Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Поділ іменників на склади

Про матеріал
Розробка уроку по темі "Рід іменників" . На уроці є перегляд казки по темі для кращого засвоєння матеріалу . Також використано інтерактивні методи роботи. Діти працюють з картками в групаз і парах . Підводять підсумок уроку.
Перегляд файлу

                                  Українська мова.

                                           2 клас

 

Тема:  Рід іменників: чоловічий, жіночий. Середній. Поділ іменників на скла-

               ди.

Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід іменників; розвивати мовлен-       ня школярів, пам’ять, увагу; збагачувати словниковий запас; виховувати                                                       бажання вивчати рідну мову.

 

                                         Хід уроку.

I.Організаційна частина.

         Дзвоник всім нам дав наказ –

         До роботи швидше в клас.

         Попрацюєм всі старанно,

         Щоб урок пройшов не марно.

II. Каліграфічна хвилинка.

1. Відгадайте загадку.

         Маю жовтий вусок,

         Запашний колосок.

          Буде з мене мука

           Й паляниця м’яка.(Пшениця)

  • Пшениця- злакова рослина , із зерна якої виготовляють біле борошно,
  • крупу.
  • Запишіть каліграфічно: ен,иц,ця, пшениця
  • Пшениця – злакова рослина.
  • Утворіть словосполучення.
  • Пшениця  (висока,густа, золота, озима, тверда, високоврожайна).
  • Поясніть зміст прислів’я: На підлозі пшениця не зійде.

2 . Презентація « Пшениця».

3. Коментоване письмо

- Запишіть прислів’я:

Землю прикрашає сонце, а людину – праця.

Зерно дозріває в землі, а людина в труді.

  • Підкресліть іменники.
  • Напишіть їх рід.
  • Які слова допомогли визначити чоловічий рід іменника?
  • Які слова допомогли визначити жіночий рід іменника?
  • Які слова допомогли визначити середній рід іменника?

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати рід іменників.

IV. Вивчення і систематизація отриманих знань.

1.    Робота за вправою 271 (с. 113)

  • Прочитайте виразно вірш.
  • Хто є героєм вірша?
  • Що ви можете сказати про його вдачу?
  • Яке слово підказує вам , що він любить свою маму?
  • Складіть і запишіть три речення про свою матусю.

2. Письмо з пам’яті.

- Прочитайте вірш із вправи 271 кілька разів.

-Спробуйте повторити його не підглядаючи в підручник.

- Запишіть вірш з пам’яті.

Перевірка написаного. Виправлення помилок.

-До якого роду належать виділені іменники?

3. Доберіть  «музичні іменники» . Запишіть їх. Визначте їх рід.

Дорога (ж. р.), ремінь (ч.р.), місто (с. р. ), фартух (ч. р.), парасолька (ж. р.),

Лялька (ж. р.), сіно (с.р.)

* Фізкультхвилинка.

4. Відеоказка «Рід іменників».

5. Вибіркове списування ( вправа272, с.113)

- Прочитай текст, розкриваючи дужки.

- Чи можна назвати Петруся допитливим хлопчиком? Чому?

- Випишіть виділені іменники за зразком на с. 113

Ч. р. (він, мій) хлопчик, тато, кінь.

Ж. р. (вона , моя) смуга, зірка, мить.

С. р. (воно, моє) поле, небо, зернятко.

- Випишіть із тексту слова з префіксами по-, ви- та позначте їх. ( Вийшов,

Пообіцяв, посвітлішало, побачити, погасне.

-Знайдіть у тексті власні іменники. Поясніть їх правопис.

6. Робота в парах. ( вправа273, с. 114)

- Прочитайте текст, уставляючи слова з довідки.

- Спишіть утворений текст. Визначте рід уписаних іменників. Перевірка

виконаної роботи.

7. Робота по карточах в групах. (Диференціація )Поділити іменники на роди.

8. Гра «Ланцюжок».

Учитель називає будь – який іменник чоловічого роду, наприклад: дім.

Гравці з кожної із трьох команд по черзі мають  швидко дібрати іменник

Такого самого роду, що починається останнім звуком попереднього слова.

Наприклад: 1-ша команда – мак, 2-га – корабель, 3-тя – лід. У разі помилки

або затримки вчитель викликає учня з іншої команди, який поповнює розірваний ланцюжок. За кожне правильно назване слово команда одержує один бал. Переможцем стає команда, яка набрала більше балів.

V. Підсумок уроку. Релаксація.

- Якого роду бувають іменники?

- Які слова допомагають визначити рід іменників?

 - Що цікавого почули на уроці?

- У чому зазнали труднощів?

VI. Домашнє завдання.

Вправа 274, с.114. Вивчити правило.

 

 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку