Аналіз роботи методичного об'єднання вчителівіноземної мови за 2017-2018 навчальний рік.
В методичне об'єднання вчителів англійської мови входили вчителі:
Вища категорія:Гоменюк З.П.,Ставцева Н.Г., Бондаренко Н.В., Кушнаренко І.М., Власенко Т.С., Булигіна М.Д., Ващиленко А.В., Терехова О. І.
Перша категорія:Головач С.В.,Грязнова А.М., Мальченко А.С.
Друга категорія: Берегова О.С., Порубльова А.О., Бакуменко Ю. А.
Спеціаліст:( Бандровська А.М. -декретна відпустка.)
Методичне об’єднання вчителів англійської мови працює над проблемою : «Формування комунікативних компетентностей учнів через впровадження інноваційних технологій» перший рік. Вчителі англійської мови вивчали такі ключові поняття, як «стандарт освіти», « новий державний початкової освіти», «державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти», «компетентність» та «компетенція» то що, та основні теоретичні друковані матеріали пов’язані з темою.
Самоосвітня робота вчителів була спрямована на вивчення,активізацію ,формування та розвиток ключових життєвих компетентностей учнів та шляхи здійснення компетентнісного підходу в процесі викладання англійської мови в школі. Так, вчитель Ващиленко А.В. працювала над проблемою «Активізація пізнавальної діяльності учнів як шлях до успішного оволодіння англійською мовою», вчителі Головач С.В. Кушнаренко І.М. - «Формування та розвиток учнів комунікативної компетенції через оволодіння ними мовними засобами писемного мовлення», вчитель Власенко Т.С. – «Застосування інтерактивних технологій як один із способів підвищення ефективності сучасного уроку», вчитель Грязнова А.М.. - «Формування та розвиток комунікативної компетентності учнів на основі навчальних та реальних ситуацій», вчителі Порубльова А.О Мальченко А.С. – «Забезпечення умов для реалізації компетентнісного підходу у навчанні англійській мові: комунікативний принцип» , Терехова О.І. Використання мережі Інтернет при вивченні англійської мови
Головним завданнями в роботі методичного об'єднання в цьому навчальному році були:
Вивчати нормативні документи та методичні рекомендації, щодо викладання англійської мови.
Здійснювати вивчення методичних рекомендацій освітній установ різного рівня, здобутків передової наукової методології.
Ознайомлюватися з новими методичними ідеями у фаховому журналі та іншій методичній літературі,під час семінарів-практикумів, вебінарів то що.
Удосконалювати методику проведення різних типів уроків, в тому числі нетрадиційних та інтегрованих.
Стимулювати навчальну активність учнів на уроках шляхом застосування проблемних та пошукових форм навчальної діяльності учнів.
Запроваджувати інноваційні технології в навчально-виховному процесі на уроках англійської мови.
Створювати умови для соціокультурного спрямування процесу навчання, досягнення виховної, загальноосвітньої та розвивальної функції іноземної мови як шкільного предмету.
Забезпечувати комплексність уроків англійської мови через збалансоване та раціональне поєднання усіх аспектів мовленнєвої діяльності учнів та міжпредметні зв'язки.
Поєднувати навчальну роботу з учнями на уроці та позакласну роботу.
Приділяти увагу тим навчальним технологіям, що орієнтовані на збереження здоров'я дітей.
Організувати навчання дітей в початковій та середній школі з урахуванням вимог зазначених у Державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти, ключових змін до навчальних програм з англійської мови.
Удосконалювати індивідуальну самостійну роботу вчителя з самоосвітньої проблеми шляхом виконання перспективних завдань .
Організувати та вдосконалити роботу з обдарованими дітьми.
Напрямками роботи МО в цьому навчальному році були:
Робота з обдарованими дітьми.
Вчителі Ващиленко А.В. Терехова О.І. другий рік поспіль готують учнів до участі у МАН:
2017-2018н.р. Осипенко Анастасія (9-Б клас) Вживання кольоропозначень в англійській мові-дипломант;
2018-2019н.р. Дзівінська Наталія (9-В клас) Вплив мережі інтернет га розвиток англійської мови- дипломант.
Всеукраїнської олімпіада з англійської мови.
номер
Прізвище, ім'я
клас
ІІ етап
ІІІ етап
Прізвище вчителя
1
Абу Самра Джон
11
І
ІІ
Ставцева Н.Г.
2
Кацарська Вікторія
11
ІІ
Ставцева Н.Г.
3
Мінаєв Михайло
11
ІІІ
ІІ
Ставцева Н.Г.
4
Череп Олеся
11
ІІІ
Ставцева Н.Г.
5
Дзівінська Наталія
9
ІІІ
ІІ
Терехова О.І.
У жовтні учні школи брали участь у ІІ етапі Всеукраїнської он-лайн олімпіади На урок.
Прізвище вчителя
кількість
І
ІІ
ІІІ
учасник
1
Мальченко А.С.
55
5
9
17
24
2
Терехова О.І.
30
24
1
5
3
Бондаренко Н.В.
40
3
2
35
4
Кушнаренко І.М.
6
1
5
5
Порубльова А.О.
30
1
4
4
21
6
Ващиленко А.В.
56
1
7
2
46
7
Бакуменко Ю.А.
8
6
2
8
Булигіна М.Д.
54
3
51
9
Власенко Т.С.
13
8
2
2
1
10
Ставцева Н.Г.
40
5
2
7
26
11
Грязнова А.М.
50
3
47
Всього
382
54
26
39
263
.Учні брали в конкурсі «Гринвіч» та інших конкурсах , метою яких є пошук та підтримка талановитих школярів, розвиток інтересу до англійської мови та культури англомовних країн, активізація позакласної та позашкільної роботи з англійської мови, надання учням можливості змагатися в масштабі, що виходить за рамки регіону, не виїжджаючи з нього, формування навичок пізнавальної та творчої діяльності, допомога учням старших класів в опрацюванні методик роботи із тестовими формами контролю.
Завдання конкурсів носять, в тому числі, і соціокультурний та соціолінгвістичний характер ,що сприяє здійсненню соціокультурної лінії Держстандарту, сприяє формуванню соціокультурної компетентності шляхом засвоєння культурних і духовних цінностей, норм, що регулюють соціально-комунікативні відносини між статями, поколіннями, націями, сприяють естетичному і морально-етичному розвиткові учнів
Гринвіч
Прізвище вчителя
кількість
І
ІІ
ІІІ
учасник
1
Мальченко А.С.
29
16
1
1
11
2
Терехова О.І.
46
31
14
1
3
Бондаренко Н.В.
20
4
10
2
4
4
Кушнаренко І.М.
37
3
5
10
19
5
Порубльова А.О.
28
7
2
4
15
6
Ващиленко А.В.
29
4
3
22
7
Бакуменко Ю.А.
8
5
3
8
Булигіна М.Д.
24
12
1
11
9
Власенко Т.С.
27
5
22
10
Ставцева Н.Г.
58
9
4
5
41
11
Грязнова А.М.
38
13
18
7
Всього
344
91
49
48
156
Пазл
Прізвище вчителя
кількість
І
ІІ
ІІІ
учасник
1
Мальченко А.С.
2
Терехова О.І.
3
Бондаренко Н.В.
4
Кушнаренко І.М.
5
Порубльова А.О.
6
Ващиленко А.В.
7
Бакуменко Ю.А.
8
Булигіна М.Д.
9
Власенко Т.С.
10
Ставцева Н.Г.
11
Грязнова А.М.
Всього
В 2018 році учні 9-х та 10-го класів брали участь у міжнародному конкурсі обміном студентами FLEX (Учителі Ващиленко А.В., Бондаренко Н.В., Кушнаренко І.М., Терехова О.І. )
З метою створення ситуації успіху та мотивації учнів до навчання вчителі англійської мови провели низку відкритих уроків, під час яких вони показали комунікативний підхід до введення мовного матеріалу, застосовували наочний матеріал, технічні засоби навчання, вербальні стимули;використовували різноманітні шляхи досягнення виховної, розвивальної та загальноосвітньої мети; здійснювали індивідуальний підход до учнів з різним рівнем підготовки.показали знання мовного матеріалу і володіння методикою його навчання.
Навчання та виховання особистості засобами англійської мови.
Уміння спілкуватися англійською мовою є основною метою навчальної діяльності. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) має здійснюватися у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування допомагає учню оволодіти базовими вміннями і навичками використання мови в різних сферах і ситуаціях.
З метою реалізації поставленої мети з 22по 24 квітня 2019 року у школі були проведені дні англійської мови . Традиційно, під час днів учні школи готували та знайомилися з проектними роботами. Їм були запропоновано здійснити творчі завдання на тему: « Greeting Card», постери I love English, кросворди Interesting facts about Great Britain. Учні із задоволенням виконували пісні караоке та приймали участь у флешмобі The best physical gym. А в останній день всі бажаючі приймали участь в концерті, розкриваючи свої таланти та знання з англійської мови.
Підвищення педагогічної та фахової майстерності вчителя.
Підвищення педагогічної та фахової майстерності вчителя є головним засобом досягнення прагматичних цілей вивчення іноземної мови – стати засобом спілкування учнів завдяки сформованим комунікативним умінням: говоріння, аудіювання, читання та письма забезпечити їм доступ до інших національних культур і тим самим до світової культури.
Вчителі англійської мови брали участь у фахових семінарах:
міський семінар вчителів англійської мови ( вересень) – вчитель Терехова О.І.
засіданні творчої майстерні вчителя англійської мови з проблеми «Міжнародні онлайн платформи для організації проектної діяльності на уроці англійської мови»(вересень) - вчитель Гулка Д.В.
міський семінар вчителів англійської мови , який проводило видавництво «Лінгвіст» (вересень, жовтень) – вчителі Соколенко Н.А., Хмелюк С.О.
