ознайомити учнів з новими поняттями «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід», розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати навички грамотного письма.
Біля годівнички. Випав пухнастий сніг. Діти повісили на березі годівницю. Прилетіла до неї жвава синичка. Схопила у дзьоб соняшникове зернятко і почала його клювати. А тут горобці з’явилися у годівничці. Помітила їх синичка. Заметушилась, пір’я настовбурчила. Присіла біля насіння, сердито зацвірінькала. Поїли горобці крихти на землі та й полетіли далі.
Іменники бувають чоловічого, жіночого, середнього роду.Іменники, до яких можна підібрати слова він, мій, цей, - чоловічого роду: жук, джміль, голуб,клен, край, учень, хлопчик, тато, дідусь, Микола.Іменники, до яких можна підібрати слова вона, моя, ця, - жіночого роду:бджола, білка, липа, лисиця, ромашка, весна, дівчинка, учениця, мама, бабуся.Іменники, до яких можна підібрати слова воно, моє, це, - середнього роду: сонечко, дерево, зайченятко, небо, поле, курча, теля, читання, завдання, вікно.