальні та групові заходи)

 

Протягом року

Учні 1-11 класів

 

2.2

Робота з дітьми «групи ризику», дітьми  під опікою, дітьми з особливими освітніми потребами, дітьми з соціально-незахищених сімей

Постійно

Учні

 

2.3

Профілактика міжособистісних та внутрисімейних конфліктів

За необхідністю

Учні 1-11 класів, батьки, вчителі

 

2.4

Проведення виховних бесід з учнями різних вікових категорій про кращі людські якості: порядність, людяність, повага до дорослих

протягом року

за запитом

 

2.5

Контроль за функціонуванням сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах

Постійно

 

Учні та їх близьке оточення

 

2.6

Ознайомлення дітей з їх соціальними правами та обов’язками

Грудень

1-4 класи

 

2.7

Заняття з елементами тренінгу «Булінг та кібербулінг – реальна проблема сьогодення»

Грудень

6-9 класи

 

2.8

Тематичні заходи «СНІД! Не залишаймося байдужими!»

Грудень

9-11 класи

 

2.9

Перегляд відеоролика «Не смійся з мене» до Міжнародного дня людей з особливими потребами

Грудень

5-11 класи

 

2.10

Профілактика правопорушень серед неповнолітніх

Протягом року

5-11 класи

 

3.

Навчальна діяльність

3.1.

 Факультатив «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»

1 раз на тиждень 

5-А, 5-Б класи 

 

 

 Факультатив «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»

1 раз на місяць

7-А, 7-Б класи 

 

4.

Консультування

4.1.

Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх опікунів

протягом року

 Соціальний педагог

 

4.2

Надання рекомендацій вчителям щодо соціальної паспортизації класів

Вересень, лютий

Класні керівники

 

4.3

Проведення групових та індивідуальних консультацій батьків учнів з девіантною поведінкою

 

за запитом

батьки

 

4.4

Консультування батьків з питань соціальних пільг і гарантій

Протягом року

 

Батьки здобувачів освіти

1-11класів

 

4.5

Надання рекомендацій, щодо вирішення конфліктних ситуацій

Постійно

Здобувачі освіти, вчителі, батьки

 

4.6

Консультування з питань вибору професії (дітей пільгових категорій з метою надання допомоги у працевлаштуванні)

 

Лютий-квітень

Здобувачі освіти пільгової категорії

 

5.

Зв'язки з громадськістю

5.1.

Відвідування учнів, які пропускають заняття у школі без поважних причин

Протягом року

1-11 класи

 

5.2

Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. Обстеження житлово-побутових умов проживання учнів пільгових категорій та соціально-незахищених. Складання відповідних актів

Вересень

Здобувачі освіти  пільгових категорій

 

5.3

Співпраця із сільським головою щодо роботи з неблагополучними сім’ями

Протягом року

 

Члени комісії

 

 

5.4

Відвідування сімей, які потребують підвищеної педагогічної уваги

Протягом року

 

Соціальний педагог, практичний психолог

 

5.5

Профорієнтація учнів старших класів БДМРЦЗ

Протягом року

Білгород – Дністровський центр зайнятості

 

6.

Просвіта

6.1.

Виступи на батьківських зборах з актуальних проблем захисту прав дитини

За запитом класних керівників

Батьки, здобувачі освіти

 

6.2

Участь у загальношкільних батьківських зборах

 

 

 

 

Жовтень

Адміністрація школи, вчителі, батьки, соціальний педагог

 

6.3

Тиждень соціально-психологічного супроводу

Жовтень

1-11 класи

 

6.4

Роз’яснення прав і обов’язків дітей та дорослих

 

Жовтень, листопад

Учні 1-11 класів

 

6.5

Інформування про сутність жорстокого поводження й насильства та про порядок звернення в установи, організації у випадку потрапляння в такі ситуації

Листопад-грудень

Учні 5-11 класи

 

6.6

Активізація соціального і професійного самовизначення з використанням відеоматеріалів, профорієнтаційних ігор, диспутів

Лютий

 

 9-11 класи

 

 

6.7

Година спілкування « Небезпечні квести для дітей»

Травень

5-9 класи

 

7.

Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції)

 

7.1.

 Складання плану роботи на рік

вересень

 Соціальний педагог

 

7.2

Складання аналітичних та статистичних звітів

Травень

Соціальний педагог

 

7.3

Обробка результатів діагностики

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.4

Підвищення професійної компетентності. Опрацювання нормативних документів з правових питань

Протягом року

 

Соціальний педагог

 

7.5

Організація роботи з самоосвіти-робота з Інтернет-ресурсами, періодичною пресою та фаховою літературою, проходження вебінарів,  курсів, тренінгів.

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.6

Планування роботи на місяць, тиждень; оформлення щоденної документації             

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.7

Підготовка тестових бланків  для психодіагностики, анкетування 

Постійно 

Соціальний педагог

 

7.8

Підготовка тематик профілактичних бесід

Вересень

Соціальний педагог

 

7.9

Робота з документами, опрацювання нормативно-правових актів

протягом року

Соціальний педагог

 

7.10

Складання та корекція банку даних (списки учнів, сімей різних соціальних категорій)

Протягом року

Соціальний педагог

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ковалишен Максим Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кучеренко Олена Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кучеренко Олена Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Миколаєнко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
12855
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку