Додаток 3
до наказу
від____.____.2024 № _____
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
___________
«_____»_________2024
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
соціального педагога
на 2024-2025 навчальний рік
ДРОБІТ ІРИНИ ВАСИЛІВНИ
Вступ
Соціальний педагог у своїй діяльності керується низкою нормативних документів, що регулюють його роботу. Основні з них:
Конституція України – головний закон країни, який закріплює основні права та свободи громадян.
Закон України "Про освіту" – визначає основні положення освітньої діяльності, права та обов’язки учасників освітнього процесу, зокрема соціальних педагогів.
Закон України "Про охорону дитинства" – регулює питання захисту прав та інтересів дітей.
Закон України . «Про запобігання та протидію домашньому насильству».
Закон України "Про соціальні послуги" – визначає порядок надання соціальних послуг, що включають діяльність соціальних педагогів.
Етичний кодекс соціального педагога – містить норми та принципи етичної поведінки фахівців у сфері соціальної педагогіки.
Накази та методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України – регламентують конкретні аспекти роботи соціального педагога, зокрема щодо ведення документації, планування роботи, організації соціальної та виховної роботи.
Планування роботи соціально-психологічної служби здійснюється на підставі таких документів і принципів:
Вирішення соціально-педагогічних проблему 2023/2024 навчальному році здійснювалась за основними напрямками :
1. Діагностична робота
2. Профілактична робота
3. Інформаційно-просвітницька робота
4. Корекційно-розвивальна робота
5. Робота з батьками
6. Організаційно-методична робота
7. Координаційна робота
8. Аналіз і звітність
Ці напрямки дозволяють соціальному педагогу ефективно виконувати свої обов'язки, сприяючи розвитку здобувачів освіти та створенню сприятливого соціально-психологічного клімату в школі.
Цілепокладаюча частина
Педагогічний колектив школи у 2023/20234н.р. працював над науково-методичною проблемою :«Формування моделі компетентностей дитино центрованої освітньої системи в умовах соціально-економічної турбулентності».
Проблема, над якою продовжує працювати соціальний педагог: «Сучасні траєкторії здоров’язбережувальних технологій у роботі соціального педагога»
Завдання соціального педагога:
Соціальний педагог виконує важливу роль у розвитку та підтримці дітей та молоді. Основні завдання соціального педагога включають:
Соціальний педагог допомагає створювати безпечне та підтримуюче середовище, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал.
Пріоритетними напрямками діяльності соціального педагога в 2024-2025 н. р. будуть:
1.Психосоціальна підтримка в умовах воєнного часу:
2.Інклюзивна освіта:
3.Профілактика психічних розладів та суїцидальної поведінки:
4.Цифрова грамотність та безпека:
5.Соціальна адаптація та профорієнтація:
6.Робота з родинами:
7.Підтримка волонтерської діяльності:
Ці напрямки діяльності соціального педагога дозволяють забезпечити цілісну підтримку дітей та молоді, а також сприяти їхньому гармонійному розвитку в умовах сучасних викликів.
ІІІ. Змістова частина
Розділ 1
Діагностика
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
||
1.1 |
Соціально-педагогічна паспортизація класів, школи. |
Вересень |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.2 |
Облік дітей та сімей «групи ризику». Упорядкування банку даних дітей із соціально незахищених та пільгових категорій сімей |
Вересень-Травень |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.3 |
Соціально-педагогічне дослідження конфліктів, випадків жорстокого поводження серед учасників навчально-виховного процесу. |
Упродовж року |
Всі учасники навчального процесу |
||
1.4 |
Перевірка відвідування школи учнями 1 – 11 кл. Та виявлення схильних до пропусків без поважних причин. |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.5 |
Соціально-педагогічне спостереження за поводженням учнів на уроках та перервах |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.6 |
Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-го, 5-г, 10-х класів та їх психолого-педагогічний супровід |
Жовтень-Листопад |
Здобувачі освіти 1-х,5-х, 10-х класів |
||
1.7 |
Індивідуальна та групова діагностика за запитами вчителів, адміністрації та батьків |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.8 |
Забезпечувати своєчасне виявлення, облік, проведення соціального інспектування та супроводження сімей, які неспроможні або не бажають виконувати виховної функції стосовно дітей, надання комплексної допомоги сім’ям з дітьми, , отриманню державної допомоги . |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.9 |
Анкетування батьків, учнів, вчителів. Проведення психологічних досліджень в рамках підготовки до педрад. |
Упродовж року |
Учасники освітнього процесу |
|
Протягом року |
1.10 |
За потребою проведення опитувальника суїцидальної поведінки учнів. |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
1.11 |
Дослідження професійної спрямованості учнів 9-11 класів |
Березень |
Здобувачі освіти 9-11 класів |
||
1.12 |
Вивчення обізнаності учнів про формування навичок здорового способу життя. |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 5-11 класів |
||
1.13 |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) в школі. |
Жовтень, Лютий |
Здобувачі освіти 5-11 класів |
||
1.14 |
Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо виявлення рівня знань учнів про свої права та обов’язки. |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 5-11 класів |
||
1.15 |
Вивчення громадської думки учнів, батьків, педагогічного колективу з різних питань шкільного життя. |
Упродовж року |
Учні, батьки, вчителі |
||
Розділ 2
Профілактика
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
2.1 |
Формування в підлітків навичок здорового способу життя, негативного ставлення до наркотичних речовин, алкоголю, паління. |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 7-11 класів |
2.2 |
Проведення профілактичної роботи з попередження правопорушень серед учнів (індивідуальні та групові заходи) |
Упродовж року |
Учасники освітнього процесу |
2.3 |
Профілактика безпритульності та жебрацтва, бездоглядності, суїцидальних намірів, кібернебезпеки |
Упродовж року |
Учасники освітнього процесу |
2.4 |
Профілактика і надання педагогічної допомоги дітям, які потерпають від насильства в родині і поза нею. |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
2.5 |
Заходи до Всеукраїнського тижня з протидії булінгу |
14-20 вересня |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
2.6 |
Заходи до Всесвітнього дня психічного здоров’я. |
Жовтень |
Учасники освітнього процесу |
2.7 |
Інтерактивні заходи з учнями до Всесвітнього дня дітей |
Листопад |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
2.8 |
Масові заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» |
Листопад-Грудень |
Учасники освітнього процесу |
2.9 |
Проведення заходів до Європейського дня протидії торгівлі людьми |
Жовтень |
Здобувачі освіти 9-11 класів |
2.10 |
Тематичні заходи «СНІД! Не залишаймося байдужими!» |
Грудень |
Здобувачі освіти 9-11 класів |
2.11
|
Заходи до міжнародного дня людей з особливими потребами |
Грудень |
Учасники освітнього процесу |
2.12 |
Проведення інтерактивної виставки «Маршрут безпеки» |
Грудень |
Здобувачі освіти 9-11 класів |
2.13 |
Проведення бесід, годин спілкування з інтернет-безпеки до Дня безпечного інтернету. |
Лютий |
Здобувачі освіти 5-9 класів |
2.14 |
Проведення заходів до Всесвітнього дня без тютюну. |
Квітень |
Здобувачі освіти 5-9 класів |
2.15 |
Лекції, бесіди, диспути, презентацій та проектів до відзначення Міжнародного дня сім’ї. |
Травень |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
2.16
|
Організація та проведення зустрічей з:
Проведення бесід, лекцій , які спрямовані на формування навичок здорового способу життя (без шкідливих звичок). |
Упродовж року
|
Здобувачі освіти 5-11 класів
|
2.17 |
Своєчасне виявлення соціально-незахищених, а також сімей, що потрапили в складні життєві обставини, визначення статусу дітей, які залишилися без опіки батьків. |
Упродовж року
|
Здобувачі освіти 1-11 класів |
Розділ 3
Навчальна діяльність
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
||
3.1 |
Настільні профілактичні ігри «Крок за кроком», «Пригоди в країні Здоровляндії» «Фото-фішка», «Володар кілець» (сприяють набуттю учасниками комплексу знань та формуванню навичок відповідальної поведінки щодо власного здоровя, зокрема, прийняттю виважених рішень, усвідомленню проблеми ВІЛ/СНІД та інших наслідків ризикованої поведінки, виробленню власного ставлення до широкого кола питань, повязаних із здоровим способом життя) |