засідання проблемної групи з проблеми «Використання інтернет-сервісів для формування ключових компетентностей особистості на уроках англійської мови» (січень) – вчитель Гулка Д.В.
семінар освітньо-методичного центру «Dinternal Education» з проблеми «Успішне формування іншомовної адитивної компетенції учнів старших класів під час підготовки до ЗНО 2018 року з англійської мови»(лютий)- вчителі Соколенко Н.А., Хмелюк С.О.
міський семінар вчителів англійської мови з проблеми «Використання сервісів в освітньо-виховному процесі з іноземної мови »(лютий) – вчитель Соколенко Н.А.
майстер-клас Красової О.Г. на тему «Шляхи оптимізації навчання учнів англійської мови у перших класах відповідно до концепції «Нової Української школи» (березень) – вчитель Гулка Д.В.
онлайн вебінар з метою підготовки вчителів англійської мови до викладання в перших класах за новим державним стандартом в рамках реалізації концепції «Нова українська школа»(травень) вчителі Височин Н.А., Васильєва О.В., Соколенко Н.А.
семінари для вчителів англійської мови, що працюють в початковій школі:
семінар міжнародного освітньо-методичного центру «Dinternal Education» з проблеми «Формування іншомовної комунікативної компетентності згідно до засад Нової української школи та нового Державного стандарту початкової освіти» ( травень) – вчителі Височин Н.А., Васильєва О.В..
семінар видавництва «MMPublication», компанії «Лінгвіст» на тему «Компетентність вчителя ХХІ сторіччя» (травень ) - вчитель Височин Н.А..
курси для вчителів англійської мови «Нова українська школа».
Вчителі англійської мови є членами та керівниками творчих груп міста та школи. Вчитель Васильєва О.В вже третій рік працює над проблемою «Удосконалення науково-методичного супроводу педагогічних працівників умовах реалізації Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Аналіз програм та підручників з іноземної мови для 7-х класів » у творчої міської групи; вчитель Хмелюк С.О. очолює шкільну творчу групу для молодих вчителів «Парасток»; вчитель Височин Н.А. очолює шкільну творчу групу «Школа по запровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», членом якої є вчитель Соколенко Н.А.
Дослідницька робота вчителя за методичною самоосвітньою проблемою. Вчителі англійської мови працюють над вище зазначеними самоосвітніми проблемами, знайомлять зі своїми здобутками своїх колег на засіданнях методичного об’єднання. Відбулося 4 засідання методичного об'єднання вчителів англійської мови, за планом -п’ять. На них розглядалися організаційні питання , проходив обмін досвідом з методичних проблем, ознайомлення з методичними новинками. Вчитель Васильєва О.В. ознайомила з досвідом по теми «Проектна методика очима вчителя і учня», вчительСоколенко Н.А. - «Шляхи формування проектної методики вчителя та її застосуваня на уроках ІМ» (З досвіду роботи). Були презентовані учнівські проектні роботи.
В рамках роботи по між засіданнями відбулися заходи за планом тижня англійської мови. Триває процес вивчення ПД вчителя СЗОШ № 14 Депутатової Л.Л. « Особистісно-орієнтований підхід в навчанні граматики на уроках англійської мови».
В новому навчальному році планується:
Проводження роботи на проблемою МО.
Дослідницька методична робота в рамках концепції «Нової Української школи» (створення мобільних творчих пар та груп з метою обміну досвідом).
Удосконалення методики проведення різних типів уроків, в тому числі нетрадиційних та інтегрованих.
Стимулювання навчальної активність учнів на уроках шляхом застосування проблемних та пошукових форм навчальної діяльності учнів.
Запровадження інноваційних технологій в навчально-виховному процесі на уроках англійської мови.
Створення умов для соціокультурного спрямування процесу навчання, досягнення виховної, загальноосвітньої та розвивальної функції іноземної мови як шкільного предмету.
Забезпечення комплексність уроків англійської мови через збалансоване та раціональне поєднання усіх аспектів мовленнєвої діяльності учнів та міжпредметні зв'язки.
Поєднання навчальної роботи з учнями на уроці та позакласної роботи.
Продовження самоосвітньої роботи вчителя шляхом виконання перспективних планів самоосвіти.
Здійснювати неформальну методичну допомогу вчителям.
Вивчення утрудненнь учнів. Здійснення моніторингу прогресу в усуненні утруднень учнів у вивченні англійської мови (Дні та тижні «допомоги»).
Посилення роботи з обдарованими дітьми.
Поповнення сайту школи новими матеріалами т танформацією про роботу ШМО.
Діагностування членів МО з метою визначення цілей та завдань методичної роботи на наступний навчальний рік.
Поповнення матеріально-технічної бази кабінетів англійської мови.
Передатестаційна підготовка вчителів. Проходження курсів підвищення кваліфікації.
Комп'ютеризації навчання та впровадження передових технологій навчання.