Упродовж року
|
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
3.2 |
Проведення уроків, тренінгів, семінарів та воркшопів, спрямованих на розвиток соціальних і комунікативних навичок, розуміння міжособистісних стосунків, конфліктології, толерантності, правової обізнаності |
Упродовж року
|
Здобувачі освіти 1-11 класів |
||
3.3 |
Проведення занять із психологічної грамотності, розвитку емоційного інтелекту, стресостійкості та саморегуляції. |
Упродовж року
|
Здобувачі освіти 5-11 класів |
||
3.4 |
Засідання «Шкільної служби порозуміння» |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 8-11 класів |
||
Розділ 4
Консультування
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
|
4.1 |
Індивідуальне консультування здобувачів освіти |
За графіком роботи |
Здобувачі освіти |
|
4.2 |
Індивідуальне консультування педагогічних працівників |
За графіком роботи |
Педагогічні працівники |
|
4.3 |
Допомога у професійному самовизначенні учням старших класів |
Січень - Лютий |
Здобувачі освіти 8-11 класів |
|
4.4 |
Консультації для батьків здобувачів освіти |
Упродовж року |
Батьки здобувачів освіти |
|
4.5
|
Індивідуальні консультації з учнями « групи ризику» |
Упродовж року |
Учні «групи ризику» |
|
4.6
|
Консультування батьків з питань удосконалення міжособистісних стосунків учнів, подолання насильства серед підлітків |
Постійно |
Батьківська аудиторія
|
|
4.7
|
Проведення групових консультацій з класними керівниками «Питання виховної роботи з дітьми пільгових категорій, про необхідність уваги до таких учнів» (діти з особливими освітніми потребами) |
Упродовж року
|
Педколектив
|
|
4.8
|
Проведення групових та індивідуальних консультацій з дітьми ВПО |
Упродовж року |
Здобувачі освіти та їх батьки |
|
4.9 |
Проведення консультацій для опікунів з питань захисту та охорони прав дитини. |
Упродовж року |
Опікуни |
|
4.10 |
Консультування учнів з питань самовиховання, професійного самовизначення, вибору |
Упродовж року |
Учасники освітнього процесу 9,11 класів |
|
4.11 |
Консультування сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах |
Упродовж року |
Сім’ї СЖО |
|
|
||||
Розділ 5
Зв’язки з громадськістю
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
5.1 |
Залучення до співпраці Громадські організації міста |
Упродовж року |
залучені організації |
5.2 |
Зв`язки з державними установами.
|
Упродовж року |
Державні установи. |
5.3 |
Співпраця з службою у справах дітей Святошинського р-ну м. Києва. |
Упродовж року |
Спеціалісти ССД |
5.4 |
Співпраця з шкільним офіцером поліції Святошинського р-ну м. Києва. |
Упродовж року |
ШОП
|
5.5 |
Співпраця з просвітницькими організаціями з метою профілактики негативних явищ в учнівському середовищі. |
Упродовж року |
залучені організації |
Розділ 6
Просвіта
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
6.1 |
Розроблення пам’яток для батьків: Як підтримати дитину в умовах війни
Профілактика булінгу та кібербулінгу
Важливість сімейних традицій і ритуалів
Цифрова грамотність та безпека в інтернеті
Психологічна підтримка підлітків
Адаптація першокласників до школи
Роль батьків у профорієнтації старшокласників
Як запобігти шкідливим звичкам у дітей
Конфлікти в родині: як їх уникнути та вирішити
Здоровий спосіб життя для дітей та підлітків
|
Упродовж року |
(сайт школи) |
6.2 |
Проведення батьківського лекторію за темами: Роль батьків у формуванні емоційної стійкості у дітей
Профілактика булінгу та роль батьків
Профілактика інтернет-залежності та безпека в мережі
Профілактика шкідливих звичок у дітей та підлітків
Підтримка успішності в навчанні: роль батьків
Адаптація до школи: поради для батьків першокласників та пятикласників
Роль батьків у профорієнтації старшокласників
|
Упродовж року
|
Зустріч з батьківською аудиторією |
6.3 |
Профілактика насильницької та протиправної поведінки, булінгу в учнівському середовищі та запобігання домашньому насильству: Розуміння насильства: що це таке і як його розпізнати
Булінг та кібербулінг: як протидіяти та запобігти
Безпечне шкільне середовище: як створити та підтримувати
Агресія та її наслідки: як контролювати свої емоції
Правила поведінки в школі: запобігання протиправним діям
Домашнє насильство: як розпізнати та куди звертатися за допомогою
Медіація як спосіб вирішення конфліктів без насильства
Відповідальне використання соціальних мереж
Юридична відповідальність за насильство та протиправні дії серед неповнолітніх
Розвиток емпатії та толерантності серед учнів
Профілактика суїцидальних думок у підлітків
|
Упродовж року |
Здобувачі освіти 3-11 класів |
6.4 |
Інформування про сутність жорстокого поводження й насильства та про порядок звернення в установи, організації у випадку потрапляння в такі ситуації |
Упродовж року |
Здобувачі освіти 1-11 класів |
6.5
|
Демонстрація фільмів з метою зміни ставлення до різних соціальних проблем:
|
Упродовж року |
Здобувачі освіти 9-11 класів |
6.6 |
Проведення виховних годин для здобувачів освіти: Здоровий спосіб життя: основи та принципи
Профілактика шкідливих звичок
Психологічне здоров'я: як зберегти гармонію
Профілактика інтернет-залежності
Здоровий сон – запорука успіху
Профілактика харчових розладів
Фізична активність і спорт
Особиста гігієна і профілактика захворювань
Здорове харчування в школі та вдома
Безпека і перша допомога
Права та обов’язки учнів
Дружба і взаємоповага
Булінг та кібербулінг: як захистити себе і інших
Шкідливі звички: як уникнути спокуси
Вибір професії: як знайти своє покликання
Психологічне здоров'я: як зберегти гармонію
Відповідальне ставлення до навчання
Взаємодопомога та волонтерство
|
Упродовж року |
Здобувачі освіти |
6.7
|
До Всесвітнього Дня боротьби з туберкульозом : «Туберкульозу – ні!»; «Профілактика туберкульозу». |
Березень |
Здобувачі освіти 5-11 класів |
6.8 |
Виступи на педагогічних радах за запитом адміністрації школи .
|
Упродовж року |
Педагогічний колектив
|
6.9 |
Теми виступів для МО класних керівників:
|
Упродовж року |
Класні керівники та класоводи |
6.10
|
Виступи на батьківських зборах за запитом класних керівників.
|
Упродовж року |
Батьки здобувачів освіти |
6.11 |
Активізація соціального і професійного самовизначення з використанням відеоматеріалів, профорієнтаційних ігор, диспутів |
Лютий-Березень |
Здобувачі освіти 9-11 класів
|
6.12 |
Надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних,міжособистісних конфліктів |
Упродовж року |
Учасники освітнього процесу. |
Розділ 7
Організаційні
№ п/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
||
7.1 |
Ведення документації соціального педагога ( журнал щоденного обліку роботи, журнал реєстрації звернень учнів, батьків, вчителів, облікові картки сім’ї дитини щодо якої здійснюється соціальний супровід , створення характеристик підлітків.) |
Упродовж року щоденно |
Соціальний педагог |
||
7.2 |
Організація роботи з самоосвіти-робота з Інтернет-ресурсами, періодичною пресою та фаховою літературою, проходження вебінарів, курсів, тренінгів. |
Упродовж року |
Соціальний педагог |
||
7.3 |
Опрацювання нормативних документів з питань охорони дитинства, захисту інтересів неповнолітніх. |
Упродовж року |
Соціальний педагог |
||
7.4 |
Оновлення соціальних паспортів класів та школи. |
Вересень Січень |
Соціальний педагог |
||
7.5 |
Складання звіту роботи про виконану роботу за півріччя. |
Грудень Травень |
Соціальний педагог |
||
7.6 |
Організація соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами у тому числі з інвалідністю. |
Упродовж року |
соціальний педагог |
||
7.7 |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педрадах, МО, батьківських лекторіях. |
Упродовж року |
Соціальний педагог |
||
7.8 |
Обстеження житлово-побутових умов дітей-сиріт, дітей з багатодітних сімей та інших категорій за запитом |
За запитом |
Соціальний педагог |
||
7.9 |
Розроблення рекомендацій для класних керівників, вчителів – предметників, молодих спеціалістів, з питань вивчення, виявлення та формування професійних інтересів школяра |
За запитом |
Соціальний педагог |
||
7.10 |
Обробка результатів діагностичної роботи, оформлення висновків та рекомендацій консультаційної роботи. |
Постійно |
Соціальний педагог |
||
7.11
|
Участь у психолого-педагогічних консиліумах, семінарах, творчих групах для соціальних педагогів |
Упродовж року |
Соціальний педагог |
||
7.12 |
Організація соціально-педагогічного супроводу сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах. |
Упродовж року |
Соціальний педагог |
||
7.13 |
Методична допомога вчителям у розробці тем для проведення батьківських зборів та виховних годин |
Упродовж року
|
Соціальний педагог
|
||
7.14 |
Формування проблемного поля на основі даних соціальної паспортизації класів. |
Вересень-Жовтень |
Соціальний педагог |
